Dag meiden, Even een vraagje aan de zwangere meiden: Zijn er meiden die niet vaak hebben kunnen klussen en ook niet echt rond de eisprong maar toch zwanger zijn geworden? Ik moet vandaag namelijk ongi worden en ben al later dan normaal. Eerder had ik altijd een cyclus van 28 of 29 dagen. Vorige maand was die ineens 32 dagen. Nu zit ik weer op 32 dagen maar nog niks te zien. Aan de ene kant baal ik gewoon als een stekker want ik hoop echt niet dat mijn regelmatige cyclus me nu ineens in de steek laat.... Maar omdat ik deze maand niet veel heb kunnen klussen (om precies te zijn 1x deze maand) en dat naar mijn idee niet rond de eisprong was denk ik dat ik gewoon niet zwanger kan zijn. Wat denken jullie? En iemand misschien ervaring? Alvast bedankt! Liefs Farfan
volgens mij kan je altijd op elk moment van de maand zwanger worden hoor.. maar met je vruchtbare dag heb je gewoon het meeste kans..
Was het maar waar Maria dat een vrouw elk moment van de maand zwanger kan worden. Dan zou het in ieder geval veel makkelijker zijn als je 'elke dag' een kans had. Dit klopt dus ook helaas niet. Je ei springt meestal in het midden van je cyclus, vlak na de laatste dag van je menstruatrie of juist veel later dan na de helft van je cyclus. Hangt er maar net vanaf. En Farfan het kan inderdaad dat je zwanger bent ook al heb je voor je gevoel niet in je vruchtbare dagen geklust. Misschien is het geluk aan je zijde deze keer. Ik hoop het in ieder geval wel voor je! Succes.
Is dat zo joh ik had dat namelijk altijd in mijn hoofd.. dus als je niet op je vruchtbare dagen klust dan kan je niet zwanger worden? Ow en dan had ik nog een vraag.. als je kijkt naar je cyclus dan kijk je toch naar de eerste dag van je laatste NOD en eerste dag van je nieuwe NOD? want ik was vorige maand 13de ongesteld en deze maand 11de dus dan is cylcus toch 28 dagen? liefs maria
De eerste dag van je nieuwe nod tel je niet mee! Dit is weer de eerste dag van de nieuwe ronde! Je telt dus vanaf de eerste dag van je menstruatie tot de eerste dag van de nieuwe en niet tot en met. Hopelijk zo duidelijk?
oww haha nou dat zo dus betekenen dat ik vandaag het meest vruchtbaar ben.. dus een cylcus van 27 dagen heb.. dankje.. liefs
Hoi Maria , Ja, je bent niet de hele maand vruchtbaar, helaas. Allen in je zogenoemde 'vruchtbare dagen'. Dit houdt in de dagen voor en na je eisprong, dus als je ei is 'gesprongen'. Bij een cyclus van 28 dagen is je ei meest op dag 14, bij een cyclus van bv 30 heb je je ei op de 15e dag. Maar dit is alleen theorie! In werkelijkheid doet je lichaam gewoon wat het wil en kan je ei vroeger of later springen. Dus ga vooral niet uit van deze theorie! Je nieuwe cyclus begint inderdaad de dag na je laatste menstruatiedag tot de eerste dag van je nieuwe menstruatie. Groetjes Vanilia
maar als je ei springt wanneer je lichaam zelf wilt hoe kan je dan precies weten wanneer je het meest vruchtbaar bent.. dat kan je toch met de calculator uitrekenen? liefs
Ja, dat is een goede vraag. Wanneer weet je dan wanneer je ei wel springt? Dat is dus het probleem, je weet het niet. En dat maakt het dus ook lastig om op 'het goede moment' te klussen. Het blijft een gok en dan is het afwachten naar het einde van je cyslus toe om erachter te komen of het raak is. Maar weet je, ik zie aan je banner dat je eisprong waarschijnlijk over 2 dagen zal plaats vinden, en 2 dagen voor je eisprong heb je vaak wat witte, gladde afscheiding. Dit is je 'cervixslijm'. Daar kun je o.a. aan zien dat je dicht tegen je eisprong aan zit. Maar dit hoeft ook weer niet gelijk aan je eisprong te lopen. Sommige vrouwen hebben bijna geen of haast nooit slijm. Je kunt ook ovulatie testen doen om de dag van je eisprong op te sporen. Je begint met deze testen een paar dagen voordat je eisprong is. Als jij nu zou beginnen heb je goed kans dat je over een paar dagen een positieve test hebt. Ikzelf heb voor en tijdens mijn eisprong kramp en buikpijn aan een kant van mijn buik. Hieraan weet ik dat mijn ei gaat springen. Best veel info heh? Succes.
haha jaa ThanX voor alle info.. ik voel nu idd ook steeds krampjes in mn linkerzij.. heel raar.. voel dit anders eigenlijk nooit.. of nooit echt op gelet.. maargoed.. we gaan vanavond gewoon klussen en dan hopen dat het raak is
maar hoe zit het nou. ik ben deze maand niet ongi geworden. en nu wil ik gaan testen met ovulatietesten, maar waneer kan ik daar dan mee beginen. groetjes honey
Honey je bent behoorlijk overtijd. Zou je niet een zwangerschapstest doen? Misschien ben je wel zwanger? Ben je al lang gestopt met de pil en is je cyclus al op gang gekomen? Gr. Vanilia
hoi vanilia. ik ben al een tijd gestopd en heb normaal gewoon cyclus. maar vorge maand ben ik ook niet echt ongi geworden 4 dagen maar en ook heel licht. mijn testen zijn ook negatief, maar 3 daar van zijn heel licht positief en heel dun streepje. maar ik ga morgen ochtend nog een keer testen. groetjes honey
Dag dames, Ik heb nog niet getest omdat ik ergens het gevoel heb dat ik gewoon ongi ga worden. Ik ben dan wel al langer overtijd dan ooit maar dat kan zomaar gebeuren dus... Ik wacht het rustig af. Gister belde ik nog even met mijn zus, (zij heeft momenteel geen vriend en woont op zich zelf.) Ze vroeg hoe het ging en of ik al ongi was. Ik zei: 'nee'. Toen zei ze: 'maar je kunt ook niet zwanger zijn omdat je zei dat je maar 1x geklusd had toch?'. Ik zei: 'ja dat is zo maar ben nu al wel langer overtijd'. Ze zegt: 'ja maar ik denk dat dat komt omdat je ER TE VEEL MEE BEZIG BENT'. God, wat haat ik dat zinnetje toch! Ik zei maar gewoon:'ja misschien wel'. Maar ondertussen groeide mijn boosheid. Ik denk als je niet in zo'n situatie zit hou dan alsjeblieft je mond dicht over 'er te veel mee bezig zijn' want daar heb je helemaal geen benul van! Jemig, wat was ik kwaad! Sorry hoor moest even giften! Maar ik laat het nog weten hoor als de er zijn! Liefs Farfan
Hoi Farfan, ZOooooo herkenbaar! Kan alleen uit de mond komen van mensen die niet weten wat het is! Om me heen raakt iedereen zwanger alsof 't niks is en dan zeggen ze dat ik me moet ontspannen en er niet mee bezig moet zijn.. TJa, dat is wel heel gemakkelijk gezegd, zeker als zij niet naar het zkh hoeven voor fm, spuiten en pilletjes moeten slikken! Als iemand mij kon zeggen HOE ik er niet mee bezig kan zijn, dan GRAAG! Want ik maak mezelf helemaal gek af en toe! Heel veel succes en probeer je maar niet te boos te maken om deze opmerkingen (hoor wie 't zegt... )! xx Roosje