Wij gaan heel binnenkort verhuizen naar een klein appartementje, maar we hebben geen extra kamertje. Nu kunnen we een klein kamertje bouwen (stukje van de woonkamer) of dat bijvoorbeeld pas over een jaartje doen. Sowieso lijkt het mij erg fijn om de eerste tijd het bedje in onze eigen slaapkamer te hebben staan, maar goed ik heb er natuurlijk nog geen ervaring mee. Wat denken jullie? En waar slaapt jullie baby?
Bij mijn oudste hebben we ook zelf een kamertje gemaakt dmv een muurtje plaatsen in de woonkamer. Dit ging prima, al was het wel klein. Wij zijn groter gaan wonen toen ze 2,5 was. Wij hebben de oudste 2 tot 5 a 6 maanden in een wieg naast ons bed gehad. En de jongste slaapt daar nu ook. Op een gegeven moment werden ze wakker van ons, toen zijn ze naar hun eigen kamer gegaan.
Bedoeling was alle 3 bij ons maar de middelste leek het niet te willen, nachtenlang erg onrustig. Wieg op dr eigen kamertje neergezet en ze was rustig haha. En nog steeds ligt ze niet graag bij ons en de andere 2 wel. Oudste heeft ruim een jaar bij ons geslapen, jongste maand of 10 bedje op onze kamer gehad maar daarna nog heel vaak tussenin
Dochter heeft ongeveer 5 maanden bij ons op de kamer gelegen in de wieg. Toen begonnen we elkaar wakker te houden en is ze naar haar eigen kamer gegaan.
Bedoeling was (en dat leek me het fijnst) om de kleine bij ons op de kamer in de wieg te laten slapen. Maar na een weekje of 3 toch naar haar eigen kamer verhuist. Dit omdat het voor zowel de kleine als voor ons te onrustig werd allemaal. Hielden elkaar zowat wakker.
wij wonen op het moment ook in een 2 kamer appartement maar genoeg ruimte om voor de kleine een hoekje te maken
Hier sliepen/slapen ze beide ruim 2 jaar bij ons op de kamer en ik verwacht eigenlijk dat de 3e ook weer wat langer bij ons op de kamer ligt.(eerst in de wieg en later in een ledikant) De 1e sliep trouwens gewoon beter bij ons dan op haar eigen kamer en is naar haar eigen kamer verhuisd toen ze in een groot bed ging slapen. En de 2e gaat nu straks bij haar zus op de kamer eerst nog in haar ledikant en als de 3e uit de wieg groeit in een groot bed.
baby van 9 maanden ligt nog bij ons op de kamer. niet omdat we dat willen maar ruimtegebrek. ons huis staat te koop en hopen dus straks te gaan verhuizen en dan heeft dochter ook een eigen kamertje
De jongste is nu 10 maanden en slaapt nog bij ons in de slaapkamer in z'n ledikant. De oudste heeft tot ze 2,5 jaar was bij ons geslapen. Voelde prettig voor ons
Wat je misschien ook kunt doen is een roomdivider in je slaapkamer, met daarachter dan een ledikantje (als je kindje uit het wiegje is gegroeid, of als het te onrustig is naast je). Onze middelste en jongste slapen op 1 kamer, maar ik heb een vakkenkast van Ikea als commode haaks op de muur gezet, en dan daarachter in de nis het ledikantje van de jongste. Als hij staat kan hij zijn zus wel zien, maar als hij ligt niet. Zo heeft hij zijn eigen hoekje, en dochter heeft een aardige kamer voor zichzelf.
Wij hebben een mini huisje en dus ook geen extra kamer, maar al had ik die wel gehad dan nog had ik hem bij ons op de kamer laten slapen. Begrijp niet hoe mensen dat 's nachts doen met voedingen en alles op een eigen kamer? Dan word je met een babyfoon toch pas wakker als de baby echt al aan het huilen is? En dan ben je er ook niet meteen bij, moet zelf ook helemaal wakker worden door het naar een andere kamer gaan enz. Heb hem veel liever in de buurt zodat ik weet wat er gebeurt.
Bedoeling was bij ons op de kamer maar wij sliepen er niet door. Met 2 weken op haar eigen kamertje en dat gaat prima @lentekriebels, gaat bij ons prima met de nachtvoeding. Ze huilt niet ze roept uh uh en ik ben dan gelijk wakker. Heb nog nooit gehad dat ze huilde en ik het niet hoorde. Beide deuren staan op een kier.
Ik wilde ons kindje de eerste tijd graag bij ons op de kamer. Sowieso omdat dit aangeraden wordt, maar ook gevoelsmatig. Ik wilde hem graag dichtbij me hebben. Ik had echter gedacht dat hij inmiddels wel eens op zijn eigen kamer zou slapen. Maar meneer wordt nog zo vaak wakker 's nachts dat hij dan nog steeds in de co-sleeper slaapt. Denk dat 't heel persoonlijk is...
Ik kan op mijn beurt niet begrijpen dat er mensen zijn die hun kinderen 1-2 jaar op de eigen kamer hebben... Volgens mij is afstand-nabijheid namelijk cruciaal voor de ontwikkeling van een kind.