Ik ben al een tijdje aan het surfen op internet om allerlei informatie te vergaren En hoe meer ik surf, hoe zenuwachtiger ik eigenlijk word en die zenuwen wil ik heel erg graag delen. Laat ik bij het begin beginnen Ik had al een tijdje het idee om te stoppen met de pil: jong moeder worden, geweldig! Omdat heel jong moeder worden er vanwege mijn werk niet helemaal in zat, vond ik het nu (ik ben 25) eigenlijk wel tijd worden. Ik wil niet wachten tot mijn dertigste, maar aangezien ik net een nieuwe baan heb sinds een aantal maanden, was het voor mijn nog wel even een dilemma. Tot ik de knoop door heb gehakt: er is altijd wel iets waarom je het zou kunnen uitstellen en mocht het zo zijn: werk komt er wel weer! Het kan maar zo zijn dat het helemaal niet wil lukken en dan ben je er nog op tijd bij om maatregelen te kunnen nemen. Dus ik ben erover begonnen met mijn vriend en zodoende hebben wij samen besloten om na de vakantie te stoppen met de pil Nu heb ik dus 15 juli mijn laatste pil gehad, 18-22 juli de bijbehorende bloeding. Wanneer ik weer met een pilstrip was beginnen zou ik dus vandaag weer een bloeding hebben (dus ook bij een cyclus van 28 dagen). Voor ik met de pil begon had ik een vrij regelmatige cyclus (28-30 dagen (?)), dus mijn ongesteldheid zou nu ook kunnen zijn. Als ik terugtel, hebben we wel rond de juiste tijd geklust. En nu, voel ik natuurlijk van alles (ontpillen? Ongesteld? Zwanger?) en ben ik superzenuwachtig! En hoe meer ik lees, hoe zenuwachtiger ik word! Stel nou dat het direct de eerste keer raak was: spannend! Vind het eigenlijk ook nog wel eng, maar ik denk dat iedereen dat wel heeft; het zet tenslotte wel even je leven op zn kop! Maar zou het wel geweldig vinden als het zo mocht zijn. Ik wil deze spanning dus even met iemand delen, want mijn vriend staat er natuurlijk heel anders in: die voelt niet wat en die beleeft een eventuele zwangerschap natuurlijk heel anders. En de rest van de omgeving willen we natuurlijk nog even in onwetendheid laten Zo ik ben het even kwijt.. Afwachten, spannend!
Hoi Lisa1, Wat leuk dat jullie voor een 1ste kindje gaan! En het is idd erg spannend allemaal!! Vanaf dat je gestopt bent met de pil voel je idd vanalles, heb ik nl. ook last van haha... Hoop dat het voor jullie snel raak is! Liefs 1ste ukkie
Ik snap je helemaal meid! Ik ben ook 25 en ook eerste ronde bij ons! Ik was niet aande pil dus bij mij geen ontpillen, maar ook ik moet vandaag volgens m'n ongesteldheidsapp (op m'n iPhone ) ongesteld worden.... Spannend hè!!! Ik loop al Sids m'n eisprong te stressen op elk krampjes in m'n buik en m'n vriend is heel droog van: ja je merkt het vanzelf toch.... Mannen!!!! Maar welkom dus hier, genoeg dames die je gevoelens delen! (ps en ook zou het super leuk maar ook heel spannend vinden als ik nu zwanger zou zijn)
Hee Lisa, Welkom op dit forum. Je kunt hier al je gevoelens en gedachten kwijt. Veel meiden zitten in hetzelfde schuitje en herkennen dit. Wij zitten nu in ronde 4. Vanaf het begin dat je ervoor gaat, voel je vanalles, haha. Helaas weet je het pas zeker als je een positieve test in handen hebt of ongesteld wordt. Heel veel succes en plezier gewenst. Liefs Tara
Hee Lisa, Hier bijna hetzelfde.. Ik ben 24 en wij zitten ook in onze eerste ronde Ik had mijn laatste menstruatie een week later dan jij en dus ook net gestopt met de pil. Wanneer wil je gaan testen ??
Owww wat heerlijk om zoveel te herkennen. Ik ben wel wat ouder (27), maar heb wel dezelfde wens . Ik zit sinds vandaag in ronde 5 en begin het al aardig zat te worden.Ik weet dat 5 maanden erg "kort"is, maar je hoopt zo dat het snel raak is. Elke maand die spanning..... Heb wel een regelmatige cyclus van 27 dagen, nadat ik ben gestopt met de pil. De eisprong kan ik niet voelen, cervixslijm heb ik nog nooit ontdekt. Toch denk ik wel een eisprong te hebben gezien de regelmatigheid van mijn cyclus. Deze maand is de kans om zwanger te worden erg klein aangezien ik in DE week, weg ben voor mijn werk en dus niet thuis slaap. Even een rustmaand dus . Manlief doet niks anders dan roepen, maak je niet te druk, het is de natuur, het komt vanzelf. Zucht, kon ik maar zo denken..... Succes allemaal!
Spannende tijd! Ik wil je niet van je roze wolk stoten en natuurlijk is er de kans dat je direct de eerste ronde zwanger bent, maar vergeet niet dat als je de pil gebruikt je geen echte menstruatie is! Het is enkel een vaginale bloeding die door hormonen wordt opgewekt.
Ook ik herken je spanning hoor! Wij zitten in de 2e ronde voor ons eerste kindje. Over een weekje ongeveer moet ik ongesteld worden...zo spannend! Er gaat van alles door je hoofd bij elk steekje of pijntje. Ik probeer niet te snel te testen dit keer. Vorige maand wel gedaan (op nod), licht positief getest en daarna toch ongesteld geworden... was wel een teleurstelling. Ik hoop voor je dat het snel raak is!
Spannend ! Ik duim voor jullie mee! En net wat je zegt vaak is er wel een reden voor uitstel, werk vind ik persoonlijk wel een van de voorwaarden maar dat is voor iedereen anders. Hoop voor jullie op een wondertje!
Hallo meiden, Wat spannend allemaal, laten we hopen dat het voor ons allemaal snel raak is! Laat ik me even voorstellen, Ik ben 25 jaar en heb een relatie van 9 jaar waarvan we nu 3.5 jaar samen wonen. Wij hebben 17 juni samen besloten om te stoppen met de pil en voor ons eerste hummeltje te gaan! @ Lisa : Ik vond deze stap ook super eng. Ik stelde het ook elke keer uit door een opleiding en ander werk maar nu waren wij toe aan een nieuwe stap en gaan we ervoor. Elke maand vind ik het steeds spannender worden pfff..Je hele leven staat inderdaad op zijn kop en je kan het met niemand delen..Daarom is het fijn dat wij dit hier op dit forum kunnen doen! Het zou geweldig voor jullie zijn als het meteen raak is deze maand!! Wel heb ik een baal maand, Ik heb te horen gekregen dat ik over 2 weken geopereerd moet worden aan mijn amandelen. Dit zat er al aan te komen maar dat gebeurt natuurlijk altijd als wij net proberen zwanger te raken. Voor deze operatie moet ik onder gehele narcose en dit kan schadelijk zijn voor de ontwikkeling van het kindje..Daarom wil ik het risico niet nemen en hebben we besloten om onze kinderwens een maand uit te stellen.Ik zou het mezelf nooit vergeven als ik daarvoor al zwanger raak en er gebeurt wat met het kindje! Hier baal ik zoo van en het voelt heel dubbel, maar we weten dat dit het beste is ook voor mijn eigen gezondheid. Ik had vorige week mijn ei, en ik vond het moeilijk om er niks mee te doen. Ik kan niet wachten tot wij het weer mogen proberen! Liefs Niemand in onze omgeving weet dat wij zwanger willen worden en dat willen we liever nog even zo houden. Daarom ben ik echt blij dat ik mijn verhaal even kwijt kan!
Allereerst allemaal bedankt voor de reacties! Ik vind het erg fijn dat er meer meiden zijn die dit delen en op deze manier hoef je het niet direct op straat te gooien, maar ben je het wel lekker ff kwijt! Hier nog steeds geen ongesteldheid (wie weet blijft het wel een paar maand uit, maar toch ) Wat duurt wachten dan lang zeg! Poeh, ik heb echt medelijden voor de mensen die dit maand in maand uit moeten doen.. Verschrikkelijk! @ Sabine W: als ik eind deze week/begin volgende week nog niet ongesteld ben geworden, ga ik een test halen, ik wil toch even weten waar ik aan toe ben! Maar ik wil niet te vroeg gaan testen! @ Ukke: ik weet dat de menstruatie stil heeft gelegen en dat tijdens pilgebruik alleen een onttrekkingsbloeding plaatsvindt. Maar mocht ik toch weer direct op mn oude cyclus terug zitten (de kans is er natuurlijk), dan kan het best zijn dat ik zwanger ben. En daarom vind ik het ook zo spannend. Ik was er niet vanuit gegaan dat het de eerste keer raak zou zijn, maar nu ik niet ongesteld wordt, begint het toch wel te kriebelen! Haha! @ Orchidee: Oh, dat is balen zeg van je operatie, zulke dingen komen altijd ongelegen. Hopelijk is alles snel achter de rug en is het voor jullie snel raak! Alvast sterkte en beterschap voor de operatie en veel geluk voor de tijd erna! Voor degenen die ook in spanning zitten of nog even moeten wachten: heel veel succes en nóg veel meer geduld toegewenst!
Hallo dames, Ook wij gaan voor ons eerste kindje! Nadat ik gestopt ben met de pil heb ik mijn ontrekkingsbloeding gehad en nu zit ik inmiddels op dag 70 dat ik nog niet ongesteld ben. Zwanger kunnen we zeker niet zijn omdat ook ik geopereerd moest worden en onder narcose moest. Ik wilde wel eerder stoppen om mijn lichaam te laten ontpillen. En maar goed ook! Je ziet maar weer hoe lang het duurt voordat ik ongesteld word. A.s. vrijdag heb ik nog een ingreep en daar mag ik ook niet zwanger bij zijn. Dus voor ons ligt de start van het klussen op maandag 22 augustus. Nu ben ik dus nog niet ongesteld geweest en ik wel mega veel pijntjes enz. Na 2x bij de huisarts geweest te zijn heb ik een kuur Provera gekregen om het op te wekken. Het is dan wel weer een "nep"bloeding, maar het zou mijn lichaam een signaal kunnen geven om de cyclus op gang te brengen. Nu is het voor de behandeling van vrijdag ook niet gewenst een hormoonkuur te hebben, dus daar kan ik maandag pas mee beginnen. Maar dan weer dit: Tussen 3 en 8 augustus had ik ontzettend veel waterig slijm ( sorry voor de details) bij o.a. het afvegen. Daarna werd het droog en reguliere afscheiding. Online vond ik dat dat eventueel te maken kon hebben met de eisprong. Als dat echt zo is zou ik in theorie dus ergens deze week ongesteld moeten worden! Ik hoop het zo!! Dan heb ik zelf mijn cyclus op gang gekregen ipv met een hormoonkuurtje. Is toch weer troep... En als ik die kuur neem duurt het nog wel even voordat we mogen beginnen met klussen. Dan wordt het midden september. Aahhh!! Dilemma's allemaal!! Zo fijn te lezen dat je niet de enige bent he! Wij vertellen het ook aan niemand,dus het is erg prettig om hier je hart te kunnen luchten! Dames, laten we elkaar op de hoogte houden! Een beetje steun in deze dagen is niet verkeerd toch? Liefs
Hee FBdB, Welkom, leuk dat je mee komt kletsen! Wat fijn dat er ook mensen zijn die in dezelfde situatie zitten als ik en dat ik erover kan praten.. Wat vervelend dat je nog steeds niet ongi bent geworden. Laten we hopen dat het deze week gebeurt zodat je zelf je cycles op gang hebt gebracht en niet die kuur..Het blijft toch rotzooi!Dan kunnen jullie al in augustus beginnen, dat zou leuk zijn! Mag ik vragen waaraan je geopereerd moet worden?? ( Snap ook als je dat liever voor jezelf wil houden hoor ) Ik zie dat we ook in dezelfde maand gestopt zijn met de pil, en ook nog een operatie..Wat toevallig! Succes en sterkte met de ingreep a.s vrijdag! We houden elkaar op de hoogte Liefs
Hoi lisa, Bedank voor je reactie!! Ik hoop dat het allemaal goed gaat komen en dan ik me snel weer beter voel..Hoe eerder we weer kunnen proberen voor een klein hummeltje! Hoe is het met jou?? xxx
Met mij wel alles prima, nog steeds niet ongesteld. Mocht het eind van de week nog niks wezen, dan ga ik een test halen. Word wel gek van deze onzekerheid en heb echt medelijden voor mensen die dit maand in, maand uit moeten! Hoe meer ik ermee bezig ben, hoe meer 'kwaaltjes' ik voel of denk te voelen. Dan denk ik bij mezelf: 'nee, zal vast niet de eerste keer', 'maar het kan wel', 'misschien houdt mijn lichaam mij wel gewoon hartstikke voor de gek' (jaja, heb hele conversaties met mezelf). We moeten gewoon maar afwachten.
Hahah Lisa! Herkenbaar! Ik voer ook hele discussies met mezelf over wat wel dan wel niet kan... Fijn hè die onzekerheid! Ik kijk de klok naar 5 uur, dan kan ik weg en een test halen!!!
Als ik een normale cyclus zou terugkrijgen (ong. 28 dagen), dan zijn we wel op precies het juiste moment (niet gepland, maar terug geteld) goed aan het werk geweest, dus wat dat betreft zou het zomaar kunnen en ook 6 dagen later heb ik pijn in mijn buik gehad. Nu ik ongesteld zou moeten worden (mocht ik direct een goede cyclus terug hebben), beginnen toch de zenuwen wel te komen en misschien door die spanning dat ik wel veel meer voel op dit moment. Maar ik dwing mezelf nog even te wachten met een test halen.
Haha, mijn lichaam had mij dus hartstikke voor de gek! Vanmorgen hartstikke rood! Maar nu weet ik in ieder geval wel dat mijn lichaam (weer) werkt en nu kunnen we op naar de volgende maand! Ik heb mijn cyclus voor de pil eens nagekeken, maar veel logica zit er niet in. Er zaten erbij van 24 dagen, maar ook van 38. De meesten zaten wel op 28-31 dagen, dus dat houden we maar aan! Waarschijnlijk nu een lange(re) cyclus gehad, waardoor we te vroeg zijn geweest... Volgende ronde beter!
Hoi meiden, Leuk om te lezen allemaal en oo zo herkenbaar! Zelf ben ik 6 april gestopt met de pil en mijn cyclus is nu 37-34-47-? zit nu op dag 17 van mijn cyclus..Alleen hoop ik niet dat ie weer zo lang gaat duren als 47 dagen..want dat vind ik al lang hihi.. Wij gaan ook voor ons eerste kindje..spannend hoor maar wel heel erg leuk! En inderdaad je kunt je soms zo gek maken met van alles en nog wat!Lettende op alle pijntjes, blauwe aders misselijk, duizelig enz.. Leuk om van iedereen wat te lezen! Groetjes, Missguit
Hoi iedereen! Zeker allemaal herkenbaar! Ik ben gestopt met de pil in januari en sindsdien redelijk regelmatige cyclussen van rond 35 dagen, dus daar ben ik wel blij mee na meer dan 10 jaar de pil! Voordat ik met de pil begon, was ik zeer onregelmatig (zover ik me herinner tenminste: heb het nooit bijgehouden op de middelbare school ). Kan me wel herinneren dat ik 1 keer 19 weken niet ongesteld ben geweest, dat is me wel bijgebleven omdat dat zo bijzonder was.. soort heilige maagd Maria Op dit moment al 15 dagen overtijd als ik uitga van mijn langste cyclus (37 dagen) sinds januari... maar afgelopen vrijdag nog negatieve test. En net zoals de rest, denk ik vanalles te voelen! Enige wat we kunnen doen is afwachten, maar wel heel frustrerend.. Ben niet echt geconcentreerd op werk hahaha.