Wisten/voelden jullie gelijk dat jullie zwanger waren?

Discussie in 'Zwangerschap' gestart door Pruts27, 10 jul 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Mir1984

Mir1984 Fanatiek lid

8 aug 2010
    1.299
    0
    0
    Filiaalmanager, drogisterij
    Asperen (Gelderland)
    Mijn eerste zwangerschap had ik een goed gevoel en wist ik haast gelijk zeker dat ik echt zwanger was.. Maar dit gevoel bleek echter niet goed te zijn, want met de eerste echo kwamen we er achter dat er alleen een leeg vruchtzakje te zien was. Bij de tweede zwangerschap had ik er juist een slechter gevoel over, maar dit bleek weer niet zo te zijn. Heb nu een gezonde baby. Zo zie je maar dat je gevoel niet altijd klopt!!!

2. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    ik wist het wel :D meteen na de seks al....was het eerste wat ik dacht "zooooooo en nu ben ik zwanger, stond vervolgen 6 dagen voor de positieve test jurkjes te passen in de winkel want dat zou wel erg mooi staan met een dikke buik.....nou, ik hou helemaal niet van jurkjes, maar had ze wel gekocht :D 2 dagen later had ik een positieve test

3. Chiggy

Chiggy VIP lid

29 aug 2010
    12.876
    25
    38
    Rotterdam
    Ja ik wist het, al ver voor de positieve test.
    Toen ik ging testen wist ik ook 200% zeker dat het een positieve test zou zijn, was voor mij echt geen andere optie.
    En het klopte :p

4. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    Voor mij is dit best herkenbaar. Bij de laatse IUI (waarnaar ik zwanger ben geraakt) voelde ik me na de IUI al meteen ''anders'' ondanks ik het niet echt durfde te denken had ik diep van binnen het gevoel dat het was gelukt.
    Alle andere keren heb ik als test een goedkope Kruidvat test gekocht maar dit keer had ik zonder erbij na te denken een digitale test gekocht van Clearblue.

De dag voordat ik mocht testen was ik de hele dag zenuwachtig en kon aan niets anders denken. De eerst volgende ochtend toen ik ook de test ging doen was ik zooooo zenuwachtig dat had ik ook nog nooit zo extreem gehad. Terwijl ik gespannen zat te kijken naar het zandlopertje op de test bleef ik hard op zeggen ''we gaan voor zwanger, we gaan voor zwanger'' en binnen nog geen minuut stond er zwanger op het scherm.

Kan natuurlijk allemaal toeval zijn maar ik heb me zo anders gedragen als alle andere keren dat ik zelf wel denk dat ik het van binnen allang al wist dat het goed zat?!

5. Genesis

Genesis Bekend lid

19 jul 2010
    638
    0
    0
    fiancieel adviseur
    oh HEEL veel suc-6 met testen!

6. moi78

moi78 Fanatiek lid

19 jul 2010
    4.213
    0
    36
    Op deze aardkloot!
    Ik wist direct na de seks dat ik zwanger was... Bij beide keren !

7. Pandora

Pandora VIP lid

18 okt 2010
    6.530
    363
    83
    Noord-Brabant
    grappig is dat he.....ik had dat dus ook, terwijl we in de ronde waarin ik zwanger ben geworden, maar weinig seks hebben gehad
    Maar meteen na de ene keer seks wist ik zeker dat ik zwanger was

8. mama1977

mama1977 Actief lid

23 jun 2009
    356
    0
    0
    limburg
    bij de eerste 2 zwangerschappen niets van kwaaltjes gehad dus niets gemerkt. Nu echter vanaf dag 1 spuug en spuugmisselijk de godganse dag door ook nog dus we hopen op een wondertje, mag over 2 weken naar het ziekenhuis voor een echo, bidden dat het hartje klopt.

9. Amaryllis

Amaryllis Fanatiek lid

24 aug 2008
    3.708
    4
    38
    Ik wist het ook...maar was bang ongelijk te hebben, en heb het om die reden nooit zo durven zeggen. Pas toen ik een positieve test in handen had wist ik dat het gevoel klopte. Het was moeilijk te definiëren, gewoon een 'anders dan anders' gevoel, kleine vage dingetjes die niks hoefden te betekenen, die ik eerder ook wel had, maar toch. Krampjes, steekjes, rare smaak in mn mond, korte vlagen van misselijkheid, soms ineens heel emotioneel...het was echt raar! Maar achteraf dus heel logisch ;)

10. Viooltje

Viooltje Actief lid

17 mei 2011
    479
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier netzo.

11. Anna27

Anna27 Fanatiek lid

7 feb 2011
    2.484
    0
    0
    ik wist het op 8 DPO zeker, op 10 DPO kon ik het niet meer houden, en heb ik positief getest. Op 9 DPO heb ik het ook tegen een vriendin gezegd trouwens....

12. frannie82

frannie82 VIP lid

28 nov 2010
    10.407
    2
    38
    Nee ik was zelfs bang dat ik ongesteld ging worden had buikpijn wat precies lijkt op menstruatiepijn alleen bleef het bloed weg. Toen ik overtijd was heb ik nog een paar dagen gewacht met testen omdat ik toch bang was weer een negatieve test te krijgen.. Na de test die positief was voelde ik me nog steeds niet anders tot ik bij 6 weken misselijk werd....

13. Foxter

Foxter Niet meer actief

Bij de eerste wist ik het gewoon, bij deze niet. Sterker nog, ik deed die test alleen om er zeker van te zijn dat het niet zo was. Moest er vreselijk aan wennen dat het wel zo is.

14. NooNoo

NooNoo VIP lid

18 jul 2010
    5.422
    1
    0
    Ik had geen idee. De ronde voordat ik zwanger werd, was ik er van overtuigd dat het zover was! Zere borsten, misselijk, chagrijnig, buikpijn... twee dagen later hartstikke ongesteld.
    De ronde er op was het dus raak en ik heb er echt níks van gemerkt, pas met een week of 7 begonnen de eerste kwaaltjes.

15. eendje507

eendje507 Fanatiek lid

10 jun 2010
    1.205
    0
    0
    huismama
    West vlaanderen
    ik wist het niet en toch zoo duidelijk! eerste niet zo, was ik ziek maar grieperig en dikkere borsten dus dacht gewoon ziek en nod moet komen dus ze zwellen wat... 2de was erger had al enkele weken zere borsten, was overtijd maar dat was niks nieuws, had al een weekje of 2 echt bandenpijn en de laatste 5 dagen was ik kots misselijk! En toch maar getest na 6dagen toe ik al misselijk was :p

16. syrae

syrae Fanatiek lid

14 mei 2011
    2.685
    1
    0
    professioneel oppasser (ben activiteitenbegeleidst
    Haarlem
    Bij osn was het de eerste keer raak. We waren op vakantie, vlak voor mn NOD en ik zei tegen lief, ik denk dat het deze keer raak is? Ik ben zo raar moe, en mn Borsten doen zooo'n pijn, het klopt gewoon niet!

Daarbij had ik 5 dagen na de eisprong een nachtje behoorlijk kramp en daarna regelmatig een zwaar en opgeblazen gevoel in mn onderbuik.

Ma goed het was de 1e keer, en de 1e ronde, als het niet raak was geweest had ik misschien wel rpecies dezelfde dingen gevoeld en gedacht ;)

17. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Nee. Ik heb een korte lf, dus toen ik met 9 dagen dpo begon te vloeien dacht ik dat ik ongesteld zou worden......maar het was maar 1 dag. Met elke dag dat verstreek werd ik positiever en met 16dpo testte ik met veel zelfvertrouwen positief!

18. Pinda83

Pinda83 Actief lid

10 nov 2010
    407
    0
    0
    Juf van groep 4!!
    Woonomgeving: Oosten van Nederland
    Hoi hoi,

Ik had ongeveer vier dagen voor mijn NOD al ongi-krampjes, en dit had ik nooit zover van tevoren. In mijn hart begon ik al een klein beetje te denken dat ik zwanger kon zijn en ik was helemaal niet meer zenuwachtig of bezig met 'oei, ik wordt ongi, balen!'(wat ik elke maand wel had...)
    Ook had ik normaal na mijn eisprong erg pijnlijke tepels ;), maar nu na een paar dagen trok dit weg een kreeg ik één zere tiet, haha!
    Dit vond ik al gek, en toen ik een paar dagen later ook op mijn werk opeens rare hikjes kreeg waarvan ik misselijk werd, had ik zoiets van 'mmm, vreemd...', maar toch: ik was ervan overtuigd dat ik ongi ging worden hoewel ik dus in mijn hart hier niet mee bezig was. Alsof ik dus wist dat hier deze keer niet mee bezig hoefde te zijn omdat het raak was!

Achteraf realiseerde ik me dit alles pas, maar of dit nu 'het aanvoelen' is, dat durf ik zo niet te noemen.

Groetjes, Pinda83

19. angiebaby

angiebaby Fanatiek lid

12 jan 2010
    3.872
    0
    0
    ja beide keren voelde ik het al rond 3 weken en voor de 4 weken testte ik al positief:D

20. kawaii

kawaii Fanatiek lid

9 mei 2011
    1.364
    0
    0
    brabant
    Erg interessant, dit! De ervaringen verschillen nogal. Heb ook de hoop dat ik het meteen weet als het raak is, maar ik betwijfel het. Dacht het de vorige rondes (nou ja, alsof dat er al zoveel zijn.. hahah) wel steeds, had van die stomme kwaaltjes maar zit allemaal tussen mn oren geloof ik..

Deel Deze Pagina