Hallo pas kreeg ik dd opmerking dat ons mannetje prematuur af is. Hij heeft alles ingehaald ondanks de cyste die hij in zijn hersentjes had *gelukkig uit zijn eigen opgelost* hij was met zijn geboorte nog geen 45 cm en woog 2295 gram heel goed dus. Nu is hij bijna 6 maandn en is 72 cm en weeg rond de 9 kilo. Een reusje dus. Nu krijgen we vaak de opmerking dat hij hollandsglorie is en als ze dan door vragen etc en er achter komen dat hij met 32 weken geboren is en het heel slecht is gegaan en we blij zijn dat hij nu zo is krijg ik zelfs de vraag of ze de zwangerschapsduur niet fouy berekent hadden!!! Nou nee ik ben al voor de zwschap onderbehandeling van de gyn en heb zelfs fotos van 6 weken zwanger. Toch doen die opmerkingen mij echt zo giega veel pijn. Begreip me niet fout ben super trots op ons mannetje hij heeft zelfs al 2 tandjes en is een voorbeeld baby *heeft ook echt zijn keuren*
Wat fijn dat t zo goed gaat, gefeliciteerd! Mensen kunnen inderdaad hele stomme dingen zeggen. Ze weten echt niet waar ze t over hebben!! Je kunt niet anders dan ze 'lekker laten lullen', maar pijn doen het soms wel. Met onze zoon ging het ook al vrij vlot heel goed, mensen menen dan dat het daarmee klaar is, maar in het hoofd van de mama werkt het niet zo he
Inderdaad. Dan is het het gaat toch goed. Maar dan denk ik ook aan wat er nog komen gaat ze weten niet of cyste wat heeft veroorzaakt kan best zijn dat het iets is als rekenen of geheugen etc maar ik ben en blijf positief maar opmerkingen doen gewoon pijn.
Wat doet er dan pijn aan als men zo verbaasd is? Wees juist trots dat men dat denkt! Jij weet dat hij van vet moest komen! Dat is genoeg toch?
Dat ze niet geloven dat hij prematuur was. De fysio zij laatst ook dat het voor kindjes als onze zoon heel lastig is. Hij doed het nu super maar is wel langzamer in zijn ontwikkeling dus denken ze dat hij al van alles kan terwijl dat niet zo is.
Deze kwam toevallig zojuist voorbij op FB. VIa de kleine kanjers contactpagina 10 dingen die je niet tegen een prematuurmama moet zeggen | Princess-Leia
Klopt helemaal dat stukje en raar maar waar alles is tegen ons gezecht. Net als kraambezoek niemand durfde te komen of ze kwamen aapjes kijken in het zhuis. Al waren er ook mensen die geen kaartjes durfde te sturen. Maar ja overdoen kan helaas niet en zoals het hoort zullen we nooit weten. Maar ben super trots op mijn kleine aapje. Wel heftig dat nu pas ook hoorde dat mijn oma die er helaas niet meer is toen ze van mijn moeder zwanger was een bandje om de baarmoeder heeft gehad. En hormonen etc.
Mijn neefje is met precies hetzelfde termijn geboren. Hij woog bijna 1700gr. Nu is hij de grootste van de klas en met voetbal speelt hij en team hoger. Uiteraard is het spannend! Je weet nooit Hoe ze zich ontwikkelen. Ik hoop voor jou dat hij net zo goed ontwikkeld als mijn neefje.
Maantje ik ben benieuwd hoe dat hier word, kraambezoek nu de kleine nog in het zkh ligt krijgen we niet, op een enkeling na. Heb van twee dames hele lieve geboortepakketjes gekregen, en zo voelde ik me toch nog een beetje "echt" bevallen. Vraagje, die cyste, is dat ook in dat vorkje in de hersenen? Ik weet niet goed hoe ik het uit moet leggen, omdat de kinderarts ook niet echt wist uit te leggen hoe en wat
Sylvia Flaring komt ook heel veel voor, dat is een soort wittewaas wie ze zien. en cyste is een blaasje gevuld met vocht. Als de flaring er lang is kunnen er cystes ontstaan. In welk zhuis ben je? In het sophia zat een hele goeie echoscopist!
We hadden hier eerst een scan/echo en daarop zag ze een vlekje in de hersentjes, en ze zag een verdikking aan 1 kant van dat vorkje. Ze heeft alles toen door gestuurd voor second opinion en er is een tweede scan/echo gedaan, hierop was het vlekje weg. In het midden van de hersentjes zit een vorkje en daarvan is het ene uiteinde net iets "dikker" dan de andere. Ze zeggen dat hier weinig over bekend is, en het dus geen problemen op moest leveren, maar gaan met 40 weken nog een mri scan doen voor de zekerheid. De verpleegkundige noemde het een cyste, dus toen ik dit bij jou las dacht ik misschien is het dan wel hetzelfde. Wij zitten in Reinier de Graaf en zij stuurt het dan door naar Rotterdam (weet even de naam niet, maar hebben een speciale afdeling?)
Ja op de nicu zit de aller beste! Volgens de ziekenhuizen waar we gezien zijn. Met 32.5 dagen is het ondekt met 33.2 zat het er nog en met 42 weken waa het weg hihi en hij lijkt er en gaat er volgens de ka niks aan over houden. Duim voor jullie kleintje dat het ook weg is!!
Begrijp je wel Maantje. Het is de ontkenning van de moeilijke en zorgelijke periode die jullie met jullie mannetje moesten meemaken vlak na zijn geboorte. Dat doen mensen met dergelijke opmerkingen. Het duurt even maar er komt een moment dat je dit soort opmerkingen makkelijker naast je neer kan leggen... Maar moeilijk blijft het altijd..
Heel herkenbaar hoor, zelfs mensen die dichtbij ons staan/stonden hebben dit soort opmerkingen gemaakt. Onze zoon is geboren met 27 weken en heeft ruim 12 weken in het ziekenhuis gelegen en daarna nog 2 x her opgenomen geweest. Mensen kunnen er simpelweg gewoon geen voorstelling van maken wat wij op de NICU en later high en medium care hebben moeten doormaken. Een "vriendin" van mij klaagde steen en been toen haar dochter met reflux 2 dagen opgenomen werd. Begrijp me niet verkeerd, ook vervelend, maar niet erg en niet ge vergelijken met de doodsangsten die wij hebben moeten doorstaan. Heeft mij ook veel pijn gedaan, ik voelde me zo onbegrepen door velen in mijn omgeving. Op een gegeven moment door hulp van maatschappelijk werk, mezelf er bij neergelegd, sommige mensen hebben gewoon erg weinig inlevingsvermogen en eerlijk is eerlijk, voordat ik een prematuur baby kreeg, had ik ook geen weet wat er allemaal bij komt kijken.
Herkenbaar! Hier oude buurmeisje die met ruim 37 weken zwschap bevallen is 2 weken voor onze zoon..... Staat er opeens op fb me kleine meid doet het zo goed voor een prematuur... Heb toen gereageerd of ze weet war prematuur in houd. Met daar na een hele riedel aaan dingen die je als ouder van een preemie die op de nicu heeft gelegen mee maakt... Kreeg ze bijval van meer hersenlozen mensen en uit eindelijk heb ik het op gegeven en heel facebook verwijderd was het zat.
Dit kan wel.. Mijn jongste is met spoed gehaald .. Ik was 37 weken zwanger .. Ze noemen het al rand prematuur .. Maar mijn Zoon had een gedrag van een baby van 32 weken .. Dus wel een zwangerschaps duur van 37 weken .. Maat lichamelijk en geestelijk was hij een echte prematuur van 32 weken .. Zo staat hij ook in het dossier en krijgt zoon ook gewoon controle die een prematuur krijg.. En word hij gecorrigeerd met leeftijd .. Het kan wel degelijk .. En daarom heb in dat weer met dit bericht .. Ja mijn zoon was 37 wk oud maar 1 hij overleefde bijna de bevalling niet en 2 was hij gewoon veeeeel jonger dan de zwangerschapsduur.. Hij was ook nog klein en is hij nog steeds .. Maar als ik zeg dat hij met 37 wk geboren is dan zeggen ze altijd Ja maar dan mag je thuisbevalling dus is alles goed toch .. Hij id geboren met spoed keizersnede en echt de eerste maanden was vreselijk .. Maar ja 37 wk mag je niet klagen (zeggen ze dan ) maar mijn baby was gewoon 32 wk inplaats van 37 wk .. De artsen stonden ook echt heel raar te kijken dat hij vooral geestelijk nog zo jong was ...
Had hij een ontwikkelingactetstand? en had hij ook een laag geboorte gewicht? Dat kindje waar ik het over had was een dag later thuis......