de 5 de ziekte

Discussie in 'Stel je vraag aan de verloskundige' gestart door Latifatje, 22 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Latifatje

Latifatje Niet meer actief

hey

mijn dochtertje heeft de 5 de ziekte en omdat ik niet weet of ik die al heb gehad heb ik gisteren bloed laten prikken. maar de uitslag heb ik pas over 2 weken .
    ondertussen maak ik me wel ongerust . is het normaal dat dit bloedonderzoek zo lang duurt?
    en zou ik beter nog eens naar men gyenecoloog bellen voor eventueel een vroegere controle? (heb trouwens over 3 weken controle bij haar)
    en nog een laatste vraagje hoeveel percent kans is er nu dat er eventueel besmetting is voor de baby ?

thanks

2. Brigitte

Brigitte VIP lid

25 sep 2006
    6.432
    5
    38
    Hoi Latifahtje,

de kans op besmetting van het kindje is erg klein. Het bloedonderzoek zou wel met een dag of 5 bekend moeten zijn, maar misschein is het dan nog niet verwerkt. Al is het in het systeem van het ziekehuis altijd al wel snel op te vragen. Je kunt dus best eerder bellen voor de uitslag. En je kunt inderdaad verder niets doen, dan goed op de symtpomen bij jezelf letten. Ook al is de test negatief, dan nog kun je besmet zijn; dat weet je gewoon nooit. Maar ook al ben je zelf besmet, dan is de kans nog klein dat het kindje het krijgt. Ik kan je dus helaas nooit een garantie geven, maar probeer je niet al te druk te maken. Het komt niet vaak voor dat een babytje het krijgt en er zijn toch een hoop kindjes die de 5e ziekte hebben. Pas gewoon goede hygiëne toe voor jezelf, zeker als je je dochtertje hebt aangeraakt.

groeten Brigitte

Deel Deze Pagina