Wisseling voeding prematuur

Discussie in 'Prematuur' gestart door Sylvia29, 12 apr 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Twijfel toestand hier, maandag 30 maart mocht de kleine mee naar huis, ze twijfelden toen of hij nutrilon 1 of nutrilon voor prematuur moest krijgen. Uiteindelijk kregen we een voorschrift mee voor prima voeding.
    Deze hebben we gehaald, en nu hebben we as dinsdag een afspraak bij de kinderarts.
    Na de prema voeding mochten we 1 geven, en dus ook gedaan.
    Nu zitten we dus tussen wal en schip want cb nog geen bericht van gehad, afspraak kinderarts is dinsdag, en kleine man heeft pukkeltjes.
    Kleine rode pukkeltjes die snel verergeren en verminderen. Ze komen en gaan zeg maar.

Hij lijkt verder nergens last van te hebben, maar tot aan gisteren had hij een nette huid. Hij heeft ze ook nergens anders op zijn lichaam, alleen op zijn gezichtje en dan vooral rechts boven zijn oog tot in zijn haargrens, op zijn rechter oortje.
    Vanmorgen was het links en rechts, nu is links vrijwel weg maar rechts dus toegenomen.

Heeft hier iemand ervaring mee en wat doe je?
    Het zijn maar pukkeltjes maar toch, wanneer is het uitslag en wanneer pukkeltjes?

2. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Als ik je verhaal lees klinkt het mij als hormoonpukkeltjes die heel veel baby's een paar weken na de geboorte krijgen.
    Heeft mijn zoontje hier ook gehad en na een paar weekjes trok het vanzelf weer weg.
    Ik zou me nu niet direct zorgen maken als je kleintje verder nergens last van heeft en het dan dinsdag gewoon even bij de kinderarts navragen. ;)

3. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    O...serieus? Wat fout van mij zeg, dochter heeft dat niet zo opvallend gehad, herinner me het niet iig...
    Zal zo zijn temp opnemen en als alles blijft zoals het is en enkel de pukkeltjes er zijn wacht ik tot dinsdag.

Hopelijk zijn het dan inderdaad hormoonpukkeltjes. Komen die zo snel op en af dan?

4. Jackie87

Jackie87 VIP lid

6 aug 2013
    5.495
    2.948
    113
    Klinkt inderdaad als baby acne. Hier kreeg ze het een paar weken na de geboorte en ging ook pas na een maand weg. Maar toen het weg was kwam het ook niet meer terug. Ik gaf wel borstvoeding, ik weet niet of dat een verschil maakt.

5. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ja...hoorde vanavond dat het inderdaad baby acne is...ik ben dit totaal niet gewend bij onze eerste, en had dus zoiets van help!!
    Uitslag, exceem, allergieën, er ging van alles door mijn hoofd...eind van het verhaal schijnt het dood normaal te zijn, enkel iets verlaat door prematuriteit.

6. Olifantje1991

Olifantje1991 VIP lid

9 jan 2013
    9.521
    3.739
    113
    Nou fijn dat het 'alleen maar' baby acne is! Tja... denk dat het een beetje wisselt per kindje hoe erg het is en hoe het komt en gaat.
    Mijn zoontje kreeg het ook op verschillende plekken op zijn gezichtje, maar inderdaad niet overal te gelijk ;)

7. Sylvia29

Sylvia29 Fanatiek lid

2 jan 2010
    1.996
    0
    0
    Ja het was ook, in mijn ogen, zo gek. Dat zoiets binnen enkele uurtjes van plek wisselt :S als ik een puist heb gaat die echt niet van links naar rechts haha.
    Ben weer wat wijzer geworden hihi.

Deel Deze Pagina