Beste Ilja, wat kan ik het beste doen in de volgende situatie: ons meiske sliep de eerste 16 weken van haar leventje iedere nacht keurig door. Wat een bof, dachten wij optimistisch. Maar toen.... Sinds en week of 10 wordt ze iedere nacht een aantal keren wakker. Meestal pakken we het als volgt aan: 5/10 minuutjes laten jengelen, dan zonder iets te zeggen een aai over de bol en de speen geven. Dan valt ze meteen weer in slaap, maar dit ritueel kan zich wel 10x op een nacht herhalen. We zijn inmiddels echt gesloopt. Soms wil ze niet meer slapen en krijgt ze van ellende maar een flesje....Heel soms valt ze ook zelf binnen die 5/10 minuutjes weer in slaap. Heb je tips? Alvast bedankt! J.
Eigenlijk vind ik dat jullie het heel goed doen. Maar ik kan me wel voorstellen dat het jullie gaat nekken. Heb je enig idee waarom ze zovaak wakker wordt? Honger? Onrust? Pijn? Etc Ilja
Hoi Ilja, ik heb echt geen idee. Ze lijkt geen pijn te hebben. Soms is ze wat onrustig en slaat ze met haar hoofdje van links naar rechts. Soms lijkt het honger, maar als we dan een fles geven, drinkt ze maar 30 à 40 cc, dus dat was het dan ook niet echt.... Groetjes, Juniper
We zijn al weer anderhalve week verder. Hoe gaat het nu? en wat heb je intussen zelf geprobeert en gedaan? Ilja
Hoi Ilja, ze was ziek, dus dat hielp ook niet. Afgelopen week is ze steeds vanaf 2 uur iedere 3 kwartier/uur wakker geweest. Ze heeft iedere nacht uiteindelijk een flesje gehad. Zo ziet een nacht er ongeveer uit: om 19.30 slapen om 22.00 maak ik haar wakker voor haar 4e fles ze slaapt dan lekker weer verder om 2.00 eerste keer wakker om 2.45 tweede keer wakker om 3.15 een flesje om 4.30 weer wakker om 5.15 wakker om 6.00 wakker 6.30 eerste fles. Dus van 19.30 tot 2.00 slaapt ze lekker aan een stuk, maar daarna wil het niet meer. Op de een of andere manier lukt het haar niet om zelf in slaap te komen. Ze heeft die speen nodig. En als ze hem niet kan vinden, moeten wij hem dus komen zoeken. We hebben haar een keer 45 minuten laten huilen, we wilden het patroon doorbreken. Maar ze werd helemaal hysterisch. Ik hoop dat je tips hebt! Juniper
Ik ben bang dat ook ik niet de gouden tip heb. Wat je kan proberen is om de nachtfles niet te geven. Maar dit is makkelijker gezegt dan gedaan. Wat je kan doen is of de fles gaan rekken of steeds wat minder aanbieden. Heb je de laatste fles al opgehoogd? Of eventueel al eens pap aangeboden? Dat ze de speen kwijt zijn is natuurlijk een groot dilemma. Daar heb ik ook geen tip voor helaas. Soms wil een klein lichtje op de kamer ook wel eens helpen. Ilja