Ik krijg zojuist een oud familiegeheim van mijn man voor mijn snufferd wat ik absoluut niet had willen weten. Ik zal het even uitleggen , mijn schoonouders vieren binnenkort hun 40 jarig huwelijk en vieren dan een groot feest. Mijn man, zwager en ik zijn druk bezig van alles te organiseren, waaronder het compileren van een dvd met oude foto's afgewisseld met ingesproken felicitaties van familie en vrienden. 1 oom en tante waren al niet op komen dagen op de eerste opname ochtend het was een inloop en ook niets laten horen. Het zijn altijd alle stugge mensen, en zij is een echte roddeltante en praat altijd ook heel gemeen over mensen. Nu heeft ze vanavond wel 2 foto's doorgestuurd waaronder 1 trouwfoto van mijn schoonvader alleen..mijn schoonmoeder was niet de bruid. Ze had er ook doodleuk bij geschreven , dat niemand het weet maar dat hij eerder getrouwd is geweest. Ik ben zo boos op haar, waarom doet ze dit nu? denkt ze nou werkelijk dat ik dat op zo'n DVD ga zetten ? Ik wil er wat van zeggen maar wat en hoe ? En moet ik dit nu tegen mijn man zeggen ? hij is een avondje kaarten. Ik heb me altijd voorgenomen nooit tegen mijn man te liegen ik heb er een hekel aan, maar ik wil hem ook beschermen. Bah mijn schoonouders hebben al zo'n moeilijk jaar achter de rug, wat als die tante het straks op dat feest dood leuk gaat zeggen.want zo iemand is ze wel. Hellup!!!
Zou het in ieder geval wel tegen je man vertellen.. Verder niet echt tips, sorry. Veel succes, vervelend dat zij het nu zo moet verpesten..
Tjonge wat een naar mens zeg. Ik zou het in ieder geval aan je man vertellen. En met hem overleggen wat te doen.
Ik ben bang dat ik hem er mee kwets, hij was a een "moetje"met voorbedachte rade . tsja zo ging het in die tijd schoonmoeder was jong en mocht nog niet trouwen dus was er maar 1 oplossing. maar dat andere huwelijk moet dan echt kort daarvoor zijn geweest. ik wil het ook allemaal niet weten. maar ik vindt het zo gemeen snik.
Ik zou heel voorzichtig je schoonvader benaderen. Dan weet hij in ieder geval dat zijn zus rotstreken aan het uithalen is . Verder, geef je schoonvader zelf de kans dit aan de rest van de familie te vertellen, mocht hij dat willen. Het is denk ik beter dat je man het rechtstreeks van hem hoort dan via via. Sterkte.
Ik denk dat je het beter kan vertellen. Misschien komen jullie samen die tante een keer tegen, en laat ze iets vallen over die foto. Krijg jij een rare blik van je man waarom je het niet vertelt hebt aan hem. Dus ik zou het hem vertellen.
Altijd fijn zulke familieleden... :S ik zou het in ieder geval met je man over hebben, om in ieder geval samen proberen een stokje voor te steken, want dit is niet iets om op een feestelijke dag als "40 jaar getrouwd" te gaan "roddelen"
Pff, dat zal even ruw op je dak gevallen zijn. Sjonge jonge zeg.. Ik zou denk ik eerst naar je schoonvader gaan. Ik weet niet of je goed met hem kan.. maar zou het eerst aan hem voorleggen, van goh dit is wat ik gekregen heb van 'roddeltante'. En vragen of de rest van de familie dit ook weet, en dat je het liever niet liegt tegen je man. En dan komt tante toch niet op het feest?! Als zij zo wilt doen..
dit zou ik ook doen, eerst schoonvader benaderen.. en dan vooral duidelijk maken dat je hem écht niet aan wil vallen, maar er zelf zo mee zit en je niet weet of je het je man nu moet vertellen of niet. Dan weet je gelijk of je man het wel of niet weet. Misschien is het geheim lang niet zo geheim als zijn zus nu voordoet...
Broers en zussen van mijn schoonvader zullen het geheid weten, hij is de jongste van de bups. Ik kan heel goed met mijn schoonvader overweg, maar weet niet of ik zoiets wel ten kaarte wil brengen. Als het een "geheim"is is dat vast met een reden. Ben meer in staat om haar eens flink de les te lezen, en haar te vertellen dat haar uitnodiging bij deze de bak in kan.
ik zou zo iets nooooooooit voor mijn man verborgen houden, en ik zou dan(eventueel) samen met schoonvader gaan praten. waarschijnlijk gewoon een nare herrindering, wie weet weet je schoonmoeder het wel, maar wordt er nooit over gesproken?? geen idee hoor maar verzwijgen nee,
Ik zou naar je schoon vader gaan, echt waar. Misschien weet iedereen er wel van en is het besproken, en geweest is geweest..?
Je man vertellen. Niet achter houden niks is erger dan iets geheim houden. Om zijn of haar gevoelens te sparen. Dus je man inlichten. Hij is oud en wijs genoeg om zelf zijn conclusie,s er uit te trekken en mocht hij hier( wat mij logische lijkt vragen hebben dan is het aan hem om het aan zijn vader te vragen) Als blijkt dat hij een moetje was dan is het voor nu geen probleem meer toch wel leven in een andere tijd. En ze zijn al 40 jaar bij elkaar dat zegt ook al genoeg. En misschien weet je schoonmoeder er wel van af! En die tante dit had ze niet zo mogen doen. En zeker niet op deze manier. Wat je ook gaat doen sterkte ermee.
Meteen met je man bespreken natuurlijk! Dat de rest van de familie in geheimen dealt wil toch niet zeggen dat jij dat over moet gaan nemen, en dat jij ook maar geheimen voor je man moet gaan hebben? Foto laten zien, en samen naar je schoonvader gaan om te vragen oe dat nou eigenlijk zit. Dan mag schoonpa verder bepalen hoe hij met zijn gezellige schoonzus omgaat.
Mijn schoonmoeder zal het absoluut weten knap daar ben ik heilig van overtuigt. die 2 zijn ookk echt het dekseltje en het potje. Maar ik denk wel dat er een reden is dat de kinderen het dan niet weten. Mijn man weet dat hij een moetje is daar wordt ook grapjes overgemaakt. Ik zie hem morgenochtend pas weer, kan ik er even over nadenken hoe en wat.. pff thanks meiden
Eerlijk? Ik zie het probleem niet zo. Je schoonvader is eerder getrouwd geweest. Ik zou zoiets niet als schokkend ervaren. En als een aantal mensen het binnen de familie wel weten (in tegenstelling tot wat die maffe schoonzus beweerd) is het toch ook niet zo geheim meer? Ik zou het dus ook tegen je man zeggen.