huishouden en hitte.

Discussie in 'De lounge' gestart door Panda81, 2 jul 2015.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.422
    447
    83
    Limburg
    Hoe doen jullie dat? Hier ligt bv een stapel strijk met veel zomerse kleding, kasten zijn leeg. Binnen is het al zo warm, buiten is ook lastig.
    Stofzuigen is ook al zo warm. Vaatwasser hebben we helaas niet. Vloer moet eigenlijk gedweild maar morgen staan er weer zwembad voeten.

2. fanona

fanona Bekend lid

9 dec 2014
    892
    336
    63
    Strijken in deze hitte doe ik echt niet! Als het moet, strijk ik alleen hetgeen wat ik nodig heb en laat de rest liggen tot een iets minder warme dag. Dweilen met koud water is vind ik heerlijk, koelt juist af...afwas doe ik dan ook met koud water met veel afwasmiddel. Stofzuigen, tsja...daar kan ik niet onderuit met drie kleine kids.

3. poely

poely Actief lid

26 mrt 2010
    174
    0
    0
    NULL
    NULL
    Gewoon doen:)

4. raspberry

raspberry Niet meer actief

Ik laat een hoop zitten. Dweilen is vrij zinloos nu, dus gewoon even swifferen of stofzuigen en meer niet. Zondag gaat de temp wat zakken: dan ga ik maandag weer aan het dweilen, zodat het wel een keer weer schoon wordt.
    Stofzuigen gewoon het minimaal noodzakelijke en dat doe ik met alles op dit moment. Even prioriteiten stellen, en dat is allereerst dat ik mezelf niet voorbij moet lopen met deze warmte. Ik heb er last van en de kids ook, dus ik moet al alle zeilen bijzetten om de kinderen een beetje de dag door te helpen. Alles wat dan nog kan zonder dat ik mezelf voorbij loop, is mooi, maar mijn huis stort niet in als er een paar dagen even heel weinig gebeurt :)
    Hier gelukkig wel een vaatwasser, maar eerder deed ik de afwas dan met iets koeler water en huishoudhandschoenen aan: voel je de warmte van het water minder :)

5. Pickle

Pickle Fanatiek lid

7 mei 2010
    1.293
    5
    38
    Ik doe alleen het broodnodige. Dweilen ga ik al helemaal niet aan beginnen, met die continue in- en uitloop met zanderige/natte voeten.

6. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Ik heb eergisteren het hele huis gedaan (gezogen en gedweild ) boven hebben we vloerbedekking dus geen doen met de hitte maar goed het moet wel.
    Vanavond heb ik de was gedaan en morgen avond laat ga ik weer stofzuigen.
    Normaal stofzuig ik elke dag maar kon me er gister niet toe zetten.

7. klarinet

klarinet Fanatiek lid

23 apr 2007
    2.985
    132
    63
    Praktijkondersteuner somatiek
    Zuid limburg
    Ik doe het minimale. Zondag wordt het wat minder dus dan halen we het wel weer in. En kleding alleen wat echt nodig is.

8. raspberry

raspberry Niet meer actief

O, en strijken doe ik nooit: ik hang de was aan de lijn en sla 'm vooraf goed uit, dan is dat niet nodig :)
    Als er wel echt heel perse iets gestreken zou moeten worden, zou ik dat nu 's avonds doen, maar dan zou het echt heel heel heel perse moeten. Dat is meestal niet het geval ;)

9. Mel3

Mel3 Actief lid

14 mrt 2015
    268
    0
    16
    Ik doe gewoon mijn ding. Heb een schemaatje en die volg ik gewoon. Wel s'morgens zo vroeg mogelijk of s'avonds als het niet zo heet meer is. Vanmorgen ook 3 uur bij iemand in huis gewerkt en dat was wel pittig, maar die douche daarna was heerlijk :).

10. Kweenie

Kweenie Fanatiek lid

12 aug 2006
    3.199
    1
    38
    Gewoon wat echt even moet. Afwas, toilet en even vegen en met een Franse slag de dweil door het huis.

11. TinaTeenslipper

TinaTeenslipper VIP lid

5 jun 2013
    7.018
    548
    113
    was hou ik gewoon bij. Zo ook de strijk.
    smorgens vroeg of later in de avond even overal een doekje over zo ook met de toiletten. Stofzuigen ook. Dweilen kijk ik per dag even. Echt grote klussen doe ik nu niet maar wel gewoon de dagelijkse dingen anders zie ik er na zondag niet meer overheen ben ik bang

12. tuc

tuc Niet meer actief

Huishouden gaat gewoon door net als anders. Ik kan heel goed tegen warmte en wordt er superactief van. Daarbij denk ik dat ik er wat strengere regels op na houdt dan sommigen. Niet alleen met de hitte maar sowieso in de zomer: binnen is binnen en buiten is buiten. Ik wil absoluut geen heen en weer geloop.
    Ik zelf veeg mn voeten heel goed voor ik naar binnen ga om iets te pakken ende kinderen mogen niet steeds van binnen naar buiten of andersom.
    Practisch gezien kan dat ook niet met mn werk....ik kan niet 3 kinderen binnen en 3 buiten hebben.

Maar ik stofzuig dus als gewoonlijk, dweil om de dag en strijk s avonds of s ochtends vroeg.

13. sidmick

sidmick VIP lid

23 jun 2008
    17.804
    4.190
    113
    Ik doe alles zoals altijd alleen nu smorgens heel vrieg of heel laat in de avond. Wel doe ik steeds savonds koken voor de dag erna

14. Drieka

Drieka Niet meer actief

Ik sta gewoon om 05:15 samen met manlief op, hij gaat werken en ik doe het huishouden op mijn gemak, om 07:00 als ik F. uit bed haal heb ik het hele huishouden, de was/ strijk en afwas klaar.
    Moet wel zeggen dat ik elke dag poets en het dus een kwestie van bijhouden is en niet veel tijd kost.

15. elsie89

elsie89 Fanatiek lid

27 sep 2014
    3.645
    1.251
    113
    randstad
    Vanmorgen om half acht gestofzuigd en huis opgeruimd vaatwasser uitgeruimd en gedurende de dag weer gevuld nu waait hier een windje dus strijk weggestreken. Eindelijk de studeerkamer opgeruimd en de eerste verhuisdozen ingepakt. Dus nog best productief eigenlijk. Morgen weer even doekje door badkamer en toilet en dan zijn de grote dingen wel weer gedaan dan alleen ff bijhouden dit weekend.

16. Luna28

Luna28 Niet meer actief

Dweilen doe ik zondagavond wel weer. Dan gaan we goed schoon de week weer in. Maar tot die tijd alleen stofzuigen.
    Verder wel gewoon wassen, strijken doe ik nooit. Wc even bleek erin en een doekje erover halen is ook zo gepiept. Alleen die badkamer moet ik nog doen. Daar heb ik echt een hekel aan..
    Ik was bezig met de zolder opruimen, maar dat heb ik maar even gelaten voor wat het is. Dat komt wel weer als het wat koeler is.

17. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    Gewoon bij houden net als anders dus is ook zo klaar maar ik doe aanrijd s ochtends huishouden.
    Nu iets vroeger

18. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.739
    1.060
    113
    Stofzuigen doe ik gewoon dagelijks nog, dweilen alleen de loop paden (keuken,gang,toilet en gedeelte huiskamer. Wc wordt schoongemaakt, was draait nu en strijken doe ik zondag weer. Boven ligt het poetsen op toilet en verschonen bed na even stil. Ik geniet liever van de zon en buiten zijn met mijn zoon. Keuken doe ik wel dagelijks!

19. Pisam

Pisam Niet meer actief

Dit inderdaad. Ben vanuit uit het werk zo, hup, doorgegaan met het huishouden. Alles aan kant en toen pas wat gedronken en lekker gaan zitten. Eerst zitten is voor mij funest, dan komt er niets meer uit m'n handen. ;)

Waren overigens om zes uur vanmorgen al uit bed, toen dus maar vast de wasmachine aangezet, was vanmiddag kurkdroog, dus kon ook zo weer naar binnen. Heb ook geen rust in m'n kont als de boel niet aan kant is.

20. bosi333

bosi333 VIP lid

1 aug 2006
    37.265
    6.790
    113
    Franse slag...met alles even
    Komt wel weer.

De was vouw ik wel altijd op...maar strijken niet hoor.

Deel Deze Pagina