Wist je dit over de maxi cosi

Discussie in 'De babyuitzet' gestart door Angel Eyes, 31 dec 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

Wij hebben vandaag een kinderwagen besteld. en de vrouw in de winkel vertelde ons dat die kleine nooit langer dan 1,5 a 2 uur per dag in de maxi cosi mag liggen. dit is puur een autostoeltje en geen normale stoel. dit zou slecht zijn voor de rug van de baby. zeker de hele kleintjes moet je zoveel mogelijk liggend vervoeren. Ik stond ervan te kijken en wist dat echt niet.

zie hier een stukje van een artikel wat ik net vind

Baby-autostoeltje
    Wel doen:

bedenk dat dit vervoermiddel vooral bedoeld is voor gebruik in de auto.
    Niet doen:

gebruik dit vervoermiddel in principe nooit langer dan 1½ à 2 uur per dag (omdat de baby niet voldoende kan bewegen).
    Bijzonderheden:

veel mensen gebruiken in plaats van het woord 'baby-autostoeltje' het woord Maxi-cosi. Dit is echter geen soortnaam maar een merknaam. Er bestaan ook andere merken;
    gaat u op vakantie, dan mag de reis best langer duren dan 2 uur. Houd u wel aan de regel om na elke 2 uur minstens een kwartier rust te nemen en de baby uit het kuipje te halen.

op deze site is over alle vervoersmiddelen van alles beschreven!
    http://www.ouders.nl/lveiligv.htm

2. maisy

maisy Fanatiek lid

12 jun 2006
    4.859
    0
    0
    Is al vaker besproken in topics, helaas dringt het tot sommige mensen nog niet door.

3. Renate28

Renate28 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.334
    0
    36
    Ja, ik was ook op de hoogte doordat ik het hier wel eens had gelezen. Ik word toch zooooooo slim van dit forum!

4. marilyn

marilyn Actief lid

3 okt 2006
    344
    0
    0
    Administratief medewerkster bij Justitie.
    Nootdorp
    Ja dit wist ik inderdaad al over de maxi cosi. Ik kan van een vriendin een autostoeltje overnemen (van Quinny) die nu niet meer worden gemaakt, die kan ook helemaal plat. Dat doe je natuurlijk niet in de auto, maar als je bv op bezoek gaat of wat dan ook, dan kan je het stoeltje ook helemaal plat leggen. Lijkt mij superhandig, maar heeft iemand hier een andere mening over? Ben benieuwd. Zelf was mijn vriendin heel tevreden met het stoeltje.

5. Ja dat wist ik ook, is toch algemeen bekend dacht ik? Dat sommige dat niet weten.

6. Niet meer actief

TSja.. sommigen geloven ook nog in de ooievaar volgens mij, dus het verbaast mij niets.

7. Young Flower

Young Flower Fanatiek lid

25 jul 2006
    3.369
    507
    113
    vlakbij Rotterdam
    nou er zijn er heel erg veel die dat niet weten hoor. Ik werk in een pretpark en hoeveel mensen wel niet met een kinderwagen binnenkomen waar zo'n maxicosi opgeprikt zit.

dus ik kijk er niet van op. wij hebben bewust geen adapters gekocht waardoor de maxicosi op de kinderwagen kan.

8. Ja idd dat zie je ook heel vaak maxi cosi op de kinderwagen, wij hadden net als nu bij ons eerste kind ook addapters voor op de kinderwagen, maar die hebben we bijna niet gebruikt, vond het niet prettig hoor, je hebt niet voor niks zo'n bak.

9. Niet meer actief

mwah... ik geloof niet dat mensen die mensen het allemaal niet weten, maar eerder dat het een stukje gemakzucht is. Anders zit je auto weer zo vol, bla bla bla..

Je kindje mag best wel eens een keertje langer in de cosi. Dat is ons ook verteld door maxi cosi, maar maak het geen gewoonte van je om je kindje steeds maar in de cosi te vervoeren! Laat dat ding lekker in de auto staan!

10. Sjalleke

Sjalleke Fanatiek lid

21 okt 2005
    2.158
    405
    83
    Ik kom er met Nikki toch nooit aan toe om langer dan 2 uur onderweg te zijn qua shoppen dus dan gaat ze wel in de maxi cosi op het onderstel... Maar als ik echt gepland ga winkelen dan gaat de bak echt wel mee hoor!

11. Female

Female Niet meer actief

ik vind het ook eigenlijk best logisch, zou je zelf lang in zo'n ding willen liggen, helemaal opgepropt? om te vervoeren prima, maar je laat je kindje er toch niet buiten de auto (lang) in liggen lijkt me.... zou ook oot zo' inderwagen pen aa je zo'n xosi p kanzetten..

12. Female

Female Niet meer actief

ging iets mis :oops: ....zou ook nooit zo'n kinderwagen kopen waar je een maxicosi op kan zetten...

13. chiesa

chiesa Fanatiek lid

4 mrt 2006
    2.533
    0
    0
    Ik wist dit al voor dat ik zwanger was. Ik zie ook nog steeds veel mensen die dit doen maar dat moeten ze zelf weten.

Ik ga de Quinny buzz 2007 kopen, hier kan wel een maxi cosi op maar zal hem niet gebruiken maar ga toch echt wel de Quinny kopen omdat ik hem leuk vind etc. ;)

14. Judith75

Judith75 VIP lid

9 okt 2006
    5.623
    0
    0
    Mama
    Bergen op Zoom
    Lijkt me een redelijk oud nieuws verhaal idd ;)

15. Nemo

Nemo Niet meer actief

Dat wist ik idd al.
    Wij hebben wel een kinderwagen waar het autostoeltje op past. Ik heb geen zin om als ik even weg ben met zo'n autostoeltje te sjouwen. Maar als ik lang weg ga gaat de kleine gewoon in de bak.

16. Angel Eyes

Angel Eyes Niet meer actief

zo duidelijk uitgesproken meningen hier zeg!
    DIt is mijn eerste kindje en verdiep me nu pas in dit soort info. maar zoals Young flower al zegt er zijn genoeg mensen die een hele dag de kleine in zon maxi cosi leggen.

Kijk als je al meerdere kinderen hebt gehad of heel dichtbij in je omgeving baby's hebt gehad weet je dit wel jah. Voor mij was het echt nieuw/. Maar inderdaad als je erover nadenkt is het logisch, veel te weinig bewegingsvrijheid.

17. Ja dat kan ik me voorstellen, denk ook dat ik het niet wist voor ik kinderen had.

18. Calimero

Calimero Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.901
    0
    0

ik heb een kinderwagen waar hij wel op past maar ik ben er zeker geen voorstander van dat het kindje in de maxi-cosi op zon onderstel ligt ik vind het wel gemakkelijk voor misschien als je eventjes snel een boodschapje doen moet bv 10 min maar als ik echt wegga leg ik het in de k inderwagen bak vind ik ook veel warmer voor de kleine in die maxi-cosi liggen ze zo blootjes... maar ja dat vind ik

19. Judy77

Judy77 Fanatiek lid

31 aug 2006
    1.699
    0
    0
    De wagens van Mutsy hebben ook een eigen versie van de maxi cosi, die in drie standen kan, dus ook helemaal plat. Wij gaan daarvoor, want ik vind het wel ontzettend handig als ik even een boodschap ga doen (dus geen 3 uur weg) dat ik niet de hele wagen hoef in te laden, maar gewoon het autostoeltje op het frame kan klikken.... en dan kan de kleine nog liggen en slapen ook!

Het is ook voor jezelf niet goed 2 uur in dezelfde houding te zitten, laat staan voor zo'n klein hummeltje, maar om dan helemaal geen maxi op de kinderwagen te zetten? Het bespaart wel ruimte in gevallen van kleine boodschapjes ofzo...

20. missX

missX Fanatiek lid

2 mrt 2006
    1.226
    0
    36
    dit wist ik ook al...dacht dat dit overigens wel algemeen bekend was hoor.

Deel Deze Pagina