Ik heb ff een vraagje. Ons zoontje is nu 8 weken en ik ga me toch wel afvragen wanneer hij gaat doorslapen aangezien ik ook straks weer aan het werk moet. Hij krijgt om 22:30 de laatste fles en slaapt dan tot ongeveer 3 uur en wordt vaak rond half 6 weer wakker. Eigenlijk hebben die kleintjes nog geen ritme, en kan je er ook niet zoveel aan doen. Maar hij slaapt gewoon echt niet langer als 5 uur achtereen. Ik heb 2x gehad dat hij pas rond half 5 kwam maar dat is ook maar éénmalig geweest. Als hij wakker wordt snachts geef ik hem ook eerst een speentje om te kijken of hij weer in slaap valt, soms werkt dit voor een uurtje maar dan wordt hij toch weer wakker en krijgt hij een flesje. Hij weegt nu ongeveer 5 kilo. Hij krijgt 4x135 en 2x 165 ( 18:00-22:30).
Ik denk dat je te veel verwacht van je kleintje. Kindjes hebben hier hun eigen tempo in maar het is eerder uitzondering dan regel dat ze op die leeftijd al doorslapen. Mijn zoontje is nu 3.5 maand en slaapt nooit langer dan 4 uur achter elkaar dus vanuit mijn situatie gezien heb je het zo slecht nog niet Heb geduld, uiteindelijk gaan ze allemaal doorslapen maar reken er niet op dat dat snel gaat gebeuren dan kan het alleen maar meevallen.
Soms breekt het mij gewoon op, en gaat hij een nachtje logeren. Maar ja, soms denk ik ook wel ik verwacht misschien te veel. Ik begrijp ook wel dat hij niet zo maar ineens 10 uur wegblijft. Soms als hij snachts wakker wordt en zijn fles geef dan drinkt hij soms maar 50 en de andere keer weer gewoon 135. Soms heeft hij gewoon denk geen trek maar ik krijg hem dan niet in slaap met een speentje of iets. En zit vervolgens om 3 uur met een wakker kind benenden in het donker. ( ongeveer eens in de 3 weken) Want als ik hem dan terug in zijn bed leg, dan raakt hij helemaal overstuur en laten huilen heeft geen zin want daar gaat hij op een gegeven moment van overgeven. ( na zo'n 20 min). En dat vind ik gewoon té zielig. En bij mij in bed durf ik ook niet want straks gebeurt er wat.
Ik denk dat je er zelf weinig aan kunt doen. Ik begrijp dat het je opbreekt, maar goed misschien makkelijk gezegd het hoort erbij! Toen ik weer aan het werk ging sliep mijn kleine ook nog niet door. Ik wisselde de nachten af met mijn man ook al voordat ik werkte. Is dat bij jullie niet mogelijk?
Slaapt hij in zijn eigen kamertje? Mijn zoontje ligt in een co-sleeper naast mijn bed, na een voeding schuif ik hem dan meteen weer terug daarin. Zo kom ik nog een beetje aan mijn rust. Zie alleen dat je flesvoeding geeft dus dan heeft dat misschien ook geen zin. Maar misschien vind hij het prettig om 'snachts dicht bij mama te zijn? Ik roep ook maar wat hoor Het is een heftige periode en zeker heeeeeeeeeeel vermoeiend (na een zwangerschap en bevalling zou je eigenlijk eerst een paar maanden op een tropisch eiland bij moeten komen) Ik wens je veel sterkte en neem af en toe even lekker tijd voor jezelf.
kun je niet in elk geval boven blijven zitten? Dat scheelt al enorm voor jezelf denk ik? Ik weet niet of je een stoel hebt op de kamer van je kindje? S avonds een thermosflesje heet water mee naar boven als je naar bed gaat , en als je een fles moet maken, vul je die met heet water en breng je op temperatuur met koud (gewoon uit de badkamer) . Voor mijzelf zou dit al een heel verschil maken. Ik woon op een flatje, maar als ik bij m'n ouders logeer, dan deden wij het altijd zo.
ik begrijp je wel hoor....van mijn gymclubje slapen bijna alle baby's al door...en die van mij wordt ook klokslag 03:00 gillend wakker van de honger, terwijl hij ook al een aantal nachten om 05:00 u wakker werd. n sprongetje?? het zal...maar stiekem baal je gewoon en hoop je elke nacht weer als je wakker wordt, dat het een uur of 05:00 u is...op weg naar het echte doorslapen. ik heb dan nog geluk dat mijn zoontje dan na de nachtvoeding om 07:00 u wakker wordt.... ik ben ook redelijk gefrustreerd hoor...hihi...laten we eerlijk zijn....iedereen hoopt toch op een snelle doorslaper!!
@lovely: Ja is tegen die tijd wel te combineren. Nu doe ik het over het algemeen en soms in het weekend mijn vriend. Maar als ik weer aan het werk moet en ons kleintje is nog steeds een nachtbrakertje dan zullen we dat wel af moeten wisselen, anders is het denk ik helemaal niet vol te houden. @ michelle: Als het gebeurt dat hij om 3 uur helemaal uitgeslapen is dan doe ik dat ook wel, het komt niet veel voor, maar hij heeft dan echt het idee dat het ochtend is. Het is nu al een tijdje niet meer gebeurt, maar voor je het weet gebeurt het wel weer. Vaak als hij snachts om zijn voeding komt en zijn fles geef en daarna weer terug in zijn bedje dan slaapt hij eigenlijk met een klein halfuurtje weer in. Maar dan nooit langer dan anderhalf a 2 uur. @ athina: dat is wel een goed idee, misschien moet ik dat eens uitproberen. Ja we hebben er wel een stoel staan. Ik praat ook al zo min mogelijk tegen hem als ik snachts zijn fles geef omdat ik lees dat dit het beste is, omdat die kleintjes moeten leren dat het geen feest is smorgens. @petra: Ja tuurlijk hoop je dat, soms wil ik wel eens weten wat er in dat koppie omgaat. Maar het gekke is, is dat hij niet altijd wakker wordt voor een fles. Soms is een knuffel en een kus al genoeg.
Hier ook nog aan de nachtvoeding...Sem is bijna 12 weken en het langste dat hij heeft doorgeslapen is van 24.00 tot 06.30, ik dacht dat ik hem niet gehoord had tussendoor haha, stond er helemaal van te kijken maar het was helaas eenmalig. Nu krijgt hij de laatste fles (afgekolfde melk) rond 22.00 en dan slaapt ie tot 03.00 en dan weer tot 07.00 Ik hoop stiekem dat binnenkort de fles van 03.00 niet meer hoeft maar ja, honger is honger...
mijn dochter sliep met 3 maanden door. laatste voeding kreeg ze dan tussen 23.00 en 23.30 en dan sliep ze door tot 6.00. kinderen hebben hun eigen tempo en hun bepalen of ze door slapen en geen nacht voeding meer moeten hebben
er is idd weinig aan te doen. Het verschilt ontzettend per kindje. Soms gaan ze ineens langer slapen, Thijs kwam ook nog steeds zo vroeg/vaak toen hij zou oud was als Wesley, wat volgens mij ook heel normaal is voor die leeftijd. Maar ineens werd hij pas om 6 uur a half 7 wakker en uiteindelijk is het nu meestal tussen 7 en half 8. Ik ben op een gegeven moment wel gaan rekken met een speentje, zolang hij zoet bleef met een speentje dan ging ik hem nog niet voeden. Maar het scheelt wel dat hij nog naast ons bed in de wieg ligt, dus ik kan liggend de speen er weer in doen.
@wesdaan: dat is dan wel fijn dat jullie dan kunnen afwisselen. Je kunt er vrij weinig verder aan doen, ja geduld hebben er komt een nacht dat ze doorslapen en dat is bij elk kindje verschillend de één slaapt door met 6 weken de ander met 10 weken maar sommige ook pas met 6 maanden of later. Het schijnt dat een kindje voor het eerste levensjaar nog wakker mag worden.
Ja je moet veel inleveren als je aan kinderen begint, wat overigens niet altijd makkelijk is! Marin sliep pas later door, en had dan ook vaak weer terug vallen! Komt een tijd dat je lekker kunt doorkoesen! En dat verschilt per baby! Het is al heel fijn dat je kunt afwisselen met je partner.
Hier heeft het bijna 6mnd geduurt. Tja je doet er neits aan helaas. Je je er niet te druk om maken want daar wordt het neit beter van. HEt kindje doet het niet om jou te pesten
emma is zaterdag 4 maanden en ze ze krijgt s nachts meestal ook nog een voeding. Meestal rond 5 uur. Maar daarna slaapt ze (bij ons in bed) door tot 10 uur dus vind het voor nu nog niet zo heel erg. Over 4 weken ga ik weer werken dus dan wordt het lastiger...
Eén tip (en die is niet zaligmakend): zorg dat ze overdag genoeg eten. Oftewel biedt datgene wat je 's nachts geeft, overdag aan en beperk de voeding 's nachts. Mijn zoontje sliep met 6,5 week door op bv. Dat is zeker geluk maar ik gaf ook tot die tijd 6x borstvoeding overdag en nam daar flink de tijd voor (beide kanten).
Nachtvoedingen horen er nu eenmaal bij vind ik en dat is het 'risico' als je aan kinderen begint. Ik vind ook gewoon dus dat je geduld moet hebben, het doorslapen komt echt wel, als ze erom vragen, dan hebben ze het gewoon nodig. Hier slaapt onze oudste dochter de meeste nachten door sinds ze ong een maand of 10/11 is, ons zoontje slaapt de meeste nachten door sinds hij 15/16 maanden is. Onze jongste dochter is nu ruim 6 maanden en die krijgt ook nog gewoon elke nacht een voeding, niks mis mee. En alle drie kregen ze overdag gewoon voldoende voedingen hoor, de tweeling kreeg de eerste tijd ong 10/12 voedingen per dag per kindje, later toen ze 6 mnd waren, waren dat nog 7/9 voedingen per kindje, gewoon van een half uur lurken. En de derde nu krijgt al sinds haar geboorte 8 voedingen per dag, 15 min ene borst, 10 min andere borst of een flesje gekolfde melk en dan net zoveel als ze zelf wil. Gewoon geduld hebben dus zou ik zeggen.
Eefje slaapt van 11 uur tot een uurtje of 6.. maar soms komt ze om 5 uur al, en soms pas om half 8... ligt er een beetje aan hoeveel ze overdag heeft gedronken.. vandaag was het 4x190 gekolfde melk + 1 X 150 nutrilon, maar dat spul vind ze niet zo lekker.. ze slaapt nu zo'n twee weken "door" dikke kus!
Ik heb ook geen problemen met de nachtvoedingen maar zoals afgelopen nacht was het een drama! 22:45 laatste fles 140cc gedronken, meneer melde zich al om 1.00uur! Dit kunnen rekken met een speentje tot 2.00 toen fles gegeven van 135 maar dronk maar 100cc. is daarna weer gaan slapen en melde zich vervolgens om half 4! Dit kunnen rekken tot 4 uur. Toen eerst een tijdje geknuffeld want het leek me sterk dat hij echt honger had maar nee hij werd niet rustig dus een flesje aangeboden van 135 en dronk 60. Toen melde meneer zich om half 7. en dronk toen een flesje van 135cc op. En ook weer om half 11. Maar dit bedoel ik, de ene avond krijgt hij om 22:30 de fles en hoor ik hem pas om 3 uur of soms nog later en nu heb ik weer zo'n nacht gehad. Ik weet echt niet hoe het komt. Overdag slaapt hij van 11:30 tot 13:00. Dan van 15:15 tot 17:00 en tegenwoordig slaapt hij ook om 19:00 en wordt dan vaak niet wakker voor zijn fles om 22:30 dus vaak wacht ik dan tot 23:00 en dan maak ik hem wakker want zijn fles daarvoor krijgt hij vaak om 17:30 want dan heeft hij echt honger. Maar normaal ging hij niet slapen om 19:00 en was dan wakker tot zijn laatste fles. Dus zou het dan allemaal hierdoor komen dat hij zo aan het spoken is snachts? Ik kan hem ook niet wakker houden en dat ik overigens ook zielig want moe is moe. Als hij snachts zijn voeding krijgt dan leg ik hem daarna weer terug in bed, en hij slaapt dan vaak ook met een minuut of 20 ook weer in. Dus het lijkt mij dat hij wel snapt dat het nacht is. Want overdag hoef ik dit niet bij hem te doen. Het is ook niet zo dat ik hem standaard om die tijden naar bed breng in de middag. Ik kijk gewoon wanneer ons mannetje moe is en begint te gapen en te jengelen dan wil hij vaak slapen. Ik laat dan de gordijntjes open dus het is altijd licht in zijn kamer.