Eindelijk daar is hij dan...tandje nummer 1. Onze zoon was vandaag zijn boterham aan het eten toen ik wat zag in zijn mond. Een scherp wit puntje. Nu is mijn vraag wanneer spreek je van een tand die door is? Is dat nu al, of pas als de tand er helemaal is? En hoelang duurt het nu ongeveer tot zijn tand goed te zien is?
Het tandje is nu door aan het komen. Als het op z'n breedste punt door is noemde ik het 'hij is door', daarna hoeft hij alleen de lengte nog in. Mijn zoon heeft zijn 2 voortanden al erg lang door maar voordat ze de volgroeide lengte hebben duurt echt weken.. (Zo beredeneer ik het hoor, weet niet wat andere mama's onder 'door' verstaan.)
Ik vind als je een scherp puntje voelt dat hij door is. Merkte hier dat zoontje er daarna ook veel minder last van had...
Ik hou hier aan als het puntje er door is, de hele breedte was hier 2 dagen later erdoor en ik merk dat ik 'm nu steeds duidelijker voel. Ze is hier nog wel erg hangerig, vermoedt dat de 2e er ook aan zit te komen.
Ik vind een tandje ook door als je het duidelijk scherp voelt. Met 4 maanden waren de eerste tandjes hier door bij mn zoon, vorige week tandje 3 die is nu door maar nog niet omhoog zeg maar, zo'n streepje wit nu door. En nu zit tandje 4 eraan te komen.
Ja, hier nu ook het eerste puntje door, dus ja: hij is door. Maar duurt idd nog wel even voor het een echte tand is (of eigenlijk: voor ie helemaal zichtbaar is, want de tand zit er al wel helemaal natuurlijk ).
Bedankt voor alle reacties! Ik vroeg dit omdat ik het natuurlijk wel wil noteren in zijn eerste jaar boekje. Lijkt me zo'n leuk gezicht als die tand straks goed te zien is Hier overigens alleen nog een wit puntje te zien en voelen nog geen streepje.
Hier noteer ik het ook als de datum waarop het tandje/kiesje door het tandvlees heen is. De 13e kwam er een kies door en nu is de volgende er bijna door. Waarschijnlijk kan ik hem morgen of overmorgen noteren. Hierna nog twee kiezen te gaan, dan hebben we het gehad. De doorkomende kiezen vind ik zo sneu voor haar, heeft ze echt last van.