Wit dragen naar een bruiloft

Discussie in 'De lounge' gestart door Chantico, 23 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vind dit echt zwaar overdreven. Bovendien, die dag beleef je zo intens, volgens mij zíe je het niet eens!

2. Keepsmiling03

Keepsmiling03 Niet meer actief

Ik zou zelf geen witte jurkje of iets dragen maar een witte blouse en iets met een andere kleur eronder dan weer wel.

3. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik ben ooit in een wit pak naar een bruiloft gegaan. Wist ik veel, oh flater!

4. MamavanEL

MamavanEL Niet meer actief

Mijn getuigen waren in het wit, mja ik ben zelf in het zwart getrouwd.
    Vind het een beetje onzin... Draag gewoon wat je lekker vind zitten en netjes is... Tenzij er een dresscode is.

5. TempusFugit

TempusFugit Niet meer actief

Oh, ik vind dat gewoon kunnen. Ik doe het zelf alleen niet (helemaal geen wit, ook niet een klein beetje) omdat ik niet wil dat mensen me wat kwalijk gaan nemen.

Maar op onze bruiloft waren er mensen compleet in het wit :) Kan je dus het beste overleggen met het bruidspaar of gewoon voor alle zekerheid niet doen.

6. GeoLilly

GeoLilly Bekend lid

2 aug 2013
    796
    0
    16
    Vrouw
    België
    Als het een wit bloesje is met nog een jasje over ofzo misschien, maar zeker geen jurk of pakje of broek. Persoonlijk zou ik het sowieso vermijden om iets wit aan te doen.

Vandaag bvb. naar wettelijk huwelijk geweest en na ons was er nog een huwelijk en er waren twee dames in het wit, het was moeilijk om uit te maken wie nu de gast was en wie de bruid. En neen, het was geen lesbisch stel ;)

7. Leenislief

Leenislief Fanatiek lid

30 sep 2011
    1.765
    0
    0
    NULL
    NULL
    Beetje off topic, maar daar zeg je wat. Ik was laatst op een lesbische bruiloft. Zo leuk! Twee bruiden! Beide een prachtige witte jurk met een roze accentje. De gasten was ook gevraagd iets met roze te dragen en de meesten hadden daar gehoor aan gegeven. Zag er geweldig uit!

8. tuc

tuc Niet meer actief

haha o ik houd daar geen rekening mee hoor. De bruid valt toch op...kom op zeg! Als ik een leuk wit jurkje of broek zou hebben waarin ik er top uit zag, trek ik dat gewoon aan.
    Interesseerde mij op mijn bruiloft ook geen reet.

9. Micchan

Micchan VIP lid

24 jan 2012
    22.458
    2.258
    113
    Vrouw
    Wenen
    Een heel klein randje wit zichtbaar, of accessoires, kunnen wel.. De rest zou ik niet zo vrolijk van worden..

10. Islah

Islah Niet meer actief

Niet iedereen trouwt in het wit.

11. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Ik had van de week wel een witte broek aan, maar ik wist al dat de bruid een zwarte jurk aan zou hebben. Was nog wel ff gek overigens, ik was bijna matching met de bruidegom! Ik had een witte broek, wit shirtje en knalroze blouse eroverheen. En de bruidegom had een witte linnen broek, wit shirt en oud-roze colbert. Oeps.

Op mijn eigen bruiloft was er trouwens wel 1 gast in een lange witte feestelijke jurk. Dat vond ik toch wel wat ongepast hoor, het zou zo een trouwjurk geweest kunnen zijn. Ze was alleen bij het officiele deel, en er werd toch wel raar opgekeken. Net alsof zij ook een bruid was.

12. Partyrocker

Partyrocker Niet meer actief

Mijn zusje had gister een onwijs leuk wit jurkje aan naar onze bruiloft.
    Kon me niet boeien. Heb er alleen wel verzocht om haar kapsel e.d. wel van mij af te laten wijken, dat had ik namelijk niet leuk gevonden.

13. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dank voor de reacties, daar kan ik wat mee als ik ga shoppen.

Partyrocker, nog van harte gefeliciteerd!!!

14. Sterrefeetje

Sterrefeetje Niet meer actief

Iets wits kan wel, een shirt of een broek, maar zeker geen jurk.

15. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Ik hoorde pasgeleden dat veel bruiden naast wit ook rood niet vinden kunnen, omdat blijkbaar iemand met iets roods aan ook de aandacht op de foto's naar zich toetrekt.

Ik denk dat het heel erg afhangt van het soort bruiloft en of er een kledingadvies is en zo.

Was pasgeleden op een bruiloft waar de bruid mooi in het creme was, lange jurk, met niets in haar haar. De moeder van de bruidegom viel ongelooflijk uit de toon met een veel te korte felpaarse rok aan en een enorme witte hoed (waar je volgens mij zo mee naar Mars kon vliegen).
    Dus als je van plan bent iets op je hoofd te zetten, informeer eerst ook even of de bruid iets op haar hoofd heeft. Anders loop je voor aap (vind ik).

16. Chantico

Chantico Niet meer actief

Dank voor alle reacties! Het gaat er dus vooral om niet meer aandacht te trekken (op de foto of in het echt) dan de bruid. Dat geeft me wel een handvat om te bepalen wat wel en niet kan.
    Een hoed was ik niet van plan, opgestoken haar ook niet. Wel een goeie tip om als je dat wel wil even te informeren naar de bruid.

Deel Deze Pagina