Ons dochter is nu bijna 22 maanden en ze wil nog steeds haar melk (halfvolle melk) uit een zuigfles. Op welke manier krijg ik haar van die zuigfles af?
Ik zou gewoon in overleg tegen haar zeggen dat ze nu echt een grote meid is geworden en dat die niet meer drinken uit zo'n beker.
idd niet meer geven. Als ze dorst krijgt neemt ze vanzelf wel een beker. Met 22 maanden moet dat echt wel kunnen. je kunt als overgang nog wel een tuitbeker met siliconentuit nemen. Dat drinkt nog een beetje hetzelfde als een fles.
als ze der echt moeite mee heeft kan je ook met een soort beloningssysteem werken bv elke dag dat ze uit een beker drinkt een stikkertje plakken en na bv 5 stikkertjes haar iets geven waar ze heel blij mee is zoals iets leuks met de mama doen , extra verhaaltje voorlezen , ... merk uit mijn omgeving dat kids héél gevoelig en gewillig zijn met zo'n systemen
Mag ze dan helemaal geen zuigfles meer? Dus echt helemaal stoppen met de fles en over gaan naar een gewone beker? Maar ze mag toch nog wel uit een tuitbeker drinekn of een beker met een rietje toch?
Tuurlijk mag het nog wel (van de meeste cb's niet ), maar het is niet echt meer nodig toch? En ze kan als het goed is heel goed uit een gewone beker nu, een tuitbeker of rietjesbeker is dan ook niet nodig. Eva drinkt sinds ze 11 maanden is niet meer uit een fles, maar uit een gewone beker (ze krijgt nog wel 2x de borst).
Mijn zoontje is nu 23 maanden en is al vanaf 1 jaar van de f;es af. Nu heeft hij een rietjes beker en daar dronk hij tot nu toe zijn melk en andere drinken uit maar nu wil hij zelf een gewoon bekertje met een heel klein beetje erin om te oefenen. Die rietjes beker in een nuby no spill van 366 ml te koop bij kruidvat en etos e.d. en kost rond de 6,50/7,00 euro
Dat word nog moeilijk, ons dochter is echt gek op die fles... zeker paar keer op de dag en als ik nu al nee zeg is het huilen. Maar dat moet dan maar, ze is ook geen baby meer
dan geef je haar toch nog lekker die fles, als ze die zo lekker vind? komt vanzelf een tijd dat ze niet meer wil (hoop ik voor je )
Wat ook vaak helpt is (wat ik heb gehoord over spenen en flessen e.d.) hem naar iemand brengen met een baby en je kindje de fles aan de baby laten geven en zeggen dat de baby hem nu mag hebben (want alleen baby's drinken uit de fles) en dan zeggen dat hij nu van de baby is. Je kunt de fles dan ongezien weggooien of op bergen op een plek waar ze hem niet kan zien en als ze erom vraagt of erom huilt zeggen dat hij nu van de baby is en hij daar is.
Je kan het natuurlijk wel uitleggen waarom het niet meer mag, ze snapt het dan wel. Misschien 'weggeven' aan een andere baby? Misschien is ze dan juist wel heel trots?
Hier ook eentje die nog uit gewone fles drinkt,ze drinkt ook wel uit een beker,maar die fles....daar drinkt ze nog graag uit...en ik maak mezelf er niet zo druk om,als zij dat fijn drinken vind,prima...verder geef ik haar 2 keer op een dag een beker en dan drinken we samen wat..en dat vind ze wel wat...op het kdv krijgt ze ook geen fles.... s'avonds drinkt ze nog graag een pyamapapje,daarna doe ik tandenpoetsen!
chayenna neem altijd een fles drinken mee naar bed, en overdag geef ik haar ook nog wel een sde fles omdat ze dat fijn vind ze krijgt ook de tuitbeker en uit een gewone beker kan ze ook al goed uit drinken ze word 2 eind van de maand.
Gina ik hoop wel dat het een fles water is ivm de tandjes?! Dochter drinkt ook nog een flesje melk `s avonds op schoot bij papa. Dochter is net 1 en verder heel erg zelfstandig (zelf eten en niet gevvoerd willen worden), dat is echt een moment van hun tweeen. En daarna tandenpoetsen door mij (meer een worstelpartij.....) Verder drinkt dochter altijd uit een gewone beker.
22 maanden en nog een fles? Tjongejonge! Ons meisje heeft al sinds ze ruim een jaar is geen fles meer. Ik zou het gewoon niet meer geven. Het is heel slecht voor de tanden en de mond om nog aan een flesje te lurken. Laat dat je sterken bij het afwennen!
Dat ligt eraan, of het nog nodig is of niet. Hier is de fles er heel lang in gebleven, hij kreeg er altijd zijn gekolfde melk uit. het was ons momentje samen, ik denk dat je het een beetje zou kunnen vergelijken met jullie 2x bv nu... En ik heb het aan hem overgelaten om het af te bouwen, net als ik met bv gedaan zou hebben. En een paar maanden geleden is hij er zelf mee gestopt. Ik zie dus ook niet in waarom je het per se zou willen stoppen, omdat het bij ons dus vanzelf gegaan is... Maar misschien is niet ieder kindje zo, dat weet ik niet.
Wij zijn bij Stijn toen hij 8 maanden oud was gaan oefenen met de beker en hebben op zijn eerste verjaardag al zijn flessen weggegooid en vanaf toen echt alleen uit de gewone beker gegeven. Heb het toen hij 8 maanden oud was eerst geprobeerd met de tuitbeker maar dat snapte hij nog steeds niet hoe dat moet Ik zou gewoon gaan oefenen met een gewone beker. ik deed eerst drinken in een gewone beker en als hij dan echt niet meer wou maar hij moest nog wel wat drinken deed ik het restje in de fles en dat restje werd steeds minder
Moet er wel bij zeggen dat dat bij melk niet ging, melk wou hij echt alleen maar uit de fles tot dat hij ongeveer 11 maanden was. Hij dronk alleen water uit een beker.