Wit houten vloer ?

Discussie in 'De lounge' gestart door Tinkerbell81, 24 jun 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tinkerbell81

Tinkerbell81 Fanatiek lid

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hey,

Binnenkort gaan wij verhuizen en nu ben ik op zoek naar zon witte houten vloer met gleuven tussen de planken...het lijkt eigenlijk op een oudere witte houten vloer...je ziet deze vloeren heel vaak in lifestyle magazines ...

maar nu zie ik dus nergens waar je deze vloer kan kopen; bij alle websites die ik bezoek zie ik houten vloeren eiken beuken white wash etc maar niet datgeen ik bedoel...

hebben jullie enig idee waar ze zon vloer verkopen???;)

2. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Dacht eerlijk gezegt aan white wash met een v-groef, maar dat bedoel je dus niet?

3. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    wel de v-groef (kwam net maar niet op t woord haha) maar geen white wash, de vloer ziet er best spierwit uit maar wel oud....

4. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    Hier zie je de vloer die ik bedoel ...zowel in de woonkamer als op de cover van 101 woonideeen...
    http://www.101woonideeen.nl/
    vraag me nu ook af of dit wel een v-groef is volgens mij ist meer een soort kiertje tussen de pllanken en niet een echte v-groef

5. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Ik denk eerlijk gezegt dat dat gewoon echt hout is en dan gelakt.

6. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    ja denk t ook dat de planken gewoon geverfd zijn en gelakt; heeft dit een speciale naam ofzo...of enig idee waar ze dat verkopen...of zou ik zelf aan de slag moeten...? lijkt menamelijk ook best lastig om te leggen als t echt planken zijn moet vast met een speciale techniek oid....

7. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Volgens mij kun je gewoon bij een parketwinkel terecht.
    Voor zover ik weet is het gewoon hard houten vloer.

8. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    daar kan ik dus geen 1 witte vloer vinden; ja een eiken vloer die een gelakt is met een soort witte waas eroverheen maar dat lijkt er niet op ....heb zon voorgevoel dat ik zelf aaan de slag moet aangezien ik t dus echt NERGENS zie:( snif

9. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.803
    4.189
    113
    Nee dat geloof ik niet hoor. Ik weet zeker dat je het kunt laten doen. Vrienden van ons hebben ook een hard houten vloer laten leggen door een parketman. Informeer eens bij een vloerenwinkel. Zij kunnen je vast meer vertellen!

10. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    ik weet precies wat je bedoeld, ik ben zelf ook helemaal weg van deze vloer. Wij hebben onlangs een dakkapel laten zetten en nu leek het mij mooi om de hele zolder te voorzien van witte houten vloerdelen. Lekker landelijk!
    Ik denk dat je (net als ons) zelf aan de slag moet gaan, of het uit moet besteden.
    Wij kopen dus zelf een hard houten vloer, schuur hem op en lakken we hem helemaal dekkend wit met de daarvoor bestemde verf.
    Ik heb ook geen idee wat het kost als je het uitbesteedt. Zou gewoon eens offertes op laten maken als ik jou was!

Heel veel succes!!!

11. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    verkoopster baby artikelen
    noord brabant
    Super mooi zo'n vloer, ik heb het in de huiskamer liggen. Wij hebben eiken houten vloerdelen in verschillende lengtes onbehandeld gekocht. Deze hebben we mijn vader laten leggen want ze hebben geen V-groef. Daarna hebben we hem wit geolied en daarna wit afgelakt, maar hij is niet glanzend gelakt maar wat matter gehouden. De tijd doet de rest. Hij ligt hier nu een paar jaar en hoe ouder hij wordt hoe mooier.

We hebben de vloerdelen gekocht in Belgie bij een man die ze nog helemaal zelf verwerkt. In zijn werkplaats liggen hele stapels van plakken bomen zeg maar. Geen een plank heeft dezelfde lengte, omdat het afhankelijk is van hoe lang de boom is en welk deel hij ervan kan gebruiken. De verf hebben we ook bij hem gekocht. Het was trouwens wel een heel karwei om die vloer te verfen, was blij dat het klaar was.

12. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    okeee dus echt zelf aan de slag; daar was ik al een beetje bang voor...jammer dat je t niet gewoon zo kan kopen; want echt tijd voor de hele vloer heb ik niet met 2 ukkies...
    @jewe waarmee heb je de vloer gelakt eigenlijk, met een speciale lak? oh ik geloof je ook idd hoe ouder hoe mooier...wil ook dat ie er een soort van "versleten " uitziet...niet spierwit maar lekker oud en gebruikt...

Als iemand nog een adresje weet voor kant-en-klaar deze vloer hoor ik t graag...

13. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Kleurkaart - Pure & Original

Dit merk was het. Wij hebben de Silky white geloof ik. (weet het niet zeker meer wat alle wit kleuren lijken op elkaar) :)

14. Rachje20

Rachje20 Fanatiek lid

25 apr 2007
    2.147
    967
    113
    Nee is idd niet echt handig met 2 kleintjes. Tenzij je genoeg speling hebt om te verhuizen van het ene huis naar het andere. Of missschien toch maar een andere vloer? haha Succes iig!!

@jewa, bedankt voor je site! Heb er al op zitten neuzen. Ja geloof best dat hij over de jaren mooier wordt, zo'n houten vloer moet geleefd worden. Jullie hebben dus een custom made vloer ;) geen 13 in een dozijn hihi... heb je er toevallig een foto van? Ben heel benieuwd hoe het er uit ziet!

15. Mooie vloer. En als je geen tijd hebt om het zelf te doen, kun je ook nog een klus plaatsen op www.werkspot.nl dan kunnen verschillende aannemers erop bieden en je prijs maken.
    Daarna kan je zelf kiezen met wie je in zee wilt gaan.
    Wij hebben dit ook gedaan en binnen een half uur hadden we al een paar prijsopgaves binnen. Misschien is dat wat?
    En misschien hebben ze ook tips?

16. Ons Kleintje

Ons Kleintje Niet meer actief

whitewash op houtenplanken doen, en dan kun je zelf bepalen hoe wit het wordt.,groetjes

17. Tinkerbell81

20 dec 2005
    3.152
    0
    36
    @jewe; klinkt in ieder geval heel erg mooi jouw vloer, maar wat een werk zeg als je alle planken moet verven; en het leggen van die planken is dat moeilijk? ik bedoel als ze zo gezaagd zijn van de boom is dat toch heel moeilijk passend te krijgen???
    @rachje; zal idd n iet heel handig zijn met kleine kinderen ; hoewel t nou ook wee rniet zo wit en in 1 jkeur is dat je alles ero pziet....dus denk dat t wel meevalt? en ach ik stofzuig hier toch elke dag....
    christiea en onskleintje; dat is op zich ook wel een idee ja, of lekker uitbesteden of gewoon houten planken verven...
    hmzzz ga dr ff over nadenken
    maar t idee van jewe met de planken spreekt me eigenlijk ook best aan (denk dat dat t mooiste is:))

@jewe
    heb je toevallig een foto van je vloer? ik ben benieuwd! ennuh heb je misschien ook een adresje/website van de Belgische man:)

18. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Heb zo 1 2 3 geen foto maar zal er 1 maken en zal het adres ff opzoeken. Of het makkelijk te leggen is weet ik ook niet maar me pa is er best wel even mee bezig geweest. De zijkanten zijn wel allemaal zo recht mogelijk gemaakt hoor, maar hier en daar zitten er wat uitkepingen. Met knoeien van drinken en dergelijke moet je wel oppassen. Gelijk schoon maken anders trekt alles erin. De kleine van me schoonzusje heeft als baby een keer gespuugd op de vloer als baby en dat bijt erin.

19. jewe

jewe VIP lid

16 feb 2009
    9.544
    0
    0
    noord brabant
    Zo hehe gevonden. Zijn naam lag op het puntje van me tong maar kon er niet meer op komen bij deze zijn website:
    Fons Martens Planken Vloeren

zag net dat je hun de vloer ook kunt laten leggen.

Foto's volgen nog.

20. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.064
    3.859
    113
    http://www.ikea.com/nl/nl/catalog/products/80103018
    Stond ook nog een andere vloer op, maar daar kreeg ik een foutmelding bij als ik daarop klikte. Geen v-groef echter.
    Wij hebben laatst nieuw laminaat gelegd in de kinderkamers (hele lichte houtkleur), maar het meeste was het allemaal toch net niet of helemaal niet. Ik weet wel dat ik wit laminaat ben tegen gekomen, maar waar? Zoveel winkels gezien.
    Weet ook niet of je echt hout wilt of laminaat.

Deel Deze Pagina