Hoe ziet julie dag eruit?

Discussie in 'Gezondheid' gestart door missyb, 19 okt 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. missyb

missyb Niet meer actief

Hallow...

Ik vroeg me af hoe jullie dag eruit ziet als zwangere of ex zwangere vrouw?

- Hoe laat sta je op?
    - Hoe laat ga je op bed.
    - Wat eet je zoal de hele dag
    - Wat doe je voor werk/acitviteiten?
    - Doe je aan sport.
    - rook je snoep je veel

Ik heb het maar onder het onderwerp gezondheid gezet, want het is toch een stukje van je gezondheid. :)

2. Zeeuwsmeisje

Zeeuwsmeisje Fanatiek lid

9 aug 2006
    3.051
    1
    0
    zeeuws-vlaanderen
    Wat een grappige vraag... waar je al niet nieuwsgierig naar kan zijn

opstaan ergens tussen 7u en 9u, ligt eraan hoelaat mn man naar zn werk moet en mn dochter wakker is. Savonds ga ik tussen 20.30 en 22.30 naar bed afhankelijk van hoe moe ik ben. Smiddags rust ik 1x mee met mn dochter, ga dan met een boek op bed liggen.

Eten doe ik niet zoveel, heb nooit zo´n trek als ik zwanger ben. Sochtends een boterham en smiddags 2, daartussen fruit eten samen met mn dochter, met de hond wandellen, boodschappen doen enz. Smiddags huishouden, weer die hond, wandellen met mn dochter. Sporten doe ik niet. Savonds snoep ik chips oid. Tussendoor drink ik veel thee en water.

Heel gewoontjes dus allemaal.

3. Jucade

Jucade VIP lid

20 jul 2006
    18.229
    1
    36
    Assemblagemedewerkster
    Poeh heej, ik sta om 04.55 op, begin om 6 uur op mn werk. Ik werkte tot 15.00, maar tegenwoordig tot 13.00. Morgen mn laatste werkdag! :) Als ik thuis kom van mn werk ga ik meestal nog een uurtje liggen. S avonds ga ik rond 10 uur naar bed omdat ik er weer vroeg uit moet.

Eten, pff veel.. hihi. Als ik wakker word eet ik ahum ligapap (gebroken stukjes liga met warme melk.) Lekkerrr.. Met de pauze 2 broodjes en een pakje drinken (en 1 thee) of 1 broodje en fruit. Tussen de middag pauze 2 broodjes (bruine overigens) en 2 thee. Als ik thuiskom meestal snoepjes (heerlijke chocolademuntjes ofzo :oops: .) Dan samen met mn vriend als hij thuiskomt nog een bakkie thee. Dan véél avondeten en toetje. S avonds soms ook nog een paar handjes chips oid. Jammie jammie, maar denk dat ik ook veel eet omdat ik niet meer rook.

Voorheen dartte ik elke week in de hoogste competitie. Nu kijk ik heel soms omdat ik niet elke week in de sigarettenlucht wil zitten. Sporten doe ik voor de rest niet. Heb lichamelijk (zwaar vóór de zwangerschap) nu wat lichter werk. En ik fiets zo'n 2 km heen en 2 km terug op n dag. Nou dat was t wel zo'n beetje denk ik.

4. erlida

erlida Fanatiek lid

2 okt 2006
    1.999
    0
    0
    hihi nou ik op het moment overdag eigelijk niets :oops: ben zoooo moe...echt niet normaal.....ik zorg wel dat mijn zoontje gewoon een dag heeft dus ga naar de speel tuin waar ik op een bankje neerplof...ik smeer zijn brood ga met hem kleuren etc en als hij gaat slapen !ik ook slapen....maar echt niets actiefs!ben nu verslaafd aan annanas en pindakaas,4 soorten kaas pizza en kiwi!jammie... :)

5. Ikjethimister

15 jul 2006
    72
    0
    0
    ik heb al verlof en sta rond 8.30/9.00u op dan heb ik een uur nodig om te tutten en wakker te worden , tussen de middag ga ik even liggen een uurtje en ik probeer in de ochtend en middag wat te doen, zilas bv stofzuigen of boodschappen of iest anders. na het eten krijg ik een dip kijk ik naar de nanny en kiep dan weer een uurtje om, rond 23,00u naar bed en dan ben ik zo vertrokken.

6. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Ik sta tussen half 9 en 9 uur op. Dan naar beneden en plof ik op de bank. Ik zet MTV aan en pak de laptop. En drink een kopje thee.

Mijn hond gaat gezellig bij me liggen en slaapt weer verder. Na een uurtje eet ik drie crackers met kaas en een glas melk.

Voor mijn stage kan ik veel thuiswerken, waardoor ik meestal rond 13.00 uur ga beginnen thuis. Op maandag, woensdag en donderdag. Alleen op dinsdag en vrijdag hoef ik eigenlijk echt de deur uit, dinsdag om 13.30 uur tot 16.30 naar de stage organisatie en vrijdag naar school helemaal in leeuwarden( 1,5 uur met de trein)

Ik loop ook altijd een uur met de hond in het park. Voor of na mijn activiteiten.

Nu deze week iets minder, want ik ben echt ongelovelijk moe! Ik ga morgen ook niet naar school, want dat lukt me nu echt even niet. Ik moet echt slapen tussen de middag. Ik haal die dag wel weer in.

Ik eet om 12.30 drie boterhammen en drink een glas melk. Tussendoor een koekje en twee stuks fruit, thee, melk en heel veel limonade.

Na het avondeten snoep ik niks meer. :p

7. Duveldraakje22

Duveldraakje22 Fanatiek lid

22 mei 2006
    3.674
    2
    0
    Heerlijk voor mn kleine meiden zorgen!
    Vught
    Ik sta rond half 8, 8 uur op. In het weekend wat later, maar ik moet nu 's nachts zo vaak naar de wc dat ik om 7 uur eigenlijk wakker blijf.
    Op dit moment heb ik geen werk (ziektewet) en gaan we binnenkort verhuizen. Dus ben overdag vooral bezig met inpakken en weggooien. Ook ben ik stiekem best veel op de computer bezig.
    'S middags ga ik vaak even liggen, ben dan gewoon ineens uitgeput.
    Dan kan ik ook goed 2 uur in een coma liggen.
    Ik ga 's avonds rond 23:00 naar bed, verschilt wel veel eigenlijk. De ene keer ben ik heel moe en de andere kan ik tot 01:00 wakker liggen!

Qua eten probeer ik echt regelmatig te eten. Als ik mn bed uit kom kan ik gewoon nog niet eten, ik ben niet misselijk of zo maar ik krijg t gewoon niet naar binnen. Ik drink dus eerst een bakje koffie en ga rond 9:30 eten, kan ook wel eens vroeger zijn. Dan eet ik meestal iets van pap of cornflakes of zoiets. Als lunch eet ik 2 boterhammen, dit is meestal rond 12 uur. Het avondeten is uiteraard elke dag anders, maar zorg er wel voor dat het grotendeels veel van de schijf van 5 bezit (lukt niet altijd, maar goed). Dit eten we meestal rond half 6, 6 uur.

's Avonds eet ik dan nog 2 appels of mandarijnen (wat voor fruit er dan ook in huis is). Op zich snoep ik niet tot weinig, heb natuurlijk ook wel eens een snoepkick, maar dat duurt maar een paar dagen (gelukkig ;) ). Bij elke maaltijd drink ik melk, heb een echte melktick! Denk dat ik dagelijks toch wel aan de 5 á 6 glazen zit.

Ik sport niet, maar fiets wel veel. Ben net 3 dagen geleden gestopt met roken, vind het wel moeilijk, maar het gaat me lukken!

That's it geloof ik wel ja :)

Liefs,
    Duveldraakje

8. annechien

annechien Actief lid

26 aug 2006
    126
    0
    0
    mama
    friesland
    meestal sta ik ok een uur of half 9 op,als ik niet hoef te werken,maar dat hoef ik maar 1 dag in de week,dus ik hou gewoon mijn vrije dagen aan..
    dan neem ik een schaaltje yoghert met vla en een fem natal tablet,ik slik ze nog steeds.
    dan ga ik ff stofzuigen was doen oid altijd ff kijken wat er moet gebeuren..
    tussen tijds rook ik ook nog :oops: :cry:
    12 uur eet ik weer een schaaltje yoghert met vla,omdat ik er gewoon geen brood in krijg.
    s'middags eet ik altijd ff een koekje met thee en kijk ik ff naar oprah haha .
    om een uurtje of 5 komt mijn vriend thuis ,dan gaan we nog ff een bakje koffie drinken,en daar na ga ik met het eten bezig.
    na het eten wassen we ff af want de wasmachine is er nog steeds niet :evil:
    als ik een avond niets heb ga ik lekker op de bank hangen gtst enz te kijken en op dinsdagavond ga ik aquajoggen en donderdag avond zwangerschapszemmen..
    om een uurtje of half 11/11 uur gaan we op bed..

nou dat was het .

liefs annechien

9. missyb

missyb Niet meer actief

Bij iedereen verschillend dus, en niet altijd zo strikt in het etenspatroon.

Mijn dag ziet er als het volgende uit:

S'morgens sta ik tussen 11 en 12 uur op (ja ik weet het erg slecht)
    dan eet ik 2 stukjes brood met pindakaas of jam/vlees of kaas, ik drink hierbij 1 glas yogie/melk of chocomelk met een stukje fruit en slik ik mijn tablet (voor ijzer)
    tussendoor in de middag: 0,5 tot 1 liter fero en slik ik mijn tablet( voor extra vitaminen voor vrouwen), een liga koekje, een stukje brood en soms wat lekkers zoals pepernoten of chocolade.
    Sávonds: maak ik warm eten(woensdags pasta/vrijdag patatt en voor de rest aardappelproducten en groenten en vlees of peulvruchten met een toetje erbij)
    dan probeer ik nog een halve liter water erin te krijgen met mijn tablet (met ijzer) ook neem ik weer een stukje fruit of komkomer en drink ik nog een melkproduct.

* ik doe nog een studie kinderopvang dus daar ga ik binnenkort weer hard mee aan de slag (thuis) ben bij de examens.

* ik sport momenteel niet maar ik ga binnenkort lekker vrijzwemmen.

Ik eet alleen weekends soms savons nootjes of chips en dergelijke.

10. Minimuisje

Minimuisje VIP lid

8 jul 2006
    8.361
    0
    0
    Zuid - Limboland
    Grappig eigenlijk als je al die verhalen leest hoor!

Ik sta als ik vrij heb rond half 9 op, ga dan eerst eten, meestal een kommetje cornflakes (moet gelijk eten anders ben ik de rest van de dag misselijk...) dan ga ik lekker even op de bank hangen met de laptop erbij en hier op deze site neuzen (lekker verslavende site...!)

Daarna rond een uur of 10 ga ik me meestal wassen en aankleden en dan wat aan het huishouden doen.

Tegen 12 uur ga ik altijd naar mijn ouders en lunch (brood of soep) dan samen met mijn ouders en kleine nichtje die dan van school thuis komt.

Tegen een uur of 1 ga ik altijd even op de bank liggen, want ik ben dan echt kapotmoe... Meestal slaap ik dan ook een uurtje tot anderhalf uur!

Meestal word ik wakker omdat mijn vriendje dan thuis komt en dan gaan we gezellig even nog op de bank hangen en een kopje thee drinken... Daarna blijf ik meestal tv kijken of wat internetten totdat ik met het eten begin. Daarna eten, afwassen en dan is het altijd verschillend. Of we hangen lekker op de bank en kijken allerlei series of films, of we krijgen of gaan ergens op bezoek... Altijd wel verschillend!

En tegen een uur of 10 lig ik toch wel meestal in mijn bedje omdat ik dan mijn ogen niet langer open kan houden!

Tja lekker luie dagen heb ik hoor! Maar als ik vrij heb kan ik vaak echt niet meer opbrengen! Niet alle dagen zijn dan hetzelfde, maar de meeste lopen toch wel zo!

En als ik moet werken, ik werk hoofdzakelijk halve dagen van 8 tot 12... Dan naar mijn ouders en dan middagdutje en dan doe ik wat in het huishouden in de middag...

Als ik het zelf zo lees best saai en een lang verhaal, maar ik ben er heel tevreden mee! Zo heb ik genoeg rust, wat ik ook echt nodig heb!

En tja qua eten, drinken en snoepen... Ik snoep best veel... :oops: Ben een echte zoetekauw! Probeer het altijd wel in mate te doen, maar ik kan er wel wat van! Fruit eet ik ook wel tussendoor, zo'n 2 stukken per dag! Drink veel vruchtensapjes en 's avonds wel eens een glaasje cola!

En aan sport doe ik niet.... Ik heb daar echt geen doorzettingsvermogen voor! Nooit gehad trouwens!

Nou dat is mijn dagindeling zo ongeveer! hihi!

11. Niet meer actief

Ik sta tussen 6.45 en 7.15 op om mijn dochter te halen uit haar bedje. Dan kruipen we samen nog ff in ons bed en drinken daar een melk.

Om 7.30-7.45 gaan we douchen samen (of met zijn 3 als pap ook nog thuis is)

Dan om 8.00 eten en om 10.00 gaan we ook saampjes weer slapen (ieder eigen bed hoor haha)

12.00 - 12.30 wakker worden en lunch

13.00 boodschappen doen of andere activiteiten

16.00 eten voorbereiden en ravotten met dochter

17.45 eten opzetten

18.15 eten en dan mag dochter lief om 19.00 lekker naar bed

Daar ergens tussenin komt hubbie thuis of later..

tussen 20.30 en 21.30 ga ik ook naar bed..

12. Mirella28

Mirella28 Fanatiek lid

17 aug 2006
    1.143
    0
    0
    Administratief
    Rotterdam
    - Hoe laat sta je op?
    Om 6 uur sta ik naast mijn bed.

- Hoe laat ga je op bed.
    Om 22 uur lig ik er meestal al in.

- Wat eet je zoal de hele dag
    ochtend: magere fruityoghurt met fruitsapje en multivitamine pil
    tussendoor: sultana of fruit
    lunch: 3 broodjes met kaas / worst of iets zoets en nog een stuk fruit
    tussendoor: fruit
    avond: pasta / rijst / vlees / groente/ aardappels / soep / pizza, van alles

En ik drink de hele dag door water, 2 tot 4 koppen thee, 2 x vruchtensap en soms een blikje cola of sinas

- Wat doe je voor werk/acitviteiten?
    Ik doe administratief werk van 8.30 uur tot 17.30 uur. full time.

- Doe je aan sport.
    Ik ben ruim een uur aan het reizen per dag met het OV en soms met de auto, als ik thuis kom doe ik huishouden en daarna wil ik alleen maar liggen op de bank of een warm bad... Geen zin/ geen energie om te sporten dus.

- rook je snoep je veel
    Valt wel mee. nooit meer dan 4 dropjes of een klein stukje chocola of 2 koekjes. in het weekend mag ik van mezelf een bakje chips.

13. Daphne

Daphne Fanatiek lid

1 jan 2006
    4.615
    0
    0
    Roosendaal
    Ok, wat doe ik. Ik moet eerst even zeggen dat mijn contract niet is verlengd en ik hiervoor in de ziektewet zat. Ik ben al sinds mei thuis.

Ik sta op tussen half 8 en 12. Ligt er aan wat ik die dag ga doen. 12 uur is een uitzondering hoor, maar dat doe ik als ik echt niks te doen heb en de dag anders maar langzaam gaat. Bovendien word ik duf van middagdutjes, dus slaap ik zo af en toe bij.

Ik ga naar bed tussen half 10 en 11. Ligt er aan hoe moe ik ben. En op donderdag kijk ik altijd House met mijn mannetje (tot half 11) en op woensdag heb ik Samen Bevallen.

Wat ik eet? Phoe, soms teveel, soms te weinig. Soms slecht en soms lekker veel fruit. Ligt er maar net aan waar ik zin in heb.

Wat ik doe? Ik keutel wat in huis en val mijn moeder veel lastig. Ga af en toe bij een vriendin wat drinken en kom zo mijn dagen door.

Ik ga iedere dinsdag ochtend naar de aquarobic en iedere donderdag avond heb ik zwangerschapszwemmen. Verder probeer ik af en toe nog wat te fietsen.

Ik eet wel wat meer snoep dan anders. Ook eet ik wat meer toetjes. Maar ik ben niet zo heel veel aangekomen. Verder heb ik soms een gezondheidsmanie en dan ga ik aan het fruit en eet ik daar vol aan. Lekker hoor!

14. Inky

Inky Fanatiek lid

12 mei 2006
    3.195
    0
    0
    Leerkracht
    Ik sta op als mijn knul wakker wordt. Dit varieert van 7:30 tot 9:00. Dan kleden we ons aan en gaan we samen aan tafel ontbijten. Ik eet 2 boterhammen met vleeswaren en een glas melk.

Daarna gaat Lars in de box en ga ik ene uurtje achter de computer om te werken en bij te lezen op het forum.

Na dat uur gaan we samen spelen in huis. En eten we samen fruit en drinken een sapje tussendoor.

Rond 12 uur gaan we samen lunchen. Ik eet weer 2 boterhammen en drink thee. Na het eten mag Lars ene half uurtje tv kijken terwijl ik de vaatwasser uitruimen en wat kleine dingen in huis opruim.

Om 13 uur gaat Lars slapen. Soms slaap ik mee of ik doe dingen die ik liever niet met Lars erbij doe. Zoals dweilen en strijken of badkamer poetsen.

Om 14:30 gaan we meestal wandelen. Boodschapjes doen in het dorp of naar ene vriendin of mijn moeder toe.

Om 16 uur begin ik aan het eten en ga daarna tv kijken terwijl Lars bij mij in de kamer speelt.

Om 17:30 komt papa thuis en gaan we meteen aan tafel. Ik eet erg afwisselend, aardappelen, rijst, bami, pasta, enz enz. Lars eet meestal niks haha.

Na het eten gaat papa met Lars ravotten en spelen. Als hij niet weg hoeft 's avonds doe thij Lar sin bad en brengt hem naar bed. ALs hij wel weg meot doe ik dat.

En 's aonvds is computertijd en tv kijken.

Dat zijn mijn maandagen en dinsdagen. Op de andere dagen werk ik en breng ik Lars op woensdag en donderdag om 8 uur naar mijn moeder en op vrijdag is hij thuis bij papa.

Ik snoep niet en snack af en toe, maar lang niet zo erg als bij Lars zijn zwangerschap. Maar wat niet is kan nog komen haha

15. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    HE dit is wel grappig allemaal om te lezen... ff een kijkje bij iemand anders nemen.. :)

Door de week sta ik (afhankelijk naar welk werk ik moet) om 6:30 of 7:30 op, maar mijn wekker gaat een half uur eerder, heb zoveel tijd nodig om uit mijn bed te komen en niet gelijk van mijn stokkie te gaan. Dus eet een koekje in bed en drink water en 30 min later sta ik op.
    Om 20:30 maar uiterlijk om 21:00 uur lig ik door de week (en eigenlijk ook in het weekend als dat kan) in bed. Ben zoooo ontzettend moe namelijk, ik slaap zodra ik mijn kussen aanraak. :)
    In het weekend sta ik meestal pas om 11 uur op ofzo.... ff wat uurtjes slaap bij halen. Maar soms heb ik cursus en moet ik wel vroeg uit de veren :cry:
    Tja en eten... dat is nog een probleem.... veel fruit, en verder waar ik zin in heb. Warm eten sla ik de laatste weken regelmatig over. (tja nog steeds megamisselijk.. :cry: ) brood gaat er overdag wel in. Snoepen... pff niet aan denken.... heel af en toe wat chips
    Roken, nooit gedaan!
    Sporten... hmmm ik fiets naar mijn werk momenteel doe ikd aar 25 min over (voorheen 20...) en voordat ik zwanger was, stond ik 3 keer per week 30 tot 40 min op de crosstrainer, maar daar heb ik momenteel geen puf meer voor. Zal hopenlijk well weer komen. En mijn oefeningen voor de fysio doe ik om de dag.. (elke dag lukt gewoon echt niet... :oops: )

16. liefzonnetje

liefzonnetje Fanatiek lid

17 aug 2006
    2.074
    0
    0
    enneh babylover, hoe ziet jouw dag er eigenlijk uit?

17. missyb

missyb Niet meer actief

18. missyb

missyb Niet meer actief

zo dus ong. :D

19. Chanel

Chanel Bekend lid

19 mrt 2006
    761
    0
    0
    Amsterdam
    Ik sta ongeveer om 9.00 op mijn zoontje krijgt dan zijn flesje. Tijdens het geven van z'n flesje kijk ik tv. Rond 00.00 ga ik dan weer naar bed toe soms wat eerder, hangt er een beetje vanaf hoe moe Carlos is. Ik eet overdag 4 bruine boterhammen met kaas, ei of iets anders. Gebruik eigenlijk geen vleeswaren, behalve af en toe filet american. Tussen door eet ik fruit of yoghurt. Verder s'avonds warm eten en soms later op de avond wat snoep. Voornamelijk chips, een dropje of een stukje chocola. Verder drink ik veel water of karnemelk. Ook vruchtensap en af en toe een glas groene thee. Ik sport momenteel niet maar ga binnen kort wel me buikspieren trainen en misschien hardlopen met me vriend. Wel laat ik veel me hond uit. Roken doe ik al een hele tijd niet meer.

Deel Deze Pagina