Hoi meiden, Wie van jullie slikken er ter voorbereiding op een eventuele zwangerschap al vitaminepreparaten? En welke? Doen jullie er verder nog iets aan om zo gezond mogelijk te zijn? Ben benieuwd naar jullie reacties!
Heey! Ik slik geen foliumzuur, heb ik bij de eerste zwangerschap ook pas gedaan toen ik zwanger was. Heb het wel veel langer door moeten slikken, omdat ik een ijzer tekort had. Ze zeggen wel dat het verstandig is vast met foliumzuur te beginnen als je een kinderwens hebt, maar denk niet dat het echt een must is.. Verder leef ik eigenlijk gewoon als altijd, alleen laat ik de filet american alvast staan. Ook drink ik stukken minder dan voorheen, (ik hou wel van een drankje, haha) hou het nu op 1 a 2 glaasjes in de week. En natuurlijk gewoon elke dag groenten en fruit eten, maar dat was t wel zo'n beetje..
Ik slik etos zwanger worden, is een multi vitamine met foliumzuur. Ik denk dat het wel van belang is om van te voren te beginnen met foliumzuur, het maakt de kans op aangeboren afwijkingen zoals een open ruggetje aanzienelijk kleiner! Dat lijkt het me toch wel meer dan waard om het te slikken.
Ik slikte etos zwanger worden capsules, zit alles in. Ik heb alcohol laten staan, at ook veel spinasie salades en dronk heel veel water. Ben nog 1x ongesteld geweest en was daarna in blijde verwachting.
Ik slik ook foliumzuur. Verder eet ik gewoon wat ik normaal ook eten. Veel groente en fruit. Ik minder mijn koffie gebruik wat haha want dat drink ik heeeel veel! Ik eet trouwens vaak unox leverpastij ( smeerworst) mag dat nog als ik zwanger ben? want ik heb dat wel een s gelezen.
Alles met mate! Je mag best nog wel leverpastei eten, maar je moet niet overdrijven ivm de vitamine A die in lever(pastei) zit.
Nou, het wordt juist aangeraden er wel al van te voren mee te beginnen. OP deze manier heb je al een voorraadje in je lijf/bloed. Hier in Duitsland wordt het zelfs gedurende de gehele zwangerschap geadviseerd te slikken.
Ik ben dit weekend net begonnen met het slikken van foliumzuur, omdat ik inmiddels gestopt ben met de pil.. Spannend allemaal!
ik ben al 6 maanden bezig om zwanger te worden en slik ook vanaf die tijd foliumzuur. Best lang al maar je weet natuurlijk nooit wanneer je zwanger wordt. Maargoed zo´n potje met 150 stuks kost een paar euro en wat is de moeite. En ze geven het inderdaad wel aan als must. Verder drink ik alleen de eerste twee van de 4 cyslus delen alcohol. Ik heb een lange cyclus dus dat is ongeveer twee en een halve week. Ik eet geen vlees en meer fruit. Bij mijn vorige zwangerschap dronk ik ook heel veel water, ik had heel veel dorst.
Oke, allemaal goed bezig al! Alcohol dronk ik sowieso al niet (niet lekker), slik Prenafem van Orthica, geen rauwmelkse kaasjes meer voor mij
Ik slik Davitamon mama + visolie.. Voor en tijdens mijn vorige zwangerschap slikte ik Gravitamon maar ben halverwege overgestapt op deze vitamine tabletten.. Hier zit ook visolie in en omdat ik bijna nooit vis eet is dit blijkbaar wel belangrijk.. Ik ben nog niet zwanger maar vind het wel belangrijk om het nu al te slikken omdat het een maand duurt voordat het in je bloed zit.
Oh oké, Ik ben van mijn eerste ongepland zwanger geraakt, direct begonnen met foliumzuur. Toen ik bij de VK met de vraag kwam of het erg was als ik dat nu pas deed, zei ze dat dat geen kwaad kon. Dus vandaar dat ik dat zo dacht.
Ik slik ook foliumzuur sinds we weten dat we kinderen willen. En matig mijn alcohol (liever helemaal niet nu). En met rauwe melk / eieren / vlees kijk ook ook al uit.
Ik slik foliumzuur en vitamine D. Verder doe ik eigenlijks niks anders, drink gewoon nog alcohol (al drink ik bijna nooit) en ook een broodje filet of een lekker biefstukje laat ik niet staan. Dat vindt ik persoonlijk nog niet nodig zolang ik nog niet zwanger ben, moet het al 9 maanden laten en dat is lang genoeg!
Snap ik! Alleen als je bezig bent met zwanger worden weet je het toch de eerste paar weekjes niet? Schijnt dan ook al belangrijk te zijn?
Ik slik de Etos zwanger worden pillen. Ik gebruikte sowieso altijd al vitamine pillen, nu dus ook, alleen beter afgestemd op het zwanger worden.
Ik slik zwangerschapsvitamines met foliumzuur van VSM. Verder leef ik aardig gezond (denk ik). Sport 3 x per week, rook en drink niet en eet veel groente en fruit.