Een vraag... Ik wil heel graag een boek gaan maken van onze familie recepten. Mijn vader komt uit Italië en had de lekkerste recepten daar vandaan meegenomen en ook veel zelf bedacht. Helaas is hij al een tijd geleden overleden. Nu eten wij allemaal nog vaak zijn recepten... Nu wil ik ze gaan vastleggen dus in een boek...voor iedereen een exemplaar. Ook heel leuk voor onze kinderen. Ik wil het wel graag echt mooi maken dus ook echt als boek gaan uitgeven. Heeft iemand hier ervaring mee? En waar kan ik het beste zijn?
Ik dacht dat je uitgeven bedoelde. Drukken en opmaken voor een besloten publiek is een ander verhaal.
Nee klopt...ik zie dat ik het verkeerd heb omschreven... Ik ga ze niet verkopen. Ik maak er dan een aantal voor de familie. Maar de link van LuLu is echt geweldig...precies wat ik zocht.
Pumbo.nl. Vond ik zelf toch iets prettiger werken dan lulu. Ik heb 2 boeken uitgegeven via pumbo.nl en vooral de service is echt geweldig, als je ergens niet uitkomt (bijvoorbeeld uploaden van de cover o.i.d.) doen zij het voor je en dat doen ze gewoon gratis. Die van mij zijn openbaar te koop maar je kan daar ook instellen dat ze niet te vinden zijn voor iedereen maar enkel voor mensen die de link krijgen bijvoorbeeld. Of zelfs enkel voor jezelf.
Bij Aquazz kan je er ook voor kiezen om je boek niet te verkopen, maar dus voor besloten gebruik. Nu is het wel zo dat je vaak een minimale afname hebt.
Ik heb de memoires van een familielid uitgewerkt en via boekscout laten drukken als een echt boek. Het kostte volgens mij ongeveer 10 euro per boekje. We moesten de tekst en een omslagfoto zelf aanleveren en zij maakten er een boekje van, als een pocket. Je kon ook wel kiezen voor een harde kaft, geloof ik. Er konden ook foto's aan de binnenkant in , gewoon tussen de tekst.
Ja 10 euro per boekje vind ik dus ook een mooi bedrag...niet te duur. Ik ga alle sites even goed bekijken en dan lukt het vast om te kiezen ...
Ha ha...ja eigenlijk wel...maar stiekem vind ik de recepten te bijzonder om te delen...ik vind het wel leuk dat alleen wij dat kunnen maken... Maar de Italiaanse rijst heb ik ooit wel gedeeld...met een kookgroepje. Toen gingen we allemaal verschillende gerechten uit verschillende landen maken. Was heel leuk.