hoe gaan jullie om met je niet goed voelen??

Discussie in 'Eerste symptomen' gestart door Lysette1988, 8 aug 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lysette1988

8 apr 2013
    38
    0
    0
    Hey dames,

Ik ben nu 7,5 week zwanger van de eerste, maar voel me totaal niet lekker...
    Heb geen zin in eten en veel dingen, de gedachte eraan, maakt mij al misselijk.
    Gister ben ik van 9uur-19uur misselijk geweest heb met moeite 1,5 banaan en bijna 3 boterhammen naar binnen gekregen.

Hebben meer dames hier last van en hoe gaan jullie hiermee om??

Liefs lysette

2. ikkiee

ikkiee Bekend lid

1 aug 2013
    760
    242
    43
    NULL
    NULL
    sorry geen last van maar wel sterkte ermee ;)

3. Alethe

Alethe Actief lid

12 jul 2013
    333
    0
    0
    Leiden
    Geprobeerd dingen te vinden die ik wel binnen kon houden, en die vooral eten. Daarnaast op de minst misselijke momenten de groente en fruit gegeten die ik anders niet binnen kon houden, zodat ik ook nog gezonde dingen binnen kreeg.

4. ER14

ER14 Fanatiek lid

17 apr 2013
    3.127
    2
    0
    Ik heb het nog maar twee dagen maar ik vind het slopend!!
    Tussen 10 en 15.00 uur gaat het wel maar daarbuiten heb ik het zwaar. Zo ontzettend misselijk en ik kan mijn ogen niet openhouden! Ik probeer het maar per dag te bekijken. Kwestie van uitzingen denk ik.

5. Ikapika

Ikapika VIP lid

21 okt 2012
    5.073
    0
    0
    omgeving Haarlem
    Bij mij hielpen de gemberzuigtabletten van Seabands redelijk tegen de misselijkheid. Zorg ervoor dat je voor het opstaan alvast een cracker eet. Die kun je al in een trommel op je nachtkastje zetten. Ik merkte dat als ik 's ochtends niet erg misselijk begon dat ik door de dag beter kon eten en dat zorgt er weer voor dat je niet zo misselijk wordt... Sterkte!

6. Annie23

Annie23 Actief lid

14 jan 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ik voel me ook heel de dag niet lekker.
    Ik eet waar ik trek in heb, maar dan moet ik er ook niet te lang aan denken want dan word ik misselijk. Ik eet omdat het 'moet' als mn maag maar een beetje leeg word begint de misselijkheid.
    Of als ik een vieze smaak in mn mond heb van bepaald eten.
    Dus ik loop heel de dag met een flesje water, vult ook je maag!
    Ik begin de dag met een beschuitje en een beetje melk, soms pak ik na een half uur al een boterham omdat mn maag dan alweer leeg is.
    Fruit gaat ook goed bij mij. Maar ik vind het ook vermoeiend hoor, om steeds te bedenken wat ga ik eten waar ik niet misselijk van word...
    Sterkte dr mee!

7. cowgirl80

cowgirl80 VIP lid

28 jul 2010
    7.996
    6.745
    113
    zuid-holland zuid
    veel uitrusten en stress uit de weg gaan is ook heel belangrijk.
    Ik beleef de misselijkheid heel anders nu bij mijn tweede zwangerschap. Bij mn eerste zwangerschap wilde ik nog zoveel, stappen en overwerken en shoppen... en zat ik mezelf in de weg omdat ik baalde van mn misselijkheid. Nu val ik als mijn zoontje op bed ligt gewoon zelf ook in slaap en ik vind het prima ;)

8. Lysette1988

8 apr 2013
    38
    0
    0
    Hey dames,

Bedankt voor jullie ervaringen, heb vanavond flink kunnen eten van mijn stampppot andijvie. En merk dat ik me na een half uur al veel beter voel. Moet dan maar vaker dingen eten waar ik wel trek in heb, ook al is het ongezond, want snak al heel de week naar een bigmac :(

9. Bloezem

Bloezem Actief lid

22 jul 2012
    444
    37
    28
    Vrouw
    Utrecht
    Ik heb er ook last van, na het eten en tussendoor.. Ik vroeg het mijn huisarts en die begon te lachen, ze zei; 'Je bent gewoon echt knetterzwanger! Gefeliciteerd!'
    We moeten het uitzingen maar mocht je écht niets tot weinig binnenhouden of er echt veel last van houden kan de verloskundige je iets voorschrijven tegen de misselijkheid en het spugen

10. xbabyxdx

xbabyxdx Niet meer actief

Pffff ik ken dat ja! Ik deed altijd voordat ik uit bed stapte al iets eten en dan kon ik de misselijkheid beter verdragen.
    En natuurlijk ook even laten zakken.....

11. Annie23

Annie23 Actief lid

14 jan 2013
    137
    0
    16
    NULL
    NULL
    Ja, gewoon heerlijk naar de mac!! :))

12. mol

mol Fanatiek lid

14 feb 2013
    1.860
    0
    36
    Vrouw
    verpleegster(nu op ziekteverlof)
    belgie
    ik voel me ook heel beroerd en ik eet ook gewoon waar ik zin in heb(kant en klaarmaaltijden lasagne en macaroni-maak ik normaal altijd vers)zure appelen,rauwe wortelen knabbelen helpt tegen misselijkheid,een tosti in plaats van een boterham,een groot glas ijskoude melk met nesquick,enzovoort...als je kan na het eten even rusten....ik voel me echt slecht,moe,hoofdpijn,zwak...hopelijk betert dat snel en dan zal ik wel gezonder eten ;)

13. Me26

Me26 Fanatiek lid

29 sep 2012
    4.746
    719
    113
    Heel herkenbaar! Ben vreselijk misselijk geweest. Dacht dat het nooit meer over zou gaan. Hele dag alleen maar bezig met wel/ niet eten en wat dan. Bij 15 weken was het plots weg, heerlijk!

14. Pip89

Pip89 Actief lid

4 apr 2012
    155
    0
    16
    Hey,

Hier vanaf 6 weken misselijk/overgeven. Heb mij 2 weken ziek gemeld op het werk en toen emesafene gevraagd aan de huisarts. Kon echt niet veel meer door die constante misselijkheid.

Nou ja, toen dus aan emesafene begonnen (ik slik er 1 per dag, in de ochtend). Nu doe ik alles weer gewoon. Voel me ook helemaal niet meer misselijk.

En echt, vaak eten. Iedereen heeft weer andere dingen die hij binnen kan houden. Ongezond of gezond, het belangrijkste is dat je eten binnen krijgt en binnen houdt.

Zelf ga ik om half 9 ontbijten, 2 boterhammem en een bak yoghurt. Dan douchen. Weer even liggen. Vervolgens weer 2 boterhammen of een grote kom soep. en 's middags eet ik wat chipjes/zoute dingen. Dan een groot bord avondeten, weer yoghurt. 'S avonds nog een snack. En tussendoor heel veel drinken.

De misselijkheid gaat op den duur vanzelf weer over. Ben nu 12,5 week zwanger en ga weer stoppen met de emesafene, eens kijken hoe dat gaat.

15. Trots mam

Trots mam Lid

26 dec 2012
    88
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je moet hierin je eigen weg vinden. De 'een geeft er aan toe en bij de ander werkt dit juist verkeerd. Eten is belangrijk maar zolang je iets binnen krijgt zal ik me er niet te veel zorgen om maken. En eet gewoon even waar je trek in hebt. Vaak krijg je na een aantal weken wel meer trek. Er is helaas niets waar je jezelf beter door gaat voelen. Ja..... tijd. Over een aantal weken gaat het vast beter. Sterkte

16. cc93

cc93 Bekend lid

10 okt 2010
    996
    2
    18
    Hier ook al enkele weken de hele dag misselijk pff.
    Ik eet wel maar echt trek heb ik niet. Ook mijn energie is ver te zoeken.
    Ik probeer me zo min mogelijk druk te maken, huishouden staat op een laag pitje en dochterlief kijkt iets meer televisie dan normaal. Hoop dat het snel over is, voel me namelijk wel schuldig tegenover mijn dochter:(.

17. Aranka88

Aranka88 Lid

1 apr 2013
    25
    0
    0
    Ik heb zelf weinig last van echte misselijkheid maar het komt met flagen bij me naar boven de misselijkheid.
    Heb gelezen dat muntthee en citroen thee goed kunnen helpen tegen de misselijkheid.
    Zelf ben ik wel mega moe, kan echt de hele dag wel slapen en slaap dan ook als het kan smiddags even voel me daarna weer wat beter.

Deel Deze Pagina