Verklevingen baarmoeder?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Jolene, 20 jan 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Hallo allemaal,

Ik heb bij mijn eerste kindje een keizersnede gehad.
    Mijn man en ik willen nu graag een 2e kindje, maar dat wil nog niet echt vlotten. Op de één of andere manier heb ik er ook niet een goed gevoel bij:
    -Ik heb soms (met enige regelmaat) last van mijn buik/maag (steken onderin, opgezet,kramp enz))
    -De eerste keer was ik in 1 keer zwanger, ik zit nu op ronde 6
    -Mijn menstruatie begint onregelmatig te worden
    -Ovulatietesten geven geen piek aan

Ik ben meerdere keren bij de huisarts geweest, maar die houdt het welbekende verhaal van 'kom na 1 jaar maar terug' en geeft maagtabletten die niet werken. Nu vraag ik mij af of ik misschien verklevingen in mijn baarmoeder heb, als gevolg van mijn keizersnede. Mijn vraag is dan ook: Wie heeft hier last van. En als je er last van hebt, wat zijn dan symptomen?

Even voor de duidelijkheid: ik word wel ongesteld. Betekent dat dan meteen dat er bij mij geen sprake zou kunnen zijn van verklevingen?

Alvast bedankt voor jullie reacties,

Jolene

2. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Niemand die mij hier meer over kan vertellen? Ik wil geen reacties afdwingen hoor, ben gewoon benieuwd of er mensen zijn die dit hebben of hebben gehad...

3. Elmo

Elmo Niet meer actief

Overdag werken mensen en kan het dus wat langer duren voor je reactie hebt.
    Ook is dit het onderdeel zwanger worden en heeft dus niet iedereen al een kindje.
    Die wel een kindje hebben, hebben dan misschien weer geen ervaring met een ks ;)

Hier 2 kinderen en 2x een ks.
    Bij de 2e KS zeiden ze wel dat er veel littekenweefsel was van de vorige keer maar....dit littekenweefsel zat niet IN mijn baarmoeder (het duurde juist wel eventjes voor ze er doorheen waren).
    Ik heb geen negatief advies gekregen v.w.b. een derde zwangerschap.

Je bent natuurlijk pas zes maanden aan het proberen om zwanger te worden (wat voor je gevoel natuurlijk 6 te lang is) maar het advies om het even aan te kijken is natuurlijk niet gek.

Dat je geen piek ziet op je ovutesten is wel gek. Wat zei je ha hier van?

Misschien kan je zelf een afspraak bij een gyn maken, onder he mom van: last na keizersnede?

Hoe lang is je ks geleden?

Groetjes Elmo

4. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Thnx voor de reactie en tip. Ik weet dat er overdag minder mensen aanwezig zijn; maar mijn onderwerp verdwijnt zo snel onderaan de pagina hahaha.

Mijn ks is van bijna twee jaar geleden. Zes maanden klinkt idd nog niet zo lang, maar de eerste keer was het zo 'gepiept' hahaha. Vandaar misschien mijn ongeduld.
    Het is dus mogelijk om direct een afspraak met de gynaecoloog te maken?

Gr van Jolene

5. Elmo

Elmo Niet meer actief

Hier moet het elke keer via de MMM dus ik vind zelf al gauw dat een beetje geduld geen kwaad kan.
    Zat ik niet in de MMM dan was ik misschien ook na 6 mnd ongeduldig geweest hoor....(neeh..denk het niet ;)).
    Maargoed.
    Als je ha je niet door wilt sturen op basis van je kinderwens, dan misschien op basis van aanhoudende buikklachten.
    Proberen kan toch?

Je gyn. doet sowieso nog niks op vruchtbaarheidsgebied denk ik. Juist omdat de eerst zo raak was en een jaar proberen heel gemiddeld is.

6. nanette77

nanette77 VIP lid

11 jan 2009
    10.817
    545
    113
    Vrouw
    in principe heeft je ha gelijk met een jaar proberen.. maar dat vind ik weer niet opgaan als je ongesteldheid opeens onregelmatig wordt
    weet niet in welke mate jij dit hebt en of je de pil hebt geslikt (die heeft nml wel invloed-)

7. sanna80

sanna80 Lid

11 jan 2011
    65
    0
    0
    NULL
    NULL
    Onze eerste is ook met een keizersnede ter wereld gekomen zij is net 2 geworden. Wij zijn nu ook met poging 6 bezig, zelf zit ik ook wel eens aan verklevingen door de KZS te denken. de eerste en derde poging waren naar mijn idee vroege miskramen. ik had altijd een cyclus van 28 dagen en die 2 keer 3 dagen langer en daarna een menstruatie die heftiger was dan normaal. dus denk nu dat het eitje zich misschien niet kan nestelen misschien vanwege eventuele verklevingen. Oja en ik slik al jaren geen pil meer. ik ben ook benieuwd naar mensen die hier wle ervaring mee hebben.

8. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Heey Sanna80,

Ik heb idd hetzelfde idee gehad met mijn eerdere menstruaties! Had altijd ook 28 dagen, maar vind t vanaf t proberen zwanger te worden allemaal net wat anders. Ik voel bv wel echt wat onderin mijn buik gebeuren.

Heb trouwens zelf een dochter van bijna 1 (begin febr). We zitten dus in t zelfde schuitje. En ergens voelt t allemaal anders dan de eerste keer zwanger worden.

Ik gebruik al jaren de pil niet meer

Gr van Jolene

9. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Hier geen verstand van verklevingen, maar gezonde verstand zegt dat er geen (negatief) verband staat tussen in 1 keer zwanger zijn en nu 6 maanden moeten wachten. Je hebt de vorige keer gewoon 'geluk gehad'.

Wat betreft je ovulatietesten: je baarmoeder heeft hier niets mee van doen. Al zou die potdicht zitten, je eierstokken werken autonoom en reageren op hormonen waar je baarmoeder 'geen weet van hebben'. Bij een eisprong (waar dat ei ook naar toe gaat) zul je normaal gesproken een positieve test moeten krijgen, al lees ik geregeld verhalen van vrouwen die die van hun niet kunnen vinden.

Het onregelmatig worden van je cyclus (al weet ik niet wat je daaronder verstaat) kan wel zijn oorsprong hebben in het uitblijven van een eisprong. Dus... om een heel lang verhaal kort te maken: als je cyclus echt afwijkend is, zou ik daar eerst naar laten kijken. Voordat je naar de huisarts gaat zou je eerst een paar maanden kunnen temperaturen en vastleggen hoe lang bv je cyclussen zijn. Dan heb je alvast wat 'tastbaar bewijs' voor als je naar de HA gaat.

Succes!

10. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Lees dat je een kleintje hebt van nog geen 12 maanden. Veel borstvoeding gegeven (of nog steeds)?
    Ook dat maakt dat je cyclussen anders zijn/blijven. Soms krijg je dan idd geen eisprong...

11. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    Dankjewel Merah,

Dat verheldert wel het een en ander. Dus een eisprong zou gewoon moeten gebeuren. Ik vermoed ook wel dat ik ze heb (soms voel ik ze), maar dat testen werkt bij mij vast dan niet.

Jolene

12. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    @ Merah: ik heb een dochter van bijna 2 en slechts 2 weken borstvoeding kunnen geven, dus dat gaat niet op. Staat t op mijn profielpagina verkeerd? Kzal er even naar kijken!

13. merah

merah VIP lid

8 jun 2009
    13.465
    4.919
    113
    Vrouw
    Immunologisch analist.
    Tussen de klei.
    Nee, ik dacht te lezen dat je schreef: ik heb een dochtertje van bijna 1 (begin februari) blablabla. Maar misschien heb ik dat niet goed gezien?
    Mmm, van die twee weken zal je cyclus niet echt van slag zijn geweest denk ik ;)

14. Jolene

Jolene Actief lid

10 dec 2010
    272
    0
    0
    Nederland
    @ Merah: ik vermoed van niet nee hahahaha. Had zelfs geen stuwing of theezakjes. Stelde dus niet veel voor. Thnx voor je berichten!

Deel Deze Pagina