Afgelopen woensdag zagen ze tijdens de controle op het CB dat ons meisje twee ongelijke bilplooien heeft. De belangrijkste (de bovenste) zijn goed, maar die eronder zitten niet. Het kan zijn dat de heupjes niet helemaal goed zijn. Als het de volgende controle nog zo is, gaan ze verder kijken, maar het kan ook zijn dat het veranderd. Wie heeft dit ook gehad? Is het vanzelf over gegaan of is er iets aan gedaan?
Ik heb dat de vorige keer bij het CB ook te horen gekregen. Ik moet nu een echo laten maken om te kijken of het geen heupdysplasie is. Als dat wel zo is, dan moet ze een spreidbroekje.
Hier waren ze gelijk, maar nu zie ik duidelijk verschil. Inmiddels zit ons meisje in een spreidbroek, omdat ze heupdysplasie heeft. We moeten over een maand naar de orthopeed voor een controlefoto en dan horen we of het genoeg verbeterd is of niet. Ze moet de spreidbroek 23 uur per dag aan. Straks ws alleen tijdens het slapen. Met de 3 maanden-echo zeiden ze dat het goed was, maar door twijfels van zowel de ka, het cb als de fysio toch een foto laten maken met 6 maanden. En het was duidelijk niet goed. Heel vreemd... Dus pas op dat je je niet doodstaart op de echo.
hier ook ongelijke bilplooien maar de CBarts heeft de heupjes gevoeld en kon niets ontdekken wat er mis zou zijn.. Kon ook te maken hebben met voorkeurskant naar rechts.
mijn dochter heeft het ook en de plooien onder haar bil en boven haar knieholte lopen ongelijk en de een zit lager dan de ander. Omdat in onze familie (2 zusjes van me) een spreidbroek (+ 1 ook gipsbroek) hebben gehad vanwegen de heupjes vroeger werd er kort daarna een echo gemaakt maar der heupjes zijn goedgekeurd en dus is het alleen wat ongelijk maar verder gezond
Rond die leeftijd kregen wij ook te horen dat Lize "een extra bilplooi" had. Ik maakte me onmiddellijk zorgen, maar nu (ze is ruim 9 maanden) is alles in orde, er was niets aan de hand. Hoop dat dat ook voor jullie geldt. groet Amber
Louise kreeg al standaard een echo omdat ze horizontaal in mijn buik lag. Daar zagen ze "iets" en ook op het cb zagen ze een ongelijke bilplooi. Na een rontgen en chek-up bij de kinderarts bleek er niks aan de hand te zijn. Hopelijk is dit ook bij Iris zo. Liefs
Kynan heeft ook een ongelijke bilplooi. We zijn doorverwezen voor een echo, Er bleek niets aan de hand! Wil niet zeggen dat het meteen een afwijking is hoor, meestal blijkt alles goed, maar ze willen uitsluiten
Dani had ook een extra bilplooi maar dat kwam gewoon omdat hij erg dikke billen had (net als mama) en nog wel heeft. Dus het hoeft niet altijd gelijk ernstig te zijn.
mijn oudste heeft dit gehad en moest een spriedbroekje. op de echo was het echter goed, maar de plooitjes bleven dus toen rontgenfoto laten maken. Ze was toen al half jaar. Ze heeft tot iets na haar eerste verjaardag het broekje moeten dragen en dan 20 uren per dag. Ik vond het toen vreselijk maar achteraf natuurlijk erg blij mee want ze weet er zelf niks meer van en rent en springt en doet als geen ander. Het valt echt reuze mee!Sterkte
Ook Ted had aan de ene kant 2 plooien en aan de andere kant 1. Heb me vreselijk veel zorgen gemaakt, maar gelukkig was na de echo alles ok. Weet ook wel dat er ergere dingen zijn en dat het mazzel is dat ze er op tijd achter komen. Heb zelf kindjes in mijn omgeving, die nu nergens meer last van hebben dankzij spreidbroek.
Oja! enne ik werk met mensen met een lich. handicap waarvan een vrouw vertelde dat als zij vroeger een spreidbroek zou hebben gehad zij nu geen last van de heup zou hebben.
Hier ook met 3 maanden doorgestuurd door het CB voor een echo, maar alles was prima. Gebeurd nog al vaak dus.