Ik zat na een paar maanden BV onder mijn startgewicht van voor de zwangerschap. En fijn was dat niet want ik woog al niet veel.. Nu moet ik echt veel eten om een beetje op gewicht te blijven. Dus hier vreet BV de kilo's weg..
Als je lang voedt, houdt je lichaam daar rekening mee. Ik heb inmiddels wel een plattere buik sinds ik weer sport, maar toch nog een lekker buffertje op mijn heupen en kont, terwijl ik gezond eet en nooit meer dan 2000kcal per dag (2500kcal wordt aangeraden).
Ik weet niet of het komt door de bv maar weeg nu na ruim 4mnd borstvoeding geven, minder dan vóórdat ik zwanger werd, 8 weken na de zwangerschap zat ik al op mijn start gewicht. Ik denk eigenlijk ook door de gebroken nachten en stress die ik zo nu en dan af en toe heb (ontzwangeren).
En aan mijn buik kun je nu ook helemaal niet zien dat er een kindje in heeft gezeten, ja behalve de zwangerschapsstreep maar die begint nu lichtjes aan te verdwijnen
Hier was ik het gewicht ook vrijwel meteen kwijt en nu zelfs een paar kilo onder mijn gewicht van voor de zwangerschap. Terwijl ik alles snaai wat los en vast zit. Maar wel fijn dat je daar later dus nog profijt van hebt
Zowel bij zwangerschap 1 als zwangerschap 2 zat ik binnen drie weken weer op mijn startgewicht (heb wel overgewicht). Van de bv zal ik ongetwijfeld afvallen.. het slurpt energie!
Ik weeg ongeveer net zoveel als voor de zwangerschap en toen was ik ook al iets te zwaar. Dit is al jaren mijn figuur en ik eet niet veel en niet vet enzo. Buik is wel veranderd, zo'n flubbergeval, "muffintop", ik denk dat als je jong bent en een klein buikje had (ik had zo'n ontieglijke megatoeter) dat wel scheelt.
Aan mijn buik is bijna niks meer te zien voor de buitenstaander. Voor mij wel. Het is van platte pannenkoek (lees: kuil) naar rijkgevulde calzone gegaan, zeg maar. Ik vind het vreselijk, mijn man vindt het geweldig.
ik denk idd ook dat deze theorie klopt! ik ging vanochtend op de weegschaal staan en weeg al 3kg minder als voor mijn zwangerschap!! terwijl ik me echt volprop met lekker eten en vaak niet zo heel gezond eten (lees koekjes, chips,...) we zijn nu nog geen 2 weken verder!
BV slorpt bij mij ook energie, eet veel en inmiddels toch al 5 kg onder startgewicht. En vooral mijn billen zijn kleiner geworden. Jammer dat ik nog steeds een buikje heb, maar had ook wel een flinke toeter . Ben wel benieuwd hoe dat gaat als ik stop met bv. Of ik niet alleen na de overgang maar ook direct na het stoppen met bv nog profijt heb of dat ik dan weer snel op mijn oude gewicht zit
Hier gelijk na de bevalling weer op mn oude gewicht!!! Was 69 kilo hoogzwanger, na de bevalling 62 kilo en paar maanden daarna zat ik op 57 kilo En dat ben ik nog steeds, hoeveel ik ook eet Dus ik ben zeker wel van de borstvoeding afgevallen!!