Met mijn handen in het haar....

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door warhoofd, 25 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. warhoofd

warhoofd Bekend lid

30 jan 2006
    673
    0
    0
    Hoi hoi,

Ruim een mnd geleden heb ik hier gepost over mijn dochter van 3 die niet in wil slapen. Ik zit dan bij haar op hetrandje van haar bed en slaapt ze binnen 5 a 10 min in. Dat is nog steeds zo, zelfs met beloningssystemen werkt niet.

Nu is er nog een probleem bijgekomen. Tussen half 12 en half 2 s'nachts komt ze onze kamer ingelopen en kruipt bij ons in bed. We hebben vaak geprobeerd haar terug te leggen maar dan was het krijssen en huilen. Met gevolg, onze jongste dochter van 1 huildend wakker, dus 2 wakkere meiden.... dus hebben we onze oudste vannacht bij ons gelaten, maar dit kan zo niet en ik weet niet hoe ik het op moet lossen.

Tips???
    Liefs

2. happymama

happymama Niet meer actief

oohh meid wat erg zeg ...
    ik heb geen ervaring maar miss wel een tip , ik heb t boek van derk ogilvie en daar staat in . maak de slaap kamer van je kindje gezellig en laat ze er regelmatig in spelen zodat t een veilige plaats word voor je kindje ....
    als je t wat lijkt zal ik t stuk op zoeken in t boek en hier volledig neer zetten . t is niet dat je erin moet geloven wat die man zegt maar je kunt t allicht proberen toch baat t niet dan schaat t niet

3. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Louise deed dit ook steeds (al heeft zij geen problemen met naar bed gaan), dus midden in de nacht bij ons komen. Ik ben een paar keer flink boos geworden op haar en steeds herhaald dat iedereen in zijn/haar eigen bed moet slapen. Ze heeft een wekker op haar kamer met van die glow-in-the-dark wijzers en we hebben haar uitgelegd dat ze bij papa en mama in bed mag komen als de kleine wijzer op de 7 staat of eerder als ze naar de wc moet. Komt ze voor die tijd bij ons liggen, dan worden we niet boos, vragen we of ze moet plassen of een slokje water wil en dan weer in haar eigen bed leggen. Dit gaat nu al een week ongeveer heel goed en ze is sochtends heel trots dat ze bij papa en mama is gaan liggen toen de kleine wijzer op de 7 stond!

4. warhoofd

warhoofd Bekend lid

30 jan 2006
    673
    0
    0
    waar heb je die wekker gekocht?

5. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    Ik heb hem gekregen, is echt zo'n ouderwetse wekker met van die bellen bovenop en winnie the pooh op de wijzerplaat.

6. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
  7. happymama

happymama Niet meer actief

er staan ook meer dingen in t boek over kinderen die ineens niet willen slapen , heel raar is t dat je soms maar een hele kleine handeling of verandering hoeft te doen en je kind slaapt weer als een roosje

8. Pila79

Pila79 Bekend lid

4 dec 2007
    978
    0
    0
    Ik vind het boek van derrek ook echt geweldig! Maar zou anders het cb even bellen of zij nog ideeen hebben, zij zullen wel meer moeders krijgen met hetzelfde probleem.
    Vind de tip van de wekker ook wel heel goed, je hebt ook "wekkers" met nijntje (voor als je kindje nog niet zo goed klok kan kijken) die haar oogjes dicht doet als het tijd is om te slapen en dan op een door jou ingestelde tijd haar oogjes weer open doet. Dan kun je je kindje zeggen dat als nijn haar oogjes open doet ze dan pas uit bed mag.

9. Britt1

Britt1 Fanatiek lid

20 jun 2006
    2.046
    0
    0
    Flevoland
    Mijn zoontje van 3,5 is ook een hele tijd midden in de nacht gekomen. Hij heeft toen ook tussen ons in geslapen. We hebben er zelf geen probleem van gemaakt. Nu komt hij uit zich zelf pas tussen 6.30 en 7u. Denk dat hij gewoon even het veilige gevoel wilde hebben, dat we er zijn. Soms komt hij nog in de nacht, maar dat is echt sporadisch. Hopelijk gaat het bij jullie ook snel beter.

10. Joyce84

Joyce84 VIP lid

24 nov 2006
    5.350
    0
    0
    administratief medewerkster
    Rotterdam
    ik ga denk ik de wekker ook maar eens proberen, hier komt mano ook altijd 2/3 keer uit bed per nacht en dan naar mij toe (eerst kroop hij ook bij ons in bed, maar dat mag niet meer van ons) dus dan breng ik hem weer naar bed en dan gaat hij ook gewoon slapen, maar hij vraagt dan altijd wel wanneer hij wel bij ons in bed mag en dan zeg ik ook altijd als het ochtend is, dus misschien is zo'n wekker wel handig.

11. Manuela79

Manuela79 VIP lid

7 aug 2006
    10.145
    0
    0
    Hilversum
    @Joyce; ja wij zeiden ook steeds je mag sochtends lekker bij ons komen liggen maar niet midden in de nacht.. maar ja, zo'n kleintje weet natuurlijk dat verschil niet want (vooral in de winter) is het smorgens vroeg nog donker, helemaal met de gordijnen dicht, dus vandaar dat wij met de wekker zijn begonnen.

12. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Aan mijn advies zal je denk niet veel hebben.

Ik zou zeggen laat ze lekker bij je liggen ze heeft blijkbaar die warmte van papa/mama nodig er komt een tijd dat ze het niet meer doen. Gaat van zelf een keertje over.
    Heb je al met je kindje gekeken of er iets in haar kamer is wat ze eng vind?

Kan me herinderen als kind dat ik bv de gordijnen eng vond ik mijn slaap kamer. Misschien even vragen.

Veel kinderen vinden het prettig om lekker bij papa/mama te liggen.,

Het is omdat onze cultuur zegt dat dat niet zo hoorde maar kijk maar naar andere culturen daar liggen vaak de kinderen bij de ouders. Die maken er ook geen punt van.

Eigenlijk zeg ik dit in de hoop dat je het dan misschien als makkelijker gaat ervaren. Dus eigenlijk ook een tip. Alleen misschien niet waar je op zat te wachten dat spijt me dan alvast. Wil je niet beledigen.

Maar ben verder ook van mening iedereen moet doen en laten met zijn of haar kind. Waar hij of zij zich het prettigst bij voelt.

Succes er mee.

Deel Deze Pagina