kans op een miskraam

Discussion in 'Stel je vraag aan de verloskundige' started by Jammie, Feb 16, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Jammie

Jammie Actief lid

Jul 17, 2008
    198
    0
    0
    Hallo,

Na 2 eerdere miskramen ben ik nu, direct na een miskraam, weer zwanger.
    Vandaag bij de gynaecoloog geweest voor een echo. Daarop was een heel klein minimensje van 9,3 mm te zien en een heel mooi kloppend hartje. Ik zou dan nu 7 weken zwanger zijn. Zo ver ben ik nog niet eerder gekomen.
    Wel maak ik me nog steeds heel veel zorgen dat het alsnog misgaat. Ook omdat ik maar heel weinig zwangerschapskwaaltjes heb... Heb alleen wat gevoelige borsten (ook de ene dag erger dan de andere dag, soms helemaal niet). En wat last van m'n darmen.
    Is de kans op een miskraam kleiner nu het hartje klopt? En zou ik nu al meer zwangerschapskwaaltjes moeten hebben?

Alvast bedankt voor u antwoord!

Groetjes!

2. Mirjam

Mirjam Verloskundige

Dec 2, 2005
    11,590
    2
    0
    verloskundige en lactatiekundige IBCLC
    hoi Jammie,

de een heeft veel zwangerschapsklachten, de ander helemaal niet. Het wel of niet hebben van klachten of het plotseling opkomen of verdwijnen ervan zegt verder niets over het wel of niet goed gaan van de zwangerschap. Het feit dat je een goede echo hebt gehad met een kloppend hartje is heel positief, de kans dat het nu misgaat is daardoor veel kleiner geworden.

Mirjam

Share This Page