Ik heb een superleuk shirtje van mijn dochter, wit met print, ingesprayd met Vanish ivm een eet-vlek. Toen ik later thuis kwam, was het shirt op de ingesprayde plaats helemaal geel Ik heb hem daarna nog 2x gewassen, zelfs op 60 graden, maar het gaat er niet uit!!! Dat kan toch niet..?! Iemand meegemaakt? En hoe op te lossen...????
Water met bleek proberen op de vlek te spuiten, even laten intrekken en dan opnieuw uitwassen. Ik denk dat je het te lang hebt laten inwerken, en dan wordt het idd geel.
ik zou het eerst in de zon proberen de vlek nat maken, op een witte handdoek in de zon leggen, wel even het gekleurde printje afdekken wegens verkleuring
Ik had het laatst met een jurkje met gekleurde print die ik ingesmeerd had met Vanish, toen ik het gewassen was was de print helemaal vervaagd! Zo zonde! Ik smeer het dus niet meer in met Vanish maar gooi de Vanish er maar los bij in de machine. Het is te agressief voor direct op de kleren lijkt wel.
Met gele vlekken doet de zon echt wonderen. Regelmatig gedaan met een vlek die er in de wasmachine er niet uitging. Direct uit de wasmachine in de zon hangen...
Oe, je mag het maar max. 5 minuten in laten trekken volgens mij... Ben bang dat je het nu niet meer goed krijgt, evt. een nacht in schoonmaakazijn laten weken en dan weer op 60 graden wassen en morgen in de zon leggen...
Oma weet raad mis hier een goedkope oplossing. Als ik vlekken heb doe ik meteen in de wasmachine met Vanish tot nu toe altijd er uit.