Hallo allemaal, Wil ik toch ff met jullie delen. Had al zo'n week harde buiken...dus ik nam aan, nou meid ff wat rustiger aan doen. Had nl. ook al een paar dagen slecht geslapen doordat onze zoon snachts zo slecht sliep. Dus weinig nachtrust. Maar toen die harde buiken bleven heb ik uiteindelijk de vk gebeld. En die zei tot mijn verbazing dat het wel eens een blaasontsteking zou kunnen zijn. Ja ja, zei ik, dat zal het niet zijn want ik heb geen pijn bij het plassen. Maar dat hoefde tijdens een zwangerschap niet zo te zijn zei ze. Dus urine weggebracht naar de huisarts. En ja hoor, het is inderdaad een blaasontsteking. Dus heb er nu antibiotica voor gehad. Raar he. Hebben jullie hier wel eens van gehoord? Of zelf ervaren? En zijn er mensen die nog tips hebben om een blaasontsteking te voorkomen of om het over te laten gaan? Slik het liefst natuurlijk helemaal geen medicijnen. Hoorde wel iets van cranberrysap, iemand hier ervaring mee? Zie jullie reactie graag tegemoet! Thnx! Groetjes Yvonne.
Ik had en nog nooit van gehoord... Ervaren kan niet want heb nog nooit zwanger geweest.. Tips :-k ; Veel drinken - Goed uitplassen Vitamine C en cranberrysap Maar dit zijn wel de bekende.. Succes,
Jazeker, de bacterie houdt niet van een zure omgeving. Dus veel vruchtensap met vitamine C, liefst zure sappen. Cranberry werkt erg goed. VEEL water, en dan bedoel ik echt veel, zodat je de hele dag door ECHT moet piesen, dan plas je het er zo uit. Ik heb na een ongeluk met mijn paarden een nier beschadigd en die heeft weer voor een chronische blaasontsteking gezorgd waarna ik 51x blaasontsteking kreeg. Ik heb 9 maanden AB geslikt bij elkaar en nu is het gelukkig over, maar ik heb ook heel wat huismiddeltjes gebruikt dus Ik wist echter niet dat je het tijdens je zwangerschap wel eens niet kon voelen... Ik was er zo gedreven in dat ik het een dag van te voren al voelde als ik weer een blaasontsteking zou krijgen
Ik heb regelmatig blaasontsteking. Zn gemiddeld 7 keer per jaar! Blijkt dat ik erg vatbaar voor bacterien ben en mn imuum stysteem is erg laag. Nu slik ik al een tijdje Vitamine C-60 , en tot heden nog geen last van blaasontsteking gehad Bij mij werkt dit dus... idd wel een middeltje tegen het te verkomen net als cranberrysap. Xx Tan xX
Ja hoor, kan een veelvoorkomend probleem zijn tijdens de zwangerschap. Daarnaast ook erg verradelijk omdat je idd geen pijn bij het plassen hoeft te hebben. Tijdens mijn zwangerschap heb ik 3 keer blaasontsteking gehad, elke keer gemerkt door harde buiken en om de 10 mt lopen aandrang voelen
bij mij helpt vitamine C niet en cranberry ook niet. Krijg gewoon elke keer weer blaasontsteking Voordat ik zwanger was nog nooit geen blaasontsteking gehad. En sinds ik zwanger ben heb ik het al 2 keer gehad
Eh...en als je er nu niets aan doet....kan het dan schadelijk zijn voor de kleine? Want ja, ik ontdek het nu pas omdat ik gedurende een kleine week harde buiken had. Maar voor hetzelfde geld had ik zoiets van, ach ff wat rust en het gaat vanzelf wel weer over. Weet iemand dat? Dank jullie wel voor al jullie reactie.
Als een blaasontsteking te lang onopgemerkt blijft kan het uitlopen op bijvoorbeeld nierbekkenontsteking, volgens mij voel je dan wel veel pijn in je rug.
Ik ben met 29 weken bevallen te vroeg door een monster van een blaasontsteking, mijn harde buiken werden dus lichte weeen en braken de vliezen toen, ik pas dus heel erg op! Ik voelde nl. ook niks.
Wat vreemd dat jou vk dat niet van te voren gezegt heeft! Mijne zei bij de eerste afspraak meteen dat als ik een blaasontsteking had ik die meteen moest laten verhelpen.Ook dat het soms moeilijk te herkennen is doordat het geen pijn doet. Gelukkig herkende ik het meteen aan de geur, heb nierproblemen,en zodra ik ergens last van heb ruik ik het aan mijn urine.
Ja dat is schadelijk voor je kleine om meerdere redenen: -De infectie kan evt. het vruchtwater infecteren. -Door de infectie kunnen vroegtijdig weeën ontstaan waardoor je een vroeggeboorte krijgt -De infentie kan door slaan naar je nierbekken -Vanuit je nierbekken bereikt de infectie je nieren. Het gevolg wat ik eraan overhield is een verminderde nierfunctie,een beschadiging van 30%.(toen was ik niet zwanger) Mijn blaasontsteking is destijds door een fout van doktoren slecht behandelt,en zo kon ik 's nachts kritiek worden opgehaald door een amublance. Breng gewoon meteen urine naar je dokter als je ook maar denkt dat er iets anders is. Je kunt het herkennen aan een nare geur bij het plassen,het gevoel dat je héél nodig moet terwijl er niks uitkomt, steken in je buik,druppels urine verliezen in je ondergoed (test: spring eens vijf keer op en neer) Hele donkere urine plassen,witte vlokjes die in urine drijven, en een gevoelige clitoris ter hoogte van het 'plasgaatje'. Let gewoon goed op!
Goeie topic....... Na dit te hebben gelezen denk ik dat ik maandag maar even een potje ga halen. Moet namelijk om de haverklap kleine beetjes plassen. Heb het gevoel dat ik ENORM moet plassen maar blijkt maar een beetje te zijn. Sinds een week draag ik ook van die speciale incontinentie inlegkruisjes omdat ik al een paar keer een paar druppels ben verloren. Maar dacht eigenlijk dat het erbij hoorde........
Dat heb ik dus allemaal niet, had dus alleen last van harde buiken. En op advies van mijn vk ben ik dus urine gaan brengen bij de ha. Zo ben ik er achter gekomen. Maar tot op heden verder geen andere klachten (ff afkloppen).
Ik ben dus net terug uit t ziekenhuis het begon zo .... moest al weken veel plassen en veel dorst maar had meer t idee dat dit door de zwangerschap kwam ( had ook namelijk verder nergens geen last van ) tot afgelopen vrijdag nacht werd ik wakker met ontzettende pijn in me onderrug aan de rechter kant kon niet meer zitten,liggen of staan maar ik ben eigenwijs dus gewoon doorgaan 8) zondag kwamen hier de stekende hoofdpijnen en koortsaanvallen bij ( dan weer super heet dan weer rillend op de bank ) maandag toch maar naar de dokter ..urine na gekeken tja idd blaasontsteking ik moest zelf vragen of t eventueel geen nierbekkenontsteking kon zijn ivm met de zwangerschap..toch maar temperaturen en even aan mn rug voelen... wat ze toen zei was.. nou pak je koffer maar en je mag je melden op 5 noord ik die nog nooit in t ziekehuis was geweest naja aangekomen in t ziekenhuis eerst catheter gedaan weer getemperatuurd bloeddruk opgemeten hartslag gemeten nadat de uitslag er was ... iig een hele grote blaasontsteking kreeg ik antibiotica en later op de avond kwam de arts nog langs om een echo vd baby te maken om te kijken of ik geen ontsluiting had of dat er andere dingen met de baby waren gelukkig was alles goed met de baby volgende dag weer temperaturen enz en de medicijnen en toen moest ik voor een echo van mijn nieren en blaas... weer een paar uur gewacht oop de uitslag en gelukkig was t nog net geen ontsteking in me nierbekken me nierbekken waren wel verwijd maar er waren geen infecties te zien .. dus mocht ik naar huis met de antibiotica en een controle afspraak en onder voorbehoud dat als me klachten weer erger werden ik wel gelijk naar t ziekenhuis kwam.. heb nu dus nog steeds last van mijn rug en stekende hoofdpijnen .. dus denk je ook maar een beetje dat je een blaasontsteking kan hebben ...ga dan aub naar de huisarts ! en wees niet zo eigenwijs als mij
Is antibiotica niet schadelijk voor een vrucht of embryo? Ik heb erg vaak last van blaasontsteking en zonder medicijnen gaat het absoluut niet over. Ik de bijsluiters lees ik altijd dat je eerst contact op moet nemen met de huisarts als je zwanger bent en het product wilt gebruiken. Kan het kwaad en de vrucht beschadigen of een miskraam veroorzaken?
amiek: Je arts schrijft het ook niet te vaak voor,maar het is echt wel nodig. Het is niet superschadelijk voor de vrucht,maar echt fijn is anders.Maar het is beter dan vroegtijdig weeën krijgen en doodgeboren kindje hebben... Die medicatie is echt gewoon nodig,en vaak kiezen ze voor de meest milde variant.
Ik weet niet eens of ik zwanger ben. Ik heb ooit een keer blaasontsteking gehad en herkend door behoorlijk branderige pijn bij het plassen. Nu had ik ineens vorige week een blaasontsteking waarvan ik dacht....huh...heb ik een blaasontsteking? Ik herkende hem helemaal niet. Ik kreeg ook antibiotica maar kreeg ook cranberrysap aangeraden voor het geval ik toch zwanger mocht zijn zodat het meer voorkomen zou kunnen worden. Ik ga echter nog wel mijn urine laten checken zodat ik zeker weet dat hij echt weg is.
Ik heb het ook. Had heel veel buikpijn en harde buiken en het is nog steeds niet over. Ik heb een kuur ervoor gehad, maar de buikpijn is nog niet weg. Het is inderdaad gevaarlijk voor het kindje, als het onbehandeld blijft.
Ook als je niet zwanger bent kan een blaasontsteking zonder klachten verlopen. Je hoeft er dus niets van te merken.