Wist jij meteen dat je zwanger was??

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door TigerMom, 23 aug 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Hahaha.. Ja dan schrik je inderdaad wel even.

2. Emma86

Emma86 VIP lid

25 jun 2012
    5.281
    2.232
    113
    Vrouw
    Nederland
    Nee dat had ik niet door. Ik had 3 dagen voor de nod wel gevoelige borsten maar omdat ik net gestopt was met de pil dacht ik dat het bij het ontpillen hoorde. Die vrijdag dat ik ongesteld moest worden had ik ook echt die lage rugpijn die bij mijn menstruatie hoort. Ik was al helemaal blij dat ik dus netjes na 28 dagen ongesteld zou worden en dat alles dus nog werkte.
    Op zaterdag boodschappen gedaan en nog geen rood gezien. Toevallig had ik ook testen meegenomen (want ik was gestopt met de pil omdat we een kindje wilden) en voor de grap een testje gedaan. Zat bij een groepje hier en aan aantal hadden ook net getest dus ik dacht: ach, ik doe vrolijk mee, terwijl ik met mijn gedachten al bij het avondeten was en welk wijntje ik daarbij wilde. Dat wijntje heb ik dus nooit genomen want tot mijn grote verbazing 2 streepjes!

3. Joppie1

Joppie1 Niet meer actief

We waren aan het knuffelen enzo en ik zei tegen mn man dat hij even een condoom moest pakken als hij nog geen vader wilde worden. Ik wist zeker dat ik zwanger zou worden. Hij lachte het weg. Tegenwoordig neemt hij het heel serieus haha!

Maar tussen de gemeenschap en het moment van de positieve test dacht ik er niet meer aan. Ik had een paar gekke kwaaltjes, maar werd gewoon op de verwachte dag ongesteld. Alleen hield dat na een dag al op en toen viel het kwartje pas.
    Zou de haaruitval, beklemde zenuw, obstipatie daar van zijn? :D
    En ja hoor...

4. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.204
    16.540
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Bij de eerste was het overduidelijk maar het kwartje viel niet helemaal.
    Ik dacht dat we niet op het goede moment gemeenschap hadden gehad en ik werd min of meer ongesteld maar had enorm zere borsten en sliep als een os haha
    Toen ik ook nogeens duizelig erbij werd besloot ik te testen omdat er een feestweekend voor de deur stond en die was knallend positief.

Bij de tweede wist ik het direct al na de gemeenschap.
    Ik had mijn eisprong zo duidelijk gevoeld dat het niet kon missen en precies 2 weken later positief.

De derde was ongepland en door het slordig slikken van de pil omdat mijn man de halve winter in het buitenland zit dacht ik dat het niet zo een vaart zou lopen.
    Ik had direct na de gemeenschap al een gevoel van zou dit wel goed gaan maar ik was alweer 37 dus het zou wel meevallen.
    Toen ik niet goed ongesteld werd en overdreven vrolijk was en steeds aan het opboeren was ging ik 2 weken later testen en weer knal positief haha
    Was flink schrikken maar het mooiste kado ooit

5. Saartje5

Saartje5 Fanatiek lid

21 jul 2012
    2.289
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb een vrij korte luteale fase dus toen ik na 14 dagen nog niet ongesteld was durfde ik te testen maar eigenlijk wist ik het wel. Bij de tweede zwangerschap lag ik in bed en moest ik niezen. In een flits realiseerde ik me toen dat ik bandenpijn had!
    De laatste keer was ik juist het minst zeker van mijn zaak. Dankzij mijn voorgevoel hebben we nooit veel negatieve testen gehad!

6. Biancatje84

Biancatje84 Actief lid

5 mrt 2015
    264
    0
    16
    NULL
    NULL
    nee ik had geen idee, als t aan mij lag had ik ook pas veel later getest maar een kennis vond dat ik moest testten, mijn ongesteldheid wilde dus niet doorzetten, verloor wel iets maar druppeltjes, dus dacht ach nog ff dan zal t wel doorzetten, dat was dus niet t geval haha en toen maar getest op de clear blue stond 2-3 weken

7. Happymom1985

11 jan 2015
    16
    0
    1
    NULL
    NULL
    Ik was 'alvast' met de pil gestopt en had daarna een langere cyclus, op die bewuste avond (paar dagen na m'n ovulatie dacht ik) zei ik nog tegen m'n man: "als ik zwanger ben is het jou schuld;)" De dag erna voelde ik met 'gek', kon niet uitleggen waarom... Ik zei nog voor de grap: "misschien ben ik wel zanger", maar daarna niet meer aan gedacht.

Toen mijn vakantie begon (rond de kerst) had ik heel veel dorst, moest ik veel plassen, last van obstipatie, kramp in mijn kuiten en ik dacht dat de koffie die ik dronk bedorven was... Kerstavond hebben we toch maar een test gedaan: niet zwanger. Toen ik een paar dagen nog niet ongesteld geworden was nog maar eens een test gedaan, je raadt het vast... hartstikke zwanger! :p

8. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    Leuk kerst/oud en nieuw cadeautje :D

9. laura123

laura123 Fanatiek lid

18 jan 2013
    1.111
    0
    36
    NULL
    NULL
    Er was voor mij 1 ding anders als normaal....

Namelijk mijn darmen gingen gigantisch tekeer. De buren hadden het bij wijze van spreken kunnen horen !

Tuurlijk had ik veel aders over mijn borsten lopen, maar dat heb ik altijd rond dezelfde tijd van de maand.

10. Eylem

Eylem Niet meer actief

Bij de eerste vermoedde ik het wel, vanwege mijn stemmingswisselingen (het gevoel jezelf niet meer te herkennen :D ).

Bij de tweede wist ik het vrijwel meteen na de bevruchting, ik herkende de buikpijntjes, mijn humeur. Klopte inderdaad ook.

11. Amaranth

Amaranth Niet meer actief

Ja, steken in mn buik en 1 dag trillerig, duizelig, rommelende darmen en ontzettend moe geweest (dag van innesteling). Toen ik misselijk begon te worden wist ik het helemaal zeker.

12. malibuu

malibuu Bekend lid

15 apr 2015
    569
    1
    16
    Eigenlijk wisten zowel man als ik het stiekem al een beetje.
    De 2 maanden ervoor heel erg mee bezig geweest, zelfs getest, maar die waren negatief! De bewuste maand had ik zoiets van ik zie het wel, wil er niet meer obsessief mee bezig zijn.
    Ik had de week dat ik ongesteld moest worden buikpijn, gevoelige bosten en was ontzettend humeurig en moe!
    Ik had besloten dat als ik vrijdag nog niet ongesteld was, dat we zaterdag zouden testen.
    Vrijdagavond kwam ik uit m'n werk, toen had m'n man als verrassing, een glaasje en een test klaar gezet op de deksel van de wc... ;)
    M'n urine was zo vlokkerig dat ik het toen zeker wist! De streep verscheen ook gelijk! :D

Lindapinda51 vindt dit leuk.
  13. Lousaa

Lousaa Fanatiek lid

18 nov 2011
    2.497
    2
    38
    Ja. Ik zat op een feestje waar iedereen het koud had. Zonder jas in een dun jurkje, nergens last van. Dat was nog geen week na de bevruchting. En een paar dagen later zei een collega: je ziet er lekker relaxt uit. Die had ik bij eerdere zwangerschappen ook gehad.
    Direct getest en raak.

14. Imo1978

Imo1978 Bekend lid

19 aug 2015
    571
    1
    0
    Oh ja, zeker weten.

Allereerst voelde ik mijn eisprong en gelijk mijn partner mee gesleurd. :D Dus de datum van verwekking staat voor ons wel duidelijk vast.

Ik moest de dag voor mijn schoonvaders verjaardag ongesteld worden en dat bleef uit. Ik voelde me zo anders en tijdens de verjaardag voelde ik me vermoeid en kon ik nauwelijks iets eten. Het hele weekend een apart gevoel gehad en werd telkens om 5 uur wakker om te plassen. En ik hoef nooit 's nachts eruit voor de wc.
    Toch wilde ik nog niet gelijk testen. De kans dat ik spontaan zwanger zou worden, is namelijk erg klein. Ik heb maar 1 werkende eierstok.
    Soms had ik ook maanden met een afwijkende cyclus en mijn partner dacht nu ook dat dat het geval was, alleen ik voelde het duidelijk anders.

's Maandags toch gewoon naar mijn werk, maar ik had het erg zwaar. Ik was erg vermoeid en met pijn en moeite de dag volbracht. Tijdens de terugreis met de trein kon ik nauwelijks mijn ogen openhouden en had ik vlagen van koude rillingen. Ik heb mijn partner gevraagd toch een test te halen als hij thuis zou zijn.

Dinsdagochtend werd ik weer om 5 uur wakker en moest naar het toilet. Met een slaaphoofd snel de test erbij gepakt. Nog voordat ik het stickje neer kon leggen, was de uitslag al duidelijk zichtbaar. Mijn gevoel was bevestigd...zwanger.

15. Madivi

Madivi Actief lid

27 aug 2015
    120
    1
    0
    Er waren zeker voor nod al aanwijzingen, vooral de vermoeidheid, niet doorzettende grieperigheid en zachte pijnlijke borsten . Ik wilde me echter niet blijmaken en weer teleurgesteld raken (juni 2014 vroege miskraam en sindsdien helaas niet raak, tot nu!).

Doorslag gaf het overgeven savonds en enorme hartkloppingen als ik ga liggen. Toen ik ging testen sprong hij binnen een paar seconden op Zwanger!

16. Bones

Bones Actief lid

12 jun 2015
    281
    80
    28
    Nee ik wist niet dat ik zwanger was. Mijn man daar en tegen wel die kon het helemaal aan mijn gedrag merken. dus op zijn aandringen maar een test gedaan en ik bleek zwanger te zijn

17. Hotsiflots

Hotsiflots Fanatiek lid

31 aug 2015
    1.539
    170
    63
    Full time mom
    Ja,ik wist gelijk dat het raak was,ik ben zwanger geworden door selfinseminatie,en een half uur erna kreeg een een heel raar oer gevoel,kan het nog niet uitleggen,

na 2 dagen begon het: opgeblazen gevoel en rug pijn...week erna ook nog eens honger wat ik nooit heb want heb een GBP,steken links bij mijn onderbuik,hoofdpijn,moe zijn,slecht slapen,hartkloppingen,rare smaak in me mond.

Ik heb het ook aan de huisarts gevraagd,en die zei dat het onmogelijk is,toen ik haar een positieve test liet zien stond ze met bek vol tanden,ook mijn moeder zei beeld je het niet in omdat je het zo graag wil?...nope,ik heb letterlijk alles gevoeld tot mijn positieve test,nu heb ik vooral last van rugpijn,bandenpijn,steeds honger en winden laten pfft..Ik heb ook nog eens PCOS dus dat het uberhoubt zo snel raak is na de eerste ronde is voor mij een wonder..

18. mama40

mama40 Fanatiek lid

30 mei 2012
    1.583
    5
    38
    De 2e keer wist ik het meteen.

Het was helemaal niet de bedoeling zwanger te raken (en ik kon toch geen kinderen meer krijgen?) en het "paste" eigenlijk niet in ons leven.
    Ik was in die tijd ontzettend mager en vond het vreemd dat mijn maag smorgens nog steeds wat dikker was. Opgeteld erbij dat ik niet ongesteld werd, testje om uit te sluiten dat ik niet zwanger was en ......ontzettend mooie verrassing!!!

Na jaren lang zoveel testjes gedaan te hebben en me er bij neer gelegd te hebben geen kinderen meer te krijgen toch nog een geweldig kindje!

19. TigerMom

TigerMom Fanatiek lid

10 aug 2015
    3.157
    100
    63
    @Hotsiflots: Wat fijn dat je toch nog in 1x zwanger bent geraakt door zelfinseminatie. :D

@mama40: Bijzonder dat je dan toch nog zwanger mag raken he! :D De wonderen zijn de wereld nog niet uit.

20. San1984

San1984 Fanatiek lid

26 apr 2012
    1.066
    0
    0
    Bij de zwangerschap van onze dochter had ik onwijs veel zin in augurken. Voor de gein een test gedaan en positief.

Een paar voordat ik bij deze zwangerschap een positieve test had had onwijs last van mijn darmen en werd 's nachts een paar keer misselijk wakker. 2 dagen later een positieve test.

Deel Deze Pagina