Wij wisten het niet en wilden het ook allebei niet weten. Al had ik de hele tijd het gevoel dat het een jongen zou worden, moest dus ook echt even omschakelen toen ik het roze wiegje in het zk zag Bij een 2e willen we het weer niet weten, al lijkt het me toch wel makkelijk met het kamertje, kleertjes etc. Maar goed we kunnen daarna nog genoeg shoppen Ohja heel raar maar ondanks dat we het echt niet wilde weten ga je toch de foto's/film van de echo goed bekijken of je niets iets kan zien haha
Nee, wij wisten het niet... het maakte mij (en mn man ook) gewoon te weinig uit om ernaar te vragen. En er zijn nog zo weinig echte verrassingen in het leven! Mocht er een tweede komen, ga ik het misschien wel anders doen, maar da's meer praktisch (kunnen de spulletjes van nr 1 definitief weg of niet?) Wat mij trouwens opviel was dat veel mensen gewoon niet geloofden dat we het niet wisten (krijg je van die reacties als: "als je het niet wilt vertellen, kun je dat ook gewoon zeggen"). Hoevaak ik niet heb geroepen: nee, we weten het ECHT niet!!
Wij wisten het van 1 van de 2 met de 20 weken echo en over de andere werd erg getwijfeld. Weer laten kijken bij de 24 weken echo, maar nog steeds geen definitief antwoord over baby 2. Met 26 weken een pretecho gedaan om het zeker te weten. Hij wilde gewoon niet dat we het wisten denk ik, want steeds hield hij zijn beentjes bij elkaar. We hebben het stil gehouden en dat is ook gelukt. Vond het onwijs leuk om stiekem al kleertjes en dingen voor de babykamer op kleur te kopen
Wij wisten het bij alle 3 niet, bij de 2e en 3e was ik wel erg nieuwsschierig, maar mijn vriend wilde het niet weten. Mijn gevoel is wel elke keer juist geweest!
Bij Louise wisten we het met 20 weken en hebben we het alleen tegen een paar mensen verteld, voor de rest geheim gehouden. Bij Tygo wisten we het ook met de 20 weken echo en toen hebben we het tegen iedereen meteen verteld. Waar we gelukkig beide over eens waren was dat we het zelf in ieder geval heel graag wilden weten.
Wij wisten het sinds de 20 weken echo en wij hebben het ook gewoon verteld. Ik kon dat ook niet voor me houden. De naam hebben we verzwegen tot hij geboren was. Was ook nog een hele opgave, want ik betrapte mezelf erop dat ik hem een keer per ongeluk gebruikte toen ik het er met mijn moeder over had. Gelukkig had ze niks door (zegt ze in ieder geval).
Bij onze dochter wisten we het met de 20 weken echo. We hebben het voor niemand geheim gehouden. Als onze buren/vrienden zwanger zijn vinden wij het echt niet belangrijk/spannend wat ze krijgen, vind het eigenlijk alleen maar irritant als we het niet mogen weten (als ze het zelf wel weten he, als ze het zelf niet willen weten dat is dan voor hun nog leuk spannend) ivm kado kopen, dat je dat dan op stel en sprong moet gaan doen. Dus wij houden het absoluut ook niet geheim omdat andere het vast ook niet spannend vinden wat wij krijgen. Vanmiddag pretecho voor deze zwangerschap en ik denk dat morgen iedereen het weet
Wij hoorden het bij de 20 weken echo, ik wilde het ook echt wel weten, veel handiger met winkelen. Ben ik ook echt blij om achteraf want de paar unisex kleertjes die ik dan al wel gekocht heb vind ik nu ook echt niet leuk. We hebben ook aan iedereen verteld dat we een meisje verwachtten. De naam is wel geheim gebleven
Voor een tweede vind ik het juist gemakkelijker om het geheim te houden, want we hebben toch al veel unisex! Alleen de kleur van de babykamer, dat zou je unisex moeten houden, maar onze kinderwagen (grijs/groen), MC (rood) en bijna alle kleertjes in maat 50/56 zijn allemaal unisex! Dus wat dat betreft is dat voor een tweede juist handiger!
wij wisten het niet en wouden het ook niet weten. ook gevraagd bij echo's of ze het wouden ontwijken! en na 20 wk geen echo meer gemaakt.Vanaf begin af aan dacht ik een meisje, maar later dacht ik jongen. Terwijl ik diep avn binnen wist dat het toch meisje zou zijn. Tijdens de kz riep de gync tjeetje wat een flinke jongen.............dame!!!Dus toch onze wolk van een meid. En precies zo als ze eruit moest zien. Wij hadden zelf maar een paar setjes neutrale kleding. Die vond ik al erg schattig en hebbend direct kleertjes kado gevraagd! Kamertje is erg fleurig met allerlei soorten kleurtjes. Mocht het lukken om een 2e te krijgen laten we ons weer verrassen!
We wisten het bij de eerste en nu bij de tweede weer. We hebben er tegenover vrienden etc. nooit een geheim van gemaakt, zie daar het nut niet zo van in. Of ze het nu met 20 weken horen of met 40, lekker belangrijk. Wat wel grappig is, bijna iedereen vraagt "weet je al wat het wordt?" en als je dan ja zegt hoor ik meestal "goh, nou leuk zeg, ben benieuwd." Mensen durven dan vaak niet verder te vragen, heel apart.
Wij wisten het ook met de 20-weken echo en wilden het ook heel graag weten. We hebben het ook meteen aan iedereen verteld. Bij de 2e wordt het net zo, ik kan niet wachten tot ik het weet!
wij merkten juist dat mensen niet geloofde dat we het niet wisten. kregen steeds van die opmerkingen als: jullie weten vast wat het is en willen het niet vertellen! Vond het op laatst gewoon irritant!
wij wisten het bij 22 weken bij de pretecho, bij de 20 weken echo kon ze geen zekerheid geven. Hebben het alleen aan naaste familie verteld en voor de rest gehein gehouden.
Bij de 20 weken echo wisten we dat het een meisje zou worden, en hebben dat toen ook aan iedereen verteld. Ik was veels te bang dat ik me zou verspreken, en ik vond het ook wel praktisch...Nu kon ik en iedereen die dat wilde gericht spulletjes kopen...
wij wisten het ook al vanaf de 20 weken echo. Vriend wilde het graag weten, want dat vond hij makkelijker ivm geboortekaart, spulletjes etc. T gekke is dat ik normaal alles wil weten..tot in details en juist hierbij het net zo goed niet had willen weten.. vond t wel bij de romantiek van een zwangerschap horen. ( nu ben ik daar zowieso wel van terug gekomen grin... romantisch zwanger zijn )
Wij wisten het niet en wilden het ook niet weten. Tegenwoordig is alles 'te weet'. We vonden het beiden wel iets hebben om ouderwets te raden tot de geboorte. Zouden we bij de volgende weer zo doen! En oh ja inderdaad mensen die niet geloofden dat we het echt niet wisten. Mensen die dachten dat we het gewoon niet wilden vertellen, maar we wisten het echt niet. Het werd een jongetje overigens, precies wat ik hoopte
Wij wisten het ook bij ons meisje maar hebben het idd voor ons gehouden. Zo leuk, om dit samen te delen! ZOu het bij een volgende weer net zo doen
Wij wisten met 20 weken dat we een meisje zouden krijgen. We wilden dit geheim houden voor iedereen, zodat ze pas na de bevalling zouden weten wat het geslacht was (is) Met 21 weken wist de hele wereld dat we een meisje kregen (manlief was een beetje enthousiast....) Bij een volgende wil ik het absoluut niet weten, mijn man absoluut wel, dus dat moeten we nog even uitvechten