onzeker door het harde trappen van kindje.

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door miep79, 3 feb 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. miep79

miep79 Lid

16 jun 2008
    76
    0
    0
    hallo,

ik heb een vraagje,ik heb al vanaf t begin een hoge bloeddruk en krijg ook medicatie hiervoor en daardoor gaat t goed,de kleine doet t ook erg goed.
    Nu het volgende,misschien ook wel angst maar goed,
    ik merk dat de kleine dus tegen mijn ribben gaat trappen en de trappen harder zijn dan normaal,zelfs zo erg dat mijn borstbeen ook zeer doet zo af en toe.
    Ik heb alleen ook wel s rechts bij mijn ribben af en toe steken en als ik naar mijn buik kijk schopt ie wel veel die kant op.
    het doet niet megazeer,maar oomdat een van de kenmerken van vergiftiging ook pijn onder de ribben is vroeg ik me af of het door t schoppen komt of maak ik mij gewoon te druk?
    Verder heb ik als ik mijn vingers te lang stilhou wel wat dikkere vingers en doet het vuist maken niet zeer,maar meer dat je t voelt,net als zomers zeg maar,beweeg ik ze genoeg voel ik niks hoor.
    Maar goed die ribbenpijn,is dat t schoppen?zit niet echt onder mijn ribben maar halverwege.
    Verder lig ik veel op mijn linker zij misschien dat t daarmee te maken heeft?
    Ben nu 30en5 dgn,merk dat ik erg onzeker ben,door naderende bevalling,bloeddruk ziekenhuis etc.....wou dat ik kon genieten............

groetjes een onzeker miepje

2. Immie

Immie Verloskundige

17 dec 2006
    7.813
    0
    0
    Verpleegkundige en Verloskundige
    Hoi miep79,

Kindjes kunnen zo hard trappelen dat ze zelfs je ribben kunnen kneuzen! Helemaal niet raar dat je door het trappelen wat pijn ervaart.
    De pijn die je krijgt bij een vergiftiging is te vergelijken met het gevoel als of er een band om je heen zit die steeds strakker word aan getrokken.
    HEt gevoel dat je beschrijft in je vingers komt door het vocht.D oor de zwangerschap ga je wat meer vocht vast houden en dit gaat aller eerst in de kleine gewrichten zitten. Ook kan het voor tintelingen in je handen zorgen. Vaak is het inderdaad na bewegen weer verdwenen en is het vaak op zijn ergst 's ochtends na een nacht slapen.
    Indien je je zorgen maakt neem dan contact op met je arts voor een extra controle.

Imke

Deel Deze Pagina