Oooh, meiden, ik heb het net ook al in het vage-testen topic opgeschreven, maar ik moet het ff kwijt! Ik heb net een test gedaan. Ervan uitgaande dat die wel negatief zou zijn... Ik zit nog best ver voor NOD. Maar als ik reken met een cyclus van 32 dagen, zit ik vier dagen voor NOD en dan kan ik, volgens Matcare, testen. Nu heb ik dat dus net gedaan en volgens mij zie ik een minuscuul lijntje... En m'n lief is niet eens thuis... Aaah... Wat denken jullie?
Hoi steffel ik zie wel een streep, dus dat lijkt me een goed teken. Ik moet wel zeggen dat ik wel eens slechte verhalen heb gehoord van die 'matcare' testen. Doe over 2 dgn nog een test en als die donkerder is geworden die streep ben je zwanger. Hoop het voor je en duim voor je. groetjes, vruchtje
Het lijkt me idd handig toch nog even een test te doen.. En haal dan eens een ander merk. ik heb gewoon die van de DA gehad en dat 2x achter elkaar. Bij de eerste zag ik eigenlijk geen lijntje en de 2e was precies een week erna en die was wel overduidelijk. Als je later zit te denken heb ik toch echt wel een klein lijntje gezien, maar omdat je er niet vanuit gaat leg je hem misschien te snel aan de kant. Ik moet je zeggen.. ook ik was alleen, mijn vriend stond in de shoarma zaak en toen ik hem belde sloeg hij stijl achterover dat het al zo snel gelukt was. (binnen 1 week) Nou succes. Groetjes Diaan
als je in het fotoalbum kijkt hier op de site bij zwangerschapstesten, zie je er meerdere zoals die van jou staan. als je nog voor je nod zit kan het nog misgaan, (33% van de zwangerschappen breekt vanzelf af voor de nod) maar voor nu: gefeliciteerd!
Reken er niet teveel op meid! Ik weet hoe het is dan is het zo een enorme teleurstelling. Ik duim echt dat je zwanger bent. Laat je ons het snel weten misschien morgen testje? gr, vruchtje
Ik denk dat je zwanger bent Ik heb bij mijn oudste ook 5 dagen van te voren een test gedaan en was ook zo'n vaag lijntje..
ik persoonlijk zou voor eigen gemoedsrust nergens van uit gaan, en gewoon afwachten, je zou over 3 dgn nog een keer kunnen testen maar dan met een cb, als deze nu positief is, zou een cb dan ook ongeveer wel posi moeten zijn... maar je zit idd wel erg ver voor je nod en je zult ongetwijfeld wel weten dat 33% van de vrouwen wel een bevrucht eitje hebben, maar indien positief getest ze nog niet weten of ze ook daadwerkelijk zwanger zijn... succes meid hoop dat je later een duidelijk posi test hebt.. gr.smoekie
Dit klopt niet, HCG heb je alleen in je bloed en urine als de innesteling wel goed is verlopen en het eitje al is ingenesteld, Het percentage waarvan het daarna nog mis gaat is veel kleiner. Met andere woorden; test je positief dan is je eitje sowieso ingenesteld, het kan daarna nog fout gaan, maar die kans is in de derde week net zo groot als in de 4e, 5e of 6e week. Dan wordt het een miskraam dus. Het is misschien wel waar dat 33% bevrucht is, maar vaak gaat het tijdens de innesteling fout, en dat weet je niet want dan heb je ook nog geen positieve test kunnen hebben. Als je eerst positief test en daarna een miskraam krijgt, ligt het meestal aan het vruchtje en niet aan de innesteling, al gaat het vaker mis al bij de innesteling. Je kunt nooit positief testen op enkel een bevrucht eitje!
@ Mila: wat jij nu verteld, ik dacht ook dat het zo zit ja. Volgens mijn gyn is dat ook zo en heb het al eens eerder gelezen. @Steffel: meid ik zie ook een streepje hoor! Welliswaar heel vaag, maar toch! Ik hoop het voor je!
Off topic: Was het niet 33% kans dat je zwanger raakt per maand, en dat daarvan vervolgens 60% van de zwangerschappen al voor de NOD alweer afgebroken wordt? Ik heb meegedaan aan een onderzoek van het UMC waar ze proberen er achter te komen waarom 60% van de bevruchte eitjes net na de innestelling al sterft....
Klopt ik heb wel eens van dergelijke onderzoeken gehoord/gelezen, maar ik heb begrepen dat het vruchtje nog geen contact heeft met de moeder, dus ook dan is een positieve test niet mogelijk... sowieso niet nét na de innesteling.
zoals ik al eerder zei zegt het nog steeds niet of je wel of niet zwanger bent, daar er in 33% van de bevruchtingen iets niet goed gaat tijdens de innesteling of kort na innesteling. Doordat je vroeger gewoonweg niet eerder kon testen wisten (en weten) vrouwen vaak niet dat ze wel een bevrucht eitje(embryo) hebben gehad. Een bevrucht eitje hebben wat ingenesteld is (geweest) houd nog steeds niet in dat je ook daadwerkelijk zwanger bent, want vaak wordt het eitje voortijdig weer afgestoten door het lichaam, waardoor je normaal gesproken denkt dat je gewoon ongesteld bent geworden. De weg vanaf bevruchting tot innesteling duurt gemiddeld tussen de 5 en 10 dgn vanaf dan ga je ook hcg afgeven en kun je dmv een zw.test zien of je idd een bevrucht eitje (embryo) hebt ja of nee. Maar nogmaals of dat ook uit mond in een zwangerschap is nog maar de vraag. De kans dat het in de 4e week fout gaat (dus tegen de menstruatie aan) is vele malen groter dan wanneer het mis gaat wanneer je 5-6 wkn verder bent Veel gyns spreken ook pas van een zwangerschap 4 wkn na conceptie oftewel 6 wkn. Ik vindt het woord miskraam altijd zon beladen iets, dat ik persoonlijk vindt dat je niet spreekt van een miskraam als je voor je nod getest hebt en alsnog ongesteld wordt maar goed dat is een persoonlijk iets voor mijn gevoel spreek je van een miskraam zoals mij is voorgehouden en dat is vanaf 6 wkn. Daarvoor is het voor mijn gevoel niets meer geweest dan een klompje cellen.