hallo damens 8 januari stop ik met de prikpil! kheb de prik pil zo'n 2,5 jaar gebruikt hoelang kan het duren voordat ik weer me eerste ongesteldheid krijg? want khoor hier verhalen van een half jaar of ik las het vekeerd liefs, melissa
Hoi Melissa, Het duurt na de prikpil inderdaad wat langer voordat alles je lichaam uit is, en dat noemen we ontpillen. Bij de een duurt het 1 maand, en bij de ander 3, 4 of zelfs 6 maanden. Afwachten dus. Heel veel succes. Groetjes Elvira
met de prikpil duur het 'ontpillen', zo heb ik gelezen, langer als bij een 'normale pil'. ook las ik dit op het internet: De prikpil is niet geschikt voor vrouwen die op korte termijn wél zwanger willen worden, omdat dit anticonceptiemiddel gemiddeld pas tien maanden na uitwerking ervan leidt tot zwangerschap.
De prikpil kan lang duren voor het lichaam daar helemaal van 'hersteld' is. Voor een 'normale' pil mag je zelfs max. een jaar rekenen. 'Ontpillen' van de prikpil duurt zelfs soms nog langer.
ohhw sorry maar ik bedoel niet voor de zwangerschap, maar gewoon waneer me eerste ongesteldheid komt duurt dat echt zo lang?
dit vond ik daarover: Na het stoppen van de prikpil duurt het gemiddeld 5-7 maanden voor de menstruatie weer terugkeert en je dus weer vruchtbaar bent. Na gebruik van de gewone pil duurt het gemiddeld 3-5 maanden voor je weer normaal vruchtbaar bent. Bij de prikpil moet je niet vergeten dat na de laatste injectie de werkzame stof eerst nog drie maanden je lichaam is. Na de laatste injectie zal het dus 8-10 maanden gemiddeld duren voor je weer normaal vruchtbaar bent. ik hoop dat je er wat aan hebt!