Wit vlekje hartje 20 weken echo

Discussie in 'Onderzoeken en echo's' gestart door sedese, 7 aug 2020.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    #1 sedese, 7 aug 2020
    Laatst bewerkt: 7 aug 2020
    Goedemorgen,

De 20 weken echo ging goed en alles zag er goed uit. De echoscopiste zag wel een wit vlekje in de linker hartkamer. Dit was onschuldig zei ze maar ze noteerde het wel in het verslag aan de verloskundige.

Meer mama’s dit meegemaakt?
    Googelen moet je natuurlijk nooit doen..
    Ze checkte overigens ook de navelstreng niet.

De nipt uitslag was overigens goed!

2. Zonnebloem92

Zonnebloem92 VIP lid

4 dec 2012
    10.846
    4.213
    113
    Vrouw
    Zuid Holland
    Geen ervaring mee, maar ik zou de vk even bellen als ik jou was.

sedese vindt dit leuk.
  3. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Dank voor je reactie!

4. SofiaSofia

29 aug 2019
    43
    18
    8
    Hier ook gehad met de 20-weken echo (ben nu 26 weken zwanger). Ze noemde het bij mij een echodense focus op het hart, een zogenoemde soft- of sonomarker.

Als er geen andere sonomarkers worden gevonden bij de echo is er geen reden om je zorgen te maken werd mij verteld, maar de dag na de echo zat ik er toch nog wel mee. Samen met de verloskundige hebben we de andere beelden nog terug gekeken en gecheckt en de rest ziet er mooi uit, dus ik probeer het nu maar los te laten. Het kan een spiertje zijn wat oplicht ofzo, hier wordt er met 30 weken nog even weer naar gekeken, mogelijk is het dan wel weg.

Ik heb ook wel gezocht naar andere ervaringen en kon niet super veel vinden, maar bij wat ik wel vond las ik dat er uiteindelijk gewoon gezonde kindjes werden geboren zonder verdere (hart)afwijkingen.

5. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Bedankt voor het delen van je ervaring! Dit heb ik dus ook, geen zorgen maken is toch een beetje lastig, het blijft door mn hoofd spoken..en inderdaad je kunt ook niet zoveel anders, hopelijk lukt mij dat ook, dat loslaten. Was zo aan het genieten van deze zwangerschap!

Ik ben vooral ‘bang’ voor het syndroom van down. Deze softmarker komt dan vaak (vaker) voor. Heb jij de nipt test ook laten doen?

6. linde123

linde123 Lid

9 apr 2015
    70
    22
    8
    NULL
    NULL
    Hoi Sedese,

Mijn zoon had ook een echodens focus, maar dan op zijn rechter hartklep en ook nog eens een andere soft marker: een cyste in de hersenen. In het begintijd van de echo was dit een reden voor een vruchtwaterpunctie, maar inmiddels weten ze dat dit, ook bij 2 softmarkers dus, normaal is bij een verder goed groeiend kind. Het zijn de 2 softste van de softmarkers. Aldus de gynaecoloog over mijn echo toen.

Het ventje rent momenteel vrolijk door de tuin. Hopelijk is dat bij jou ook zo zometeen.

sedese vindt dit leuk.
  7. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Bedankt voor je reactie! Dat stelt ook wel een soort van gerust!

8. Baukje1985

Baukje1985 Fanatiek lid

26 jul 2010
    2.732
    44
    48
    Hier echodense darmen, twee cystes in de hersentjes en een forse groeiachterstand.. Nu zit hij in groep 3 en 100% gezond.

sedese vindt dit leuk.
  9. Cindy1977

Cindy1977 VIP lid

12 mei 2017
    7.933
    12.187
    113
    E had een flinke cyste in haar hersenen, altijd zwaar zoeken naar 1 nier en was te klein.

.... ze is nu 1,5 en de meest bijdehante van mijn Dochters :roflmao:

sedese vindt dit leuk.
  10. sedese

sedese Fanatiek lid

23 sep 2009
    1.674
    936
    113
    Vrouw
    Bedankt voor jullie reacties en wat fijn om te horen!! :)

Deel Deze Pagina