Bij de eerste pas na 25 weken en nu vonden we het lastiger om een naam van hetzelfde kaliber er bij te kiezen maar het is gelukt. Je bent natuurlijk al erg ver maar ik denk dat DE naam dan nog voorbij zal komen waarvan het in 1 keer of vaker dan meteen goed is. Hoop dat dit snel gebeurt voor jullie!
We wisten al jaren dat we een Bas zouden krijgen. Joep heeft mijn man bedacht. Ik heb dagen op internet gespeurd naar een leukere naam, lag op het puntje van mijn tong maar kon er niet opkomen, zo idee. Met 7 maanden de zoektocht opgegeven, er was geen leuker naam dan Joep. Nu ben ik er heel blij mee. ben nu 28 wk zwanger van een meisje, Als ik kleertjes aan het opruimen ben of een echo foto zie, denk ik altijd aan een naam. Toch hebben we pas afgelopen week de knoop doorgehalt dat het ook echt die naam gaat worden. Ik zat zo met twee namen in mijn hoofd. Maar toch onbewust wist ik dus al heel lang dat dit DE NAAM is. Ik heb ook heel erg een beeld bij dit kindje (had ik bij de jongens ook en dat kwam ook uit!) dus hoop dat ik dit keer weer goed zit. Succes!
Las laatst trouwens ergens een tip voor wanneer je twijfelt tussen 2 dingen (in dit geval namen): Gooi een muntje op! Zodra het muntje in de lucht hangt, zul je waarschijnlijk merken dat je hoopt op 1 van de 2, dus weet je welke je moet kiezen
Hier ook niet echt een moment van ja, dit is m. Het is ook niet mijn nummer 1 naam geworden (Fender). Maar degene die t geworden is was de leukste naam op mijn lijstje, naast Fender dan. Wel veel namen besproken, maar iedere keer terug op deze naam. Ik hoop vl nog te bekeren om de (eventuele) volgende Fender te noemen. Staat toch hartstikke leuk? Lennox en Fender?
Ja en nee, het was in onze top 5 favoriet bij ons beide, meteen dat we hem opnoemde.. Daarna een tijd toch getwijfeld.. Wel niet wel niet, uiteindelijk wel gedaan en nu het past zo bij haar, int begin geef je je kindje een naam, na verloop van tijd wordt die naam een persoonlijkheid... Een andere naam had ik nu ook niet bij haar passen. Was het een jongen dan was het absoluut vernoemd, maar ik weet niet of ik de vernoeming voor een 2e zou willen gebruiken.. Op een of andere manier voelt dit niet goed... ( jongen wordt zowieso vernoemd meerdere opties)
Wij hadden al een meisjesnaam voor de zwangerschap en daar was het gelijk WOW bij. Een jongensnaam nooit gehad, dus toen we na de vlokkentest te horen kregen dat het een meisje was, kwam dat goed uit. Nooit twijfel gehad over de naam. Wel over de 2e. Daar nog steeds twijfel over, dus besloten geen 2e naam te geven, voelt uiteindelijk het beste merken we
Wij hadden drie namen, al vrij snel (zelfs nog voordat we aan kinderen dachten). Twee jongensnamen, een meisjesnaam. Een wat meer voorkomend (jongen) de andere twee bijna niet voorkomend (die van de tweeling j/m) Alledrie de namen spreken we nu dagelijks wel meerdere keren uit. Om ze te roepen!
Bij nr 1 had ik gewoon een lijstje gemaakt met namen die ik wel leuk vond maar die het allemaal niet waren (werden ook allemaal afgestreept door mijn man) Toen we het op een avond over bier hadden en mijn man zie dat hij Kylian bier zo lekker vond (was van de heineken als ik me niet vergis) . En dat was hem dus, daarna gegoogled en het bleek ook nog een echte naam te zijn (oud keltisch). Bij nr 2 wist ik het meteen al heel zeker, als het een meisje zou worden dan werd het Kinley. (gezien op een flesje bitter lemon) Mijn man heeft heel lang getwijfeld tussen Kinley en Kelsey totdat hij de betekenis van de namen ging opzoeken en hij de betekenis van Kinley (ook een oude keltische naam die blonde viking betekend) leuker vond.
Nee, ik heb aan beide namen een tijdje moeten wennen. Ik had wel één meisjesnaam waarvan ik meteen wist Ja, dit is 'm! Maar die heeft vriend geveto'd. Toen kostte het wat moeite om over te stappen naar een andere naam. Is wel gelukt overigens Ben erg blij met de namen van onze kinderen.
Hier twijfelde ik erg. Sommige namen vond vriend niet mooi, en deze vonden we beide mooi, het is een niet veel voorkomende naam, mooie betekenis, makkelijk en goed uit te spreken (ook internationaal) En krijg veel positieve reactie's erop. Ik ben er erg blij mee! Hopelijk onze dochter later ook.
Ik wist de naam voor onze dochter 5 jaar eerder dan dat ik zwanger was. Toen mijn man en ik elkaar net leerde kennen hoorde ik de naam voor het eerst en wist toen ... dit word de naam van mijn eerste dochter. Mijn man was het er eerst niet mee eens, maar toen hij de reden wist was hij om. Bij onze zoon hebben we ook niet lang moeten denken, we wouden een speciale naam en hebben onze zoon naar zijn overleden opa genoemd. De andere naam heeft mijn man samen met zijn vader bedacht voordat hij overleed. Super speciaal dus (voor ons wel).
Mijn schoonvader is 2 maanden na mijn bevalling van zoonlief overleden, helaas heeft hij hem nooit gezien vanwege zijn ziekbed. Maar ik ben dankbaar dat onze zoon zijn naam draagt. Maar af en toe doet het pijn....
Bij de oudste wel, dat was gelijk: pats boem! alleen hebben we nog wel even nagedacht over de schrijfwijze. bij de 2e had ik een lijstje met namen en manlief was van 1 naam al helemaal weg, ik vind hem ook heel leuk, maar die andere namen vond ik ook eigenlijk net zo leuk, maar uiteindelijk toch voor zijn keuze gegaan! ik ben de gene die de namen bedacht had dus ieder een eigen halve deel erin.
Meisjes naam was geen probleem. De jongens naam die we leuk vinden is vééél te populair... Dus ik was wel blij toen het een meisje bleek te zijn De meisjes naam wist ik al 6 jaar, ik kwam een vrouw tegen op het werk en ik vond haar naam zó leuk, ik wist toen al dat als ik een dochter zou krijgen ze deze naam zou krijgen. (Kende toen mijn man nog niet en hij vindt het gelukkig een fantastische naam)
Nou hier last van hetzelfde.. Zowel jongensnaam als meisjesnaam vrij snel duidelijk.. Maar niet het gevoel van DE naam.. Te populair, teveel hondennaam, te standaard etc. Kortom bleven twijfelen.. Na heel wat topics hier en overleg tussen manlief en mij blijven we toch bij die eerste 2 namen uitkomen en hebben nu dus ook besloten dat die het gewoon worden.. We blijven voors en tegens houden maar dat is bij elke naam zo dus heb besloten me daar niet meer door te laten tegenhouden.. Maar snap je gevoel.. Ik zou ook zo graag dat overweldigende "Ja-dat is 'm- gevoel" hebben.. Langzaamaan krijg ik dat ook bij beide namen maar dat is meer door gewenning dan meteen raak hahaha! Veel succes!