Wist je dat: Borstvoeding maakt slanker.

Discussion in 'Borstvoeding' started by Doritoo, Jun 5, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Doritoo

Doritoo Actief lid

Oct 25, 2009
    221
    0
    0
    Het geven van borstvoeding maakt de net bevallen moeder niet alleen sneller weer slank, het behoedt haar op latere leeftijd ook voor het dikker worden. Het zogenaamde opstapelen van vet op de heupen wat na de overgang op de loer ligt, is bij vrouwen die hun baby’s zoogden bewezen minder.

Bron: Borstvoeding maakt slanker en houdt slanker | Relatie

2. anja136

anja136 Actief lid

Jul 7, 2008
    408
    0
    0
    bij mij was dat niet het geval hoor!!

3. charlie80

charlie80 Bekend lid

Jan 26, 2010
    697
    1
    0
    doe het natuurlijk voor de gezondheid van de baby straks maar zou wel lekker zijn als ik er nog een voordeel mee had toch!!! laten we het hopen. en ze blijven in ieder geval nog wat langer groter!! kan ik daar nog even extra van genieten.. want die van mijzelf nouja, daar hoef ik niet over naar huis te schrijven..
    hopen dat het alleen geen theezakjes worden. hihihi

4. Jizzy

Jizzy Bekend lid

Oct 10, 2009
    550
    0
    0
    NULL
    NULL
    Bij mij was dat ook echt niet het geval! Heb mijn dochter een jaar lang borstvoeding gegeven. Daarna duurde het nog 2 jaar voordat ik al mijn zwangerschapskilo's kwijt was.

Mijn vriendinnen die allemaal flesvoeding gaven waren in no time weer superslank!!! :$

Ik had inderdaad hier wel van gehoord, maar naar mijn inziens klopt dit van geen kant! ( wat het op latere termijn doet weet ik natuurlijk nog niet :) )

5. Kari37

Kari37 Fanatiek lid

Nov 19, 2009
    2,571
    1
    0
    Ik wist niet dat het geven van borstvoeding er ook voor kan zorgen dat je minder snel dik wordt op latere leeftijd.

Bij mij klopt het trouwens wel dat de kilos eraf vliegen sinds ik borstvoeding ben gaan geven wat ik minder had bij flesvoeding.
    Je lichaam verbrand toch veel calorieën voor de aanmaak van borstvoeding.

6. Seth

Seth Niet meer actief

Denk dat dat dik worden op later leeftijd toch nog altijd erfelijk is.....
    als ik kijk naar mn twee oma's.....
    eentje heeft 5x borstvoeding gegeven en is stevig..... andere heeft 4x fles gegeven en was slank.......

veel vrouwen vallen trouwens pas af NA het stoppen met de borstvoeding...
    je lichaam wil ook nog wel eens juist extra vocht gaan vasthouden en reserves vasthouden, omdat je nog voeding geeft......

7. Amfy

Amfy Niet meer actief

is dit echt?????:$ gaat nu direct stoppen (grapje)

8. yenolah

yenolah Fanatiek lid

Dec 12, 2008
    4,038
    83
    48
    Female
    fysiotherapeut
    Caldas da Rainha
    Bij mij ook niet. Alles zit er nog steeds aan.

9. Line

Line Fanatiek lid

Jan 7, 2007
    2,694
    266
    83
    Hier wel hoor! Ik zat na beide zwangerschappen binnen een maand weer op gewicht :). Prettig, kan meteen weer mijn oude broeken aan enzo. Wel moet ik opletten dat ik niet teveel afval, want ik heb echt de hele dag honger.

10. Devy

Devy Fanatiek lid

Aug 23, 2008
    3,437
    1
    0
    Tilburg
    Ik ben een van de gelukkigen die weer goed op het gewicht kwam van voor de zwangerschap door de borstvoeding. Wel had ik de hele dag door honger en worden er nog steeds vergelijkingen gemaakt tussen mij en de vuilnisbak. (als iemand geen honger meer had zorgde ik er wel voor dat het bord wel leegkwam :D ) Maar ik vind dit wel leuk om te lezen. Het is geen garantie dat je slank blijft, maar wel iets wat (volgens het onderzoek) voor de meerderheid van de voedende moeders geld.

11. MG2009

MG2009 Niet meer actief

Bij mij klopt het idd! Al weet ik natuurlijk niet hoe het op latere leeftijd zal zijn.

12. lindavg

lindavg Fanatiek lid

Feb 25, 2007
    1,458
    0
    0
    Verkoopster in speelgoedwinkel
    Hoogvliet
    Nou hier klopt het helaas niet.
    Bij de eerste ook niet.

13. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Hoezo klopt niet? Je weet toch niet hoe het anders geweest zou zijn?

14. raspberry

raspberry Niet meer actief

Was al m'n kilo's gelijk na de bevalling alweer kwijt, op eentje na :) Die ging ook niet weg.
    Pas toen ik door alle slapeloze nachten hier oververmoeid raakte, raakte ik die kilo kwijt, (en nog een stuk of 6-7, niet helemaal de bedoeling :()
    Maar wel fijn om er een beetje op te mogen rekenen dat mijn heupen hier voordeel van hebben...Ze zijn namelijk het stevigste deel van m;n lijf en hoeven niet veel breder... ;)

15. Sparkie

Sparkie Fanatiek lid

Oct 24, 2009
    3,028
    2
    0
    Ook bij mij heeft de bv niet slank gemaakt. Kwam juist na de bevalling weer 3 kilo aan, na er eerst een aantal te zijn kwijt geraakt. Ik had echt de hele dag HONGER, niet normaal. Was de hele dag op zoek naar eten. Hier ook aan toegegeven, dus ja, eigen schuld. Ben jaloers op die dames die juist afvallen van de bv ipv er van aan te komen...

16. evenstar

evenstar VIP lid

Jan 22, 2009
    9,809
    4
    38
    postdoc/docent universiteit
    import Noorderling
    JA, dat hoorde ik ook van een vriendin! Bij haar vloog het er af toen ze stopte, bij weer iemand anders kwamen er juist toen weer kilo's bij.

Ik ben nagenoeg alles kwijt, en moet tegen de bv 'op' eten om niet zelf slapjes te worden. Ik denk eerder dat het een combinatie van factoren is, waaronder aanleg en eigen lichaamsbouw ook belangrijke factoren zijn.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ben je dan al in de overgang?

18. dirksmama

dirksmama VIP lid

Aug 29, 2007
    22,170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Lees nou eens goehoed!

Er staat dat het vooral helpt tegen dik worden na de overgang...daar zitten jullie nog lang niet in toch???

En LANG voeden, dus echt langer dan 12-18 maanden!!!

19. soovi

soovi Fanatiek lid

Nov 1, 2007
    2,466
    582
    113
    Bij mij ook niet. Maar moet ook wel zeggen dat ik een persoon ben die niet af kan vallen als er spanningen zijn en ik zat in een relatie die niet werkte e.d.
    Maar mijn zoontje is nu 2 1/2 en ik ben al 1 1/2 jaar gestopt en ben mijn kilo's nog steeds niet kwijt.

20. Ireen

Ireen Fanatiek lid

Sep 8, 2008
    2,305
    1
    0
    Zucht. Je weet toch niet hoe het geweest was als je flesvoeding had gegeven? Misschien woog je dan nu wel 320 kilo.
    En inderdaad jullie zijn niet in de overgang.
    Je kunt er dus niets van zeggen, alleen denken: Oh, dat is mooi!

Share This Page