Eisprong en migraine

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Babke, 30 jan 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hallo, wie herkent dit? Ik heb al jaren migraine. Ik kon mijn vinger er niet achter leggen wat de oorzaak was. Tot ik gestopt ben met de pil afgelopen zomer. Altijd 1 dag na mijn ei is het bingo.

Iemand ervaring hiermee? En heb je er iets opgevonden? Ik heb medicijnen gehad maar durf die nu niet te gebruiken omdat het steeds rond een mogelijke conceptie zit. Ik kwam net op internet wel info tegen over osteopathie. Maar zou dat ook helpen als het hormonaal is?

2. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    hallo babke

ook ik heb al jaren last van migraine alleen niet hormonaal
    ik wil je alleen meegeven dat je medicatie gebruik in overleg met je ha moet doen ik mag namelijk niks meer slikken sinds ik zwanger wil worden omdat er niet bekend is wat de nawerking van de medicatie is op de ongeboren baby
    verder wens ik je heel veel sterkte met je migraine ik weet er alles van heb t zelf al 22 jaar

3. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Hoi Sem Frummel, bedankt voor je berichtje. Ik heb inmiddels 12 jaar migraine. Ik gebruikte altijd imigran neusspray. Ik vond dat zo vreselijk smerig. Ik ben het ooit een keer vergeten en toen bleek dat ik het lang niet zo heftig meer had als vroeger. Met spugen e.d. Toen heb ik niks meer genomen. Sinds het stoppen met de pil is het erger geworden, gelukkig nog steeds zonder spugen. Nu heb ik van de ha sumatriptan bluefish gekregen. Is bij 1000 zwangere vrouwen getest en geen problemen ondervonden. Maar omdat het bij mij rond een mogelijk conceptie zelf zit, durf ik het toch niet goed te gebruiken. Ik kruip dus maar onder de wol. Ik heb het meestal maar 1 dag (gelukkig) en dan ben ik vooral heel moe en het trekt soms naar mijn kaak. Maar ik ga echt eens contact opnemen met een osteopaat. Baat het niet, schaad het niet, denk ik.

4. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    owke dan heb jij geluk met jou medicijnen ik slikte maxalt en daar is niks van bekend
    succes bij de osteopaat dan maar,
    ik heb t voornamelijk door stress en onregelmatigheid van leven dus als ik daarop let dan gaat t meestal goed,maar als ik een aanval heb lig ik 2 dagen knock out in t donker en meestal spugen maar soms niet.
    t kan ook zijn dat t nu erger is omdat je lichaam moet wennen zonder al die hormonen heb ik namelijk ook last van gehad 2 maanden nu gaat t super al 2 maanden geen aanval gehad weet niet wat me overkomt.

5. Poppenkop

Poppenkop Fanatiek lid

2 aug 2011
    1.130
    1
    36
    Noord-Holland
    Hallo,

Hier een lotgenoot, ook ik heb migraine.
    Ik heb het hormonaal, bij weersverandering, bij het eten van kaas & chocola en van rode wijn.
    Nu ik aan de hormonen ben, heb ik het nog erger dan voorheen, soms een aantal dagen achter elkaar.
    M'n gyn zegt dat ik gewoon m'n migraine medicijnen mag nemen ( maxalt smelt of zetpil ) ook na m'n eisprong.
    Zodra je zwanger bent wordt het afgeraden, maar ik heb in m'n eerste zwangerschap geen één aanval gehad.

6. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Weersverandering zei je? Dat ken ik niet, maar het is wel kouder geworden vorige week? Is dat bij een bepaalde verandering? Nu werd het bijv. echt veel kouder.

7. sem frummel

sem frummel Fanatiek lid

21 okt 2011
    2.386
    1
    36
    verzorgende ig
    ik heb t ook bij weersverandering maar niet met kou ik heb meer dan als t warm benauwd en vochtig klam weer is

8. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier ook hormonale migraine. Altijd 1 of 2 aanvallen vlak na de eisprong en tijdens de menstruatie zelfs nog wel meer dan dat...

Ik slik Zomig (op doktersrecept, echt een FANTASTISCH wondermiddel) en dat mag je alleen niet nemen als je zwanger bent. Rond de eisprong mag je uiteraard alles slikken want dan is er nog helemaal geen kindje ingenesteld in je baarmoeder...

Ik heb trouwens net als zoveel vrouwen met hormonale migraine GEEN migraine meer zodra ik zwanger ben. Gewoon omdat je hele hormoonhuishouding dan verandert. Ik hoop dat je ook tot die groep behoort en dan hoef je je dus helemaal niet druk te maken over welk middel je wel of niet mag slikken... :)

Veel liefs!

9. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Kan dat Zomig geen kwaad voor een innesteling?

10. Betty Barclay

Betty Barclay Fanatiek lid

29 apr 2011
    3.304
    0
    36
    Zuid Holland
    Je moet mijn inziens gewoon helemaal niet bezig zijn met een mogelijke innesteling en gewoon léven...
    Vanaf het moment dat je een positieve zwangerschapstest in handen hebt is vroeg genoeg om gezond te gaan leven naar zwangerschapsmaatstaven. Anders heb je toch geen leven meer?
    "oh, ik kan beter geen wijn drinken want ik heb nu misschien mijn eisprong" (ik noem maar een voorbeeld) En datzelfde geldt voor medicijnen/pijnstillers etc.

Ik heb in het begin (we zijn nu bijna 3 jaar bezig) ook weleens een migraine-aanval doorstaan omdat ik niks durfde te slikken en ZEKER wist dat ik zwanger was... Dan baal je hoor, als je 2 dagen later ongesteld wordt en een dag hebt verprutst omdat je doodziek was van de hoofdpijn.

Mijn advies is dus: gewoon ontspannen leven. Jezelf niks verbieden en als je positief test dan zie je wel weer verder!

Succes meis! (uiteraard zit iedereen anders in elkaar en als jij wel dit soort dingen wil laten dan moet je dat natuurlijk lekker doen :))

11. Babke

Babke VIP lid

24 okt 2011
    5.895
    4
    0
    Roosendaal
    Nou het is niet zo zeer daarom. De medicijnen die ik had waren werkelijk troep en mijn migraine is dusdanig dat het met medicijnen niet altijd beter is, dus dan kies ik per definitie niet voor medicijnen. Zomig ken ik niet, ik had triptanen. Dat was zulke troep dat ik het medicijn erger vond dan de migraine.

Die triptanen mocht ik trouwens niet meer gebruiken zodra de ha lucht kreeg van mijn kinderwens. Vandaar de vraag.

Deel Deze Pagina