Vernoemen, vertellen? of verassing?

Discussion in 'Babynamen' started by firsttimemom, May 5, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Onze namen staan al vast, mits mijn schoonzus niet toevallig ook een meid krijgt en dezelfde naam heeft bedacht... :D

Ons meisje krijgt een tweede naam vernoemd naar onze vaders (de aanstaande opa's dragen dezelfde naam toevallig).

Hebben jullie het vernoemen vooraf bekend gemaakt? En dan bedoel ik niet per se de naam an sich, maar verteld dat jullie de kleine wilde vernoemen?! Of was het een verassing?

Bij ons wordt het de vrouwelijke vorm van de naam, maar overduidelijk een vernoeming, dus we neigen er naar het een verassing te laten zijn.

2. Femmes82

Femmes82 Fanatiek lid

Dec 26, 2012
    1,414
    0
    0
    Overijssel
    Wij gaan ook vernoemen en houden het een verrassing.

3. Mama Roos

Mama Roos Fanatiek lid

Jun 29, 2012
    1,061
    1
    0
    Werk als Verzorgende IG in een gesloten pg afdelin
    Twente
    Ik heb de 2e vernoemd naar mijn zus en geheim gehouden.
    Ze was blij verrast en had het echt niet verwacht.

4. Bri

Bri Niet meer actief

De eerste is vernoemd naar zijn vader, dus die was wel van tevoren op de hoogte :D

De tweede is enigszins vernoemd naar mijn zus (we hadden de naam uitgekozen, en als mooie bijkomstigheid is het een afkorting van de naam van mijn zus en mijn oma). Die wist van niks.

Ik zou het niet vertellen. Is een prachtige verrassing voor de opa's!

5. Vlinderbloem

Vlinderbloem VIP lid

Mar 27, 2008
    8,128
    1,682
    113
    Onze jongste is vernoemd naar mijn schoonvader en dat hebben we wel vantevoren verteld. We konden het niet voor ons houden, haha.

6. Grace80

Grace80 Fanatiek lid

Oct 29, 2012
    2,424
    3
    38
    Wij willen hoogstwaarschijnlijk ook vernoemen. We beide oma's vernoemen in de doopnamen van de kleine en wij houden het als verrassing.

7. Hopefultimes

Hopefultimes Fanatiek lid

Sep 5, 2012
    2,209
    1
    0
    NULL
    NULL
    Gaan zeker vernoemen en houden 't zeker een verrassing.

8. fidel2010

fidel2010 VIP lid

Aug 26, 2010
    6,659
    212
    63
    Lekker verrassen!!

9. aimee83

aimee83 Niet meer actief

Ik zou het vertellen. De geboorte is al een grote verrassing. Zo geniet je meer van de voorpret en de leuke reacties!

10. MeineLiebe

MeineLiebe Niet meer actief

Mijn helaas overleden nichtje is vernoemd naar mij.
    Haar tweede naam is dus mijn naam.

Dit kwam compleet als verrassing, mijn zus had dit goed voorgehouden.. Dat is het leukst!

Dus zou zeggen: verrassing!!!

11. FB1984

FB1984 VIP lid

Jul 17, 2010
    7,586
    0
    36
    Zuid-Holland
    Verassing !
    Veel leuker

12. firsttimemom

firsttimemom Fanatiek lid

Sep 26, 2012
    1,184
    0
    0
    Ik denk inderdaad dat we het een verassing houden. Het is duidelijk genoeg! ;)

Daarbij... Misschien vinden ze t zelf wel jammer als we het al verklappen! ;)

13. roos85

roos85 Bekend lid

Dec 6, 2012
    537
    3
    18
    Wij vernoemen ook naar de 2 oma's (en naar mij) maar wij houden het een verrassing.
    Hebben zelfs de gemeente opgebeld om zeker te weten dat dat haar officiële naam is haha.

14. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Bij mij wisten ze dat we in ieder geval naar mijn moeder ging vernoemen, maar dat is omdat mijn moeder vlak voor mn zwangerschap is overleden.. Mijn schoonmoeder moest het uiteindelijk ook weten omdat we zaten te dubben over haar echte naam en roepnaam (zelfs mn vriend wist haar echte naam niet! Haha!)

15. Kellebel1987

Kellebel1987 Fanatiek lid

Mar 20, 2013
    2,583
    16
    38
    NULL
    NULL
    Oh dat was een slimme actie! Ik moest het vragen! Haha

16. Sannebc

Sannebc Niet meer actief

Al onze kinderen zijn vernoemd, maar we hebben het van te voren aan niemand verteld.
    De oudste is vernoemd naar mijn moeder, 2e naar mijn schoonmoeder, 3e naar mijn schoonvader en mijn man, 4e naar mijn zus en naar mij, 5e naar mijn vader en opa.

We hebben de doopnamen letterlijk vernoemd en daarvan een roepnaam gemaakt die er ook echt van afgeleid is. Dus niet bijv de 2e of 3e naam vernoemd en een hele andere naam als roepnaam

17. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

Beide keren dat ik zwanger was hebben wij mijn ouders de naam verteld + dat ze naar oa hen vernoemd gingen worden.

Verder wist helemaal niemand van de naam/vernoemingen

18. judithvdc

judithvdc Bekend lid

Dec 1, 2010
    836
    0
    0
    Gelderland
    Mijn zoontje is vernoemd naar mijn oma met zijn 2e naam.
    Mijn oma overleed kort voor ik zwanger raakte en heb het toen wel van te voren bekend gemaakt.

Nu gaan we vernoemen naar mijn moeder en schoonmoeder. Zij hebben beide Johanna in hun volledige naam, dus dat wordt de 2e naam van ons meisje. Mijn moeder en schoonmoeder weten dit niet, dus ben heel benieuwd hoe ze tegen die tijd reageren als ze dat horen.

19. DotjePK

DotjePK Bekend lid

Nov 11, 2012
    959
    0
    0
    Hilversum
    Onze dochter krijgt als tweede naam de naam van mijn man (vrouweliljke vorm dan ;)). Mijn vader heet ook zo, dus indirect wordt zijn kleindochter ook naar hem vernoemd ;)
    Mag hij zelf uitvogelen als hij het kaartje gaat drukken (hij werkt bij een drukkerij :D)

Share This Page