Ineens eenkennig en huilen als ik weg ga?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Ecosa, 14 mei 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ecosa

Ecosa Fanatiek lid

15 dec 2006
    2.397
    1
    0
    Elena is 22 maanden en nooit eenkennig geweest. Ook heeft ze nooit achter mij aangehuild als ik haar op de creche achterliet, ze keek niet eens om als ik afscheid nam. De leidsters zeiden elke keer dat ik me geprezen mocht voelen, omdat ze wel anders meemaakten.
    Maar sinds gisteren is ze volledig omgeslagen; Ze wil alleen tegen me aanstaan, wil me niet loslaten en begint ineens achter me aan te brullen? Ik weet niet wat me overkomt. Het is een heel naar gevoel om je kind zo brullend achter te moeten laten.
    Ook valt het me op dat ze zich af en toe in zichzelf keert. Ze is op zich wel lekker vrolijk, lacht en praat en speelt volop. Ze begint ook steeds meer te praten, elke dag een nieuw woord lijkt het wel. Maar af en toe vind ik haar afwezig en stilletjes, dan pakt ze haar knuffel en gaat stilletjes zitten knuffelen. Op zich niets mis mee maar Elena is nooit zo geweest, dus ik ga dan gelijk twijfelen of ze misschien niet lekker in haar velletje zit ofzo.

Herkent iemand dit? Is dit een fase?

2. dorisn

dorisn Fanatiek lid

2 jun 2007
    4.319
    37
    48
    ede
    ik denk dat het een fase is en dat je je geen zorgen hoeft te maken.
    ieder kind krijgt er vroeg of laat last van.
    je verteld ook dat ze erg druk is met praten en daar kan het ook van komen.
    in een korte periode moet ze wat ze geleerd heeft ook in dr koppie verwerken en daar kunnen die kleintjes best last van hebben.

alyssa is dan wel een stuk jonger maar ik herken het wel wat je verteld.
    als alyssa weer iets nieuws kan dan wil ze het ene moment veel aandacht en het volgende moment wil ze lekker tutten en met rust gelaten worden.

op dit moment is alyssa erg druk met lopen en heeft ze ook last van verlatingsangst en een beetje eenkennigheid.

ik maak er zelf geen drama van, als ze echt verdriet heeft troost ik dr wel, maar als ze gaat huilen als ik wegloop dan negeer ik het huilen en loop na een minuutje even terug zodat ze ziet dat ik niet echt weg ben.

tis ff doorbijten denk ik.

succes ermee en ik hoop dat je iets hebt aan mijn verhaal.

liefs doris

3. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Het zou zomaar een fase kunnen zijn..
    Er is niks voorgevallen op de creche, of dat ze je kwijt was, of iets anders wat het kan verklaren?

Mijn zoontje is ook aanhankelijker als hij zo'n ontwikkelingsfase heeft. Laatst 2a3 weken dat hij toch weer sip ging kijken toen we hem op het KDV brachten. Tegenwoordig rent hij het lokaal binnen, en kijkt hij niet meer om.. Toevallig heeft hij in die periode weer beter leren lopen en babbelen..

Deel Deze Pagina