Ik moet mezelf echt vooruit slepen!

Discussion in 'De lounge' started by Moedertjevj, Feb 25, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Moedertjevj

Moedertjevj Fanatiek lid

Jun 1, 2007
    1,351
    97
    48
    Bediende
    hallo iedereen

Weer een topicje van me, maar ik heb niemand anders om tegen te zeuren :)

Nu met die Xanax pillen ben ik nog meer moe dan dat ik anders ben door mijn depressie, ik kom met moeite aan mijn huishouden toe en dan heb ik ook nog een zoontje dat altijd aandacht nodig heeft.

Mijn vriend is zoals jullie weten van het egoischtische type en altijd heel laat thuis s'avonds en als hij dan thuis komt is ie doodmoe en heb ik er ook niks aan.

Maar goed, ik zie er elke morgen tegenop om op te staan, om me door de dag te sleuren, die overigens heel saai is en geloof me maar dat ik gewoon niks kan doen in the middle of nowhere en dat er ook nooit iemand op bezoek wil komen, dus daar wil ik verder niet op ingaan omdat we daar al over gediscusieerd hebben (zie eerdere topics)

Wat doen jullie op zulke dagen? Hoe geven jullie jezelf een schop onder jullie kont? Ik moet wel zeggen dat het bij mij wel ELKE dag is hoor. Pfff

2. Blaak

Blaak Niet meer actief

Veel rusten, rustig aan doen, in het begin is het normaal dat je extreem moe bent door de pillen, heb/had ik ook! Echt niet normaal. Even volhouden en dan gaat het wel weer!

3. giraf

giraf Niet meer actief

Positief denken: dus niet denken "Pff het zal wel weer een saaie dag worden vandaag" maar "Ik ga er vandaag lekker tegenaan", of niet "pff het regent zoveel" maar juist denken "oh nu is het een uurtje droog, kan ik lekker even naar buiten"
    Jezelf motieveren om elke dag het beste uit je dag te halen, het leven is al zo kort.

4. helia

helia Actief lid

Dec 4, 2009
    445
    1
    0
    Amstelveen
    Ach lieve Christy toch:).....waar in the middle of nowhere zit je dan ins hemels naam???:( dat er niemand wil komen.

Ik denk dat je gewoon structuur in je leven moet aanbrengen dus zo laat staan we op ...zo laat doe ik mijn zoontje lekker in bad...zo laat gaan we lekker samen ontbijten....

dat helpt mij tenminste.
    En zoals gisteren ...toen was het hier best lekker weer maar had ik eigenlijk geen zin om iets te doen..toen heb ik mijn fiets gepakt en ben een stuk gaan fietsen, dan heb ik in ieder geval een frisse neus gehaald en "iets" gedaan..bewegen helpt om een beter humeur te krijgen.

Ik zou zeker niet wachten op anderen, maak het voor jezelf zo comfortabel mogelijk, en doe dingen waarbij je je prettig voelt.
    Niets moet hoor...ben je moe en kan het ga lekker slapen of op de bank liggen..en relaxxxx ..ik heb ook een tijd gedacht waarom heeft iedereen zo een leuk leven en ik zo een saai leven:p maar mijn moeder zei toen niemand is altijd gelukkig , je moet het leven aangenaam maken voor jezelf.
    En dat probeer ik dan ook.

Heel veel sterkte en een dikke knuffel.
    Helia

5. Que

Que Niet meer actief

Ik slik dan geen pillen en ben niet depri, maar moet mezelf ook iedere dag verplichten om ergens aktie in te ondernemen. Want van verveling wordt ik moeier en moeier.

Ik heb voor mezelf een weekplanner gemaakt.

Maandag:
    Opstaan 9 uur heb nog geen kindje dus dan kan het nog
    ontbijten, wassen, tandenpoetsen, aankleden

die dag moet ik vanmezelf
    - planten water geven
    - strijken, wasopvouwen en opruimen
    - vaatwasser uitruimen (iedere dag)
    - koken (iedere dag)

Zwemmen 13.00 tot 13:45

Dinsdag

Die dag moet ik vanmezelf
    - Badkamer soppen

Woensdag

- zolder stoffen en stofzuigen
    - trap + overloop 1 verdieping lager stofzuigen

Donderdag

- bedden afhalen
    - slaapkamer stoffen en stofzuigen
    - logeerkamer stoffen en stofzuigen
    - babykamer stoffen en stofzuigen
    - bedden opmaken (samen met vriendlief)
    - 1 was wassen en ophangen

Vrijdag

Die dag moet ik van mezelf
    - Boodschappen doen
    - overloop + trap naar beneden verdieping stofzuigen
    - hal stofzuigen
    - WC beneden soppen
    - 2 wassen wassen en ophangen

Zaterdag
    Opstaan 10 uur heb nog geen kindje dus dan kan het nog

- Huiskamer + keuken stoffen + stofzuigen
    - 1x pm huiskamer, keuken + hal dweilen
    - laatste was wassen en ophangen

Zondag

RUST dag

Misschien kun je voor jezelf ook zo'n schema maken zodat je iedere dag toch wat te doen hebt, jij hebt daarnaast nog een kleine dus waarschijnlijk doe je vaker stofzuigen of zoiets maar het is vind ik zelf als je meer regelmaat hebt dat het fijner is.

Succes!!

6. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

Jul 8, 2006
    8,361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Of vooruit plannen! Ik heb ook zo'n dagen ertussen zitten, maar dan vooral omdat voor mij dan alles tegenzit (ziekte). Ik plan dan de avond van te voren vooruit en ook al zit de dag tegen, toch probeer ik die dingen te doen... Vaak werkt dat wel voor mij! Het is gewoon lastig als je zo moe bent (daar heb ik ook veel last van helaas). Maar als ik echt te moe ben, lekker rustig aan...

7. eliesja

eliesja VIP lid

Oct 3, 2005
    8,226
    0
    0
    @t Home

en dit is idd het enige waarmee je erboven op kan komen. heb ook diepe dalen gekend, maar geen enkel medicijn die je erboven op helpt, alleen positief denken daar kom je pas verder mee.
    sterkte

8. aukje86

aukje86 Actief lid

Jan 6, 2009
    366
    1
    0
    Jongerenwerkster
    Zuid Holland
    Wat ik mezelf vaak voorhoud wanneer ik me slecht voor en ook wanneer ik een paniekaanval heb (las in een ander topic dat je daar ook last van hebt), is dat alles altijd tijdelijk is, dus ook hoe je je nu voelt. Accepteren dat je je zo voelt, zeggen dat dat okey is, en wat gaan doen. Ik ben vroeger een lange tijd depri geweest, lag alleen nog maar op de bank en at alleen als het voor mijn neus werd gezet. Ik liep elke dag even op en neer naar de brievenbus, al had ik geen post, gewoon om er even uit te zijn. En na een tijdje had ik zin om wat anders te doen. Soms is het ook okey om er even aan toe te geven, maar niet te lang. Onthoud dat het tijdelijk is, dit gevoel gaat over.

9. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    Zit zelf een beetje in een periode dat ik tegen depressie aanhang, mede dankzij mijn werk.
    Haal elke dag wat positiefs uit de dag, ben veel bezig met muziek luisteren en als me lichaam zegt nu ga je rusten, dan ga ik rusten, met muziek om me gedachten af te leiden.
    Ben een borderline dus heb altijd wel problemen met mezelf maar niet ernstig, alleen nu wel weer even een tijdje. Er is te veel gebeurd de laatste tijd.
    Moeder had zelfmoordpoging, werk loopt niet lekker, en een tante ligt op sterven.
    Ik hoorde en ik weet niet of het wat voor jou was over epa, epa is normaal voor borderlines.

Hier heb je het complete artikel is volgensmij het over denken wel waard.
    Borderline | Visolie-Info

Schijnt te helpen tegen depressies, ga het binnenkort ook proberen.

Share This Page