Engeltje is monstertje geworden :-S

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Wijffie75, 20 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Mijn dochter was altijd een voorbeeldig meisje, ze luisterde heel goed, ik kon altijd makkelijk overal naar toe op stap want ze liep nooit weg etc. Tuurlijk had ze dr buien, het is tenslotte een peuter, maar over het algemeen vond ik dat ik enorme mazzel had met zo'n lief en makkelijk kind.

Maar nu...ze luistert totaal niet meer, reageert gewoon niet als ik wat zeg, is ontzettend dwars en koppig etc. Ik betrap mezelf er steeds vaker op dat ik mn geduld verlies en begin te schreeuwen, puur uit onmacht. Ik kan er zo slecht tegen dat ze gewoon totaal niet luistert en zo vervelend is, ze heeft in tijden niet zo vaak op de trap moeten zitten als time out.

Ik probeer het te negeren (nu ook weer) en blijf tot 100 tellen, maar het lukt me niet altijd. Ik wil geen schreeuwende mama zijn, maar ik vind t momenteel erg moeilijk. Ik ben gescheiden, dus sta er op zich ook 24u in mn eentje voor en dat begint me nu, na anderhalf jaar, toch erg zwaar te vallen.

Iemand tips of ervaringen?

2. dreumesmama

dreumesmama Fanatiek lid

11 jan 2010
    1.723
    1
    0
    Heel herkenbaar! Hier ook zo'n veranderd peuter monstertje. Het begon af en toe thuis met een keer niet luisteren of een drift bui. Maar het wordt steeds gekker.
    Schreeuwen doe ik gelukkig (nog) niet, wat hier nu goed werkt, is iets soepeler zijn, dus als ze een bepaald shirtje niet aan wil. Een ander uit laten kiezen, en zodra ik zo'n bui aan zie komen, afleiden!

Sterkte ermee, ik voel in ieder geval met je mee

3. Yjc

Yjc Fanatiek lid

18 jan 2008
    1.133
    0
    0
    Tilburg
    hier ook heel herkenbaar. We hebben sinds een paar weken ook zo'n monstertje in huis rond lopen.
    Soepeler doen werkte hier juist averechts. Een ander t-shirtje aanbieden of zelf laten kiezen werkte juist helemaal niet want dat was dan ook niet goed met als resultaat dat ze helemaal geen kleren meer aan wilde. Op zich met dit weer niet erg maar als je ergens naar toe wilt (al is het maar boodschappen doen) vind ik dat ze toch wel iets aan moet hebben.
    Dus gisteren maar eens geprobeerd om haar wat 'dwingerder' aan te kleden en dan moet ze maar even heel hard huilen dat is daarna ook weer over. Dit had wel resultaat want vanmorgen mocht ik haar zomaar aankleden zonder problemen. Maar goed dit kan ook weer van tijdelijke aard zijn.

En inderdaad afleiden en het uitleggen dat mama het niet zo leuk vind als ze dit doet werkt hier ook nog wel eens. En dan iets leuks beloven als zich goed gedraagt (een koekje of even naar de speeltuin, kinderboerderij, tv kijken of iets dergelijks).

Sterkte

4. tihany

tihany Fanatiek lid

25 jan 2007
    1.465
    0
    0
    zorgkundige
    Belgisch Limburg
    heel herkenbaar. bij haar is het vooral gekomen sinds haar broertje er is.
    ik weet ook soms niet hoe ik het moet oplossen.

5. Wijffie75

Wijffie75 VIP lid

26 jun 2009
    5.330
    0
    36
    Midden v/h land
    Bedankt voor jullie reacties. Het lijkt of ze het gelezen heeft, want vandaag is ze weer helemaal zichzelf, heeeeerlijk :) Ben benieuwd hoelang dit nu duurt haha

6. Rosao

Rosao VIP lid

3 nov 2007
    12.893
    1.390
    113
    Hier begint het nu weer wat rustiger te worden (klop klop op een stukje hout :) ), maar het was ook heel erg. Veel weglopen en driftbuien enzo. Ik hoop op een fase :)

Deel Deze Pagina