help! baby wordt iedere keer wakker doordat speentje uitvalt

Discussion in 'Baby en dreumes' started by miepie28, Jan 20, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

Aug 13, 2008
    2,687
    0
    36
    intercedent
    hoi,

Onze dochter slaapt vanaf half 9 tot de volgende dag ongeveer 7 uur. Ze slaapt snachts altijd met speentje maar als die uitvalt dan wordt ze wakker en begint te huilen.
    Hebben al geprobeerd haar te laten huilen maar dat gaat naar een kwartier over in krijsen en ze wordt niet stil.
    Heb ook al geprobeerd om haar speentje uit te doen in haar slaap maar dan wordt ze later als nog wakker dat ze haar speentje mist.
    Wij zijn dus per nacht ongeveer 3 a 4 keer er uit om haar speentje er weer in te doen.

Wat wij nu wel doen is dat ze overdag in de box krijgt ze geen speen dus alleen als ze gaat slapen.

Wie heeft dit ook meegemaakt? Of weet de oplossing?
    Alvast bedankt!

2. Beccaatje

Beccaatje Fanatiek lid

Mar 29, 2007
    2,958
    0
    0
    Geen speen?

Hier beide kinderen nooit een speen gehad en geen moment spijt van.

Nu moet ik wel zeggen dat ik bv gaf dus de zuigbehoefte op die manier bevredigd werd. MAar volgens mij is na 6 maanden die zuigbehoefte niet meer aanwezig en is het nu dus puur gewenning aan de speen. En dan word je wakker, zolang hij 'm nog niet zlef terugstopt.
    succes.

3. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Per kind is de zuigbehoefte verschillend. Ook onze kinderen hebben borstvoeding gehad, nu krijgen ze flesvoeding en we hebben alle flesspenen al geprobeerd om ervoor te zorgen dat hun zuigbehoefte minder werd, maar zowel tijdens de bv als nu met fv is hun zuigbehoefte enorm.
    Ik herken het verhaal van miepie dan ook heel erg.
    De 'knuffel-je-speen'-knuffels hebben we ook in huis gehaald, maar ik heb het idee dat die nog te groot zijn voor onze jongens. De bovenkant van de knuffel zit dan namelijk helemaal tegen het neusje, waardoor ik een beetje bezorgd ben of ze wel genoeg lucht kunnen binnenkrijgen. Als dat niet zo is laten ze de speen vast wel los, maar zijn we weer terug bij af.
    Nu doen we gewoon een lappenpopje aan het ringetje van de speen. Dat 'klemmen' we dan een beetje tussen de dekentjes.
    Kijk ook eens naar de speen die je gebruikt. Wij zijn overgestapt van Difrax naar Bibi, omdat die spenen wat korter en breder zijn, waardoor ze deze spenen (iets) beter vast kunnen houden.
    Misschien dat je hier iets aan hebt, maar ik zeg eerlijk; wij moeten er ook nog regelmatig 's nachts uit om een speen terug te stoppen...
    Sterkte!

Sassiekaa likes this.
  4. Yoyo

Yoyo Lid

Dec 10, 2007
    69
    0
    0
    Haha, zeer herkenbaar! Hier was het vanacht ook weer een paar keer raak, erg vermoeiend als je de volgende dag moet werken.

Wij proberen ook altijd de speen een beetje te klemmen tussen zijn mondje en zijn knuffel, maar goed, dat gaat dus niet altijd op. Zelf zijn speentje terugvinden en terugstoppen, dat lukt helaas nog niet.

Vond het wel een goede tip om een andere speen te proberen, die misschien makkelijker blijft zitten.

5. Alita

Alita Niet meer actief

Tja als ze er eenmaal aan gewend zijn kom je er dus inderdaad iedere nacht uit te gaan. Dit is de reden dat ik het niet wilde. Selina heeft ook veel zuigbehoefte en heeft nu steeds minder de speen omdat ze nu veel duimpt maar wij hebben haar nooit de speen gegeven in bed.

6. Merijn

Merijn Niet meer actief

Zo enorm kan die zuigbehoefte dan niet zijn want ons mannetje slaapt gewoon echt niet als hij die zuigbehoefte heeft. Hij gaat op een gegeven moment zelfs over in krijsen en is dan alleen rustig te krijgen met de speen of borstvoeding. Extra borstvoeding geven helpt bij hem niet want als hij te veel krijgt, geeft hij alle voedingen gewoon weer terug. Dat is dus ook geen doen.

7. Alita

Alita Niet meer actief

Ja maar huilt ie dan voor zijn zuigbehoefte vraag ik me af?
    Is hij niet gewoon gewend aan zijn speentje in zijn mondje?
    Als je de borst aanbiedt zou ik dan wel die aanbieden waar de minste melk nog inzit want waarschijnlijk heeft hij dan ook geen honger.
    En Selina`s zuigbehoefte is wel erg maar s`nachts slaapt ze gewoon door omdat ze het ook niet gewend is om iets in de mond te hebben, dan is ze moe en valt in slaap!

8. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    hoihoi

ik heb hier ook een probleem mee,
    moet er ook 5 6 x per nacht uit
    het maakt ook niet uit of ze zonder speen in slaap valt want snachts moet ze der speen en knuffel hebben!

misschien is die speen met die knuffel een idee ik ga het zeker proberen * die van beste idee van nederland*

ik vind het best kort door de bocht dat er gelijk maar gezegd word dan geef je toch geen speen
    mijn meisje heeft hele erge zuigbehoefde en zonder heb ik de hele ag en nacht een gillend kindje voor mij niet leuk en voor haar niet leuk

als je vanaf de geboorte geen speen heb gegeven zou het misschien werken maar nu echt niet meer hoor |!

ik zou zeggen probeer die speen van die link wie iemand gaf
    ik ga hem zeker kopen
    offtopic weet iemand waar die te krijgen is ? misschien prenetal of niet ?

groetjes en succes

9. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

Aug 13, 2008
    2,687
    0
    36
    intercedent
    hoi,

Wat een reacties al! Hebben bij Malou alles al geprobeerd. Ook dus een speen niet in doen maar hebben dit een week volgehouden en dit was alleen krijsen en nog een krijsen. Malou wou in het begin ook geen speentje en heeft er eigenlijk ook niet a nauwelijks om gegeven tot 2 maand. Daarna wou ze hem toch echt wel en ook denk doordat ze zoveel last van krampjes had en dat dat troost biedde.

Kijk idd geen speen is een optie maar als je dit een week probeert en je kind blijft huilen en gaat daarna over in krijsen dan ga ik haar verder er niet mee pesten. Ze is dan ook echt helemaal overstuur.

Ik denk ook dat ik die speenknuffel maar eens ga proberen! Weet niet waar die te koop is maar ik ga op zoek!
    Erg bedankt voor de reacties!

10. Alita

Alita Niet meer actief

Zeker als je alles al hebt uitgeprobeerd en het lukt niet dan hoort het op!
    Selina duimpt dus nu vindt zij hierin haar troost, ook mischien niet zo goed maar daar kun je ook niks aan doen....
    Ja die knuffel lijkt me ook wel iets, ik ben eens benieuwd dan..

Succes :D

11. Jipper

Jipper Fanatiek lid

Jan 22, 2008
    2,394
    1
    0
    Die knuffel is gewoon te koop bij Prenatal. Maar zoals ik eerder al zei; hou in de gaten dat het best een enorm ding is. Zeker voor kleine kindjes.

Wat betreft de opmerkingen over 'dan maar geen speen'. Dat is echt niet terecht. Ook ik was voor de geboorte van onze kinderen helemaal tegen spenen. Vond het verschrikkelijk om kinderen te zien lopen met zo'n ding in hun mond. Ben dan ook zeker van plan om, zodra het kan, de speen zoveel mogelijk weg te houden, maar dat is op dit moment echt geen optie. Hun duim kunnen ze nog niet in hun mondje houden (heeft ook met de prematuriteit en het overstrekken van de armpjes te maken), bovendien hebben ze kennelijk veel behoefte aan troost. Want dat is een van de voornaamste redenen waarom kinderen op een speentje willen zuigen (wij hebben het overigens altijd over een 'tutje' en 'tutten', overgenomen van een vlaamse verpleegkundige).
    Het klinkt niet aardig, maar kennelijk hebben de kinderen zonder speen echt niet zo'n grote zuigbehoefte als de mama's denken en heb je wel een beetje makkelijk praten...

12. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0
    ow jaaaaa..

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel irritant....! ;) :oops: :evil:

ze heeft het vooral savonds...als ik haar naar bed breng , doe ik de speen erin (anders kan ze al helemaal niet slapen , zonder speen) en dan begint het..... zodra die speen eruit is.. krijsen..! en dat om de 5 min.. ze is al zo gewend aan de speen , het is onmogelijk om haar die speen niet te geven want ze blijft er maar om vragen...heb al geprobeerd om haar te laten huilen maar dat werkt niet , dus moet ik elke avond wel 10 x naar boven om haar die speen erin te doen..
    maar heb haar ook al zo''n doek geprobeert maar dat werkt ook niet echt super ,
    heb die knuffelspeen ook al gezien bij prenatal , zou het werken ?

13. miepie28

miepie28 Fanatiek lid

Aug 13, 2008
    2,687
    0
    36
    intercedent
    Heb malou overdag wel zonder speen en dat gaat goed. Alleen vlak voor de fles krijgt ze hem nog wel eens als ik bijvoorbeeld nog onderweg ben...haha anders is het krijsen in de auto...

Malou had in het begin iedere keer haar vingertjes in de mond maar voor de nacht wil ze die niet hebben.
    Gelukkig dat er nog veel meer er mee zitten dat je snachts er wel een paar keer uit mag...dacht al zal alleen mijn dochter dat hebben? Haha...

Ik was trouwens ook tegen spenen maar blijkbaar heeft ze de speen nu wel echt nodig. Tja duimpje kan ook en daar kleven ook veel nadelen aan.
    Zo is er bij alles wel wat.

14. Alita

Alita Niet meer actief

is ook zo, overal zit wel een nadeel aan. Ik was ook tegen spenen maar zij had zo`n zuigbehoefte dat ik ook niet anders kon maar ja nu is dat dus de duim geworden en ik vindt het eigenlijk wel goed zo. Ik hoef er tenminste niet uit s`nachts, hihi gemeen....

15. Magdalena6

Magdalena6 Fanatiek lid

Mar 5, 2008
    1,492
    0
    0

heeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeeel gemeen... ;)

16. ikkelies10

ikkelies10 Fanatiek lid

Jul 31, 2007
    2,139
    0
    0
    thuiszorg
    noord-holland
    nou ben vanmiddag naar de prenatal gegaan en zon knuffelspeen gehaald
    nu moet ik zeggen dat ik het tot nu toe nog niks vind

dat ding is zo zwaar dat ze hem niet eens in der mondje kan houden de speen valt er dan meteen weer uit
    en als ze er langs gaat met der handje gaat hij er makkelijker uit dan zonder knuffel

ik denk dat het meer is dat je kindje hem makkelijker kan vinden * zodra ze de speen zelf kunnen pakken*

dus nu weet ik ook oplossing meer helaas

17. mama suus

mama suus VIP lid

Aug 18, 2008
    7,510
    188
    63
    somewhere
    wij waren ook erg tegen speen maar ons monstertje was hem nou eenmaal ook nodig en heb het ook liever dan de duim want duim kun je niet afpakken om af te leren en veel kinderen duimen dus nog als ze al redelijk ooud zijn.

wat ik altijd deed was meerdere in bed leggen ook al toen ze zo klein was. als ze dan dr hoofdje bij draaide kon ze hem er zo instoppen.

18. Alita

Alita Niet meer actief

Weet je wat zo moeilijk is aan duimen? je kunt ze het niet "verbieden" om het zo maar te zeggen, ik bedoel hoe pak je een duimpje af?
    :( Ik heb zelf ook geduimpt en heb het liever niet dat zij het doet maar je kunt niks doen als ze die behoefte hebben. :cry: helaas

Share This Page