Wanneer gingen jullie beebs over van 3 naar 2 slaapjes?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Happy12, 6 apr 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Nu slaapt ze in de namiddag nog ong 45 min (tot ong 18.45) Maar ik merk dat ze soms moeilijk in slaap kan komen als ik ze rond half 9 weer op bed leg... Ze heeft het meestal toch wel nog in de namiddag en slaapt ook vrijwel meteen, maar 's avond heeft ze er dan soms wel moeite mee..
    Ik ben beniued naar jullie ervaringen en hoe jullie dit hebben gedaan!

2. Janneke1979

Janneke1979 Actief lid

23 dec 2011
    448
    1
    16
    NULL
    NULL
    Mijn kind is 16 maanden en slaapt soms nog steeds 3 keer per dag. Ik kijk gewoon naar wat hij nodig heeft. Moe=naar bed. Gezellig en wakker=opblijven.

3. Happy12

Happy12 Niet meer actief

Wat een heerlijk slaapkoppie dan;)

4. rosa08

rosa08 Niet meer actief

Hier gaat het slapen ook op verzoek

5. Kaden

Kaden Actief lid

13 dec 2011
    441
    0
    0
    Hier ging ze met ongeveer 6 maanden naar 2 slaapjes en dat doet ze nog steeds. Ze wordt rond half 8 's ochtends wakker. Dan slaapt ze meestal van 10-12 en van 14:30-15:30 en gaat om half 7 weer naar bed.

6. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Hier wisselt het. Soms 2 langere slaapjes, soms 3 kortere slaapjes. Hangt ook van de nacht af (of ze al dan niet doorgeslapen heeft).

7. ikkie97

ikkie97 VIP lid

7 mei 2011
    11.007
    4.015
    113
    Is hier onlangs gebeurd;) rond 9 mond. Op een gegeven moment wilde ze aan het eind van de middag niet meer slapen dus toen verviel dat slaapje. Ze slaapt nu smorgens een uurtje en smiddags gem anderhalf uur. En dan snachts van 7 tot 7.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

Hier zelfde 'probleem'. Caitlyn slaapt -als ze goed in haar vel zit- twee keer anderhalf uur en dan eind van de dag/begin van de avond nog 3 kwartier. Daarna is ze dan nog 2-3 uur wakker, dus als we pech hebben, is ze rond 19 uur aan slaap toe, wordt ze om kwart voor 8 weer wakker en zitten we dus de hele avond met een wakkere baby... :(
    Rekken helpt hier niet, dan wordt ze evengoed na 3 kwartier wakker om daarna een paar uur wakker te zijn. We wachten het dus nog maar even af, wordt vanzelf weer anders, (waarschijnlijk op een moment dat we denken dat het noooooooooit meer anders wordt ;)).

9. Delta

Delta Niet meer actief

Hier bijna net zo!

10. Marvb

Marvb Fanatiek lid

17 dec 2012
    1.518
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou mijn mannetje doet er zelfs nog meestal 4.... Of hij moet er ineens een of twee lange slaapjes tussen hebben maar meestal zijn het slaapjes van 45 min. dus dan red hij het niet met maar 3 slaapjes (alleen bij de oppas wel..:cool:).

Hij gaat tussen 8 en 9 richting bed voor de nacht... Als hij rond half 7 gaat (zoals hier ook wordt aangegeven) dan zou hij het ook wel redden met 3 slaapjes (en dan met 2 lange misschien zelfs met 2) maar als wij hem voor 8 uur op bed leggen dan wordt hij nog wakker en gaat dan echt niet verder slapen... Lijkt me wel lekker als er een beetje schema zit in de slaapjes maar dat is hier verre van dat! :)... Alleen dan dat hij tussen 8 en 9 in de avond echt toe is aan de nacht.. ook al heeft hij bijvoorbeeld tot half 8 nog een klein slaapje gedaan, dat is dan wel weer fijn!

Deel Deze Pagina