Pap bordje 8m+ bevat zoveel pap?? alternatief

Discussie in 'Voeding' gestart door mamajojo79, 17 jun 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
?

Hoevaak eet jou kindje smorgens papbordje

1. 7 dagen per week

2. zeker meer dan de helft

3. om de dag, andere dag brood

4. nooit

Meerdere stemmen zijn toegestaan.
De resultaten zijn alleen zichtbaar na stemmen.
  1. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    het valt mij op, ik gebruik de 8m+ pap van het grote hele merk, die grote gele dozen.

Maar ik moet er echt 8 goede eetlepels pap bij doen voor een dikke pap, anders is het te dun om goed van lepel te eten.

Hoe doen jullie dat? geven jullie wat anders aan kindjes van mijn dochtersleeftijd?

Dank je wel

2. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    De enigste pap die onze dochter wilden, was buikjes pap, maar die gaf ik in een fles.
    Toen ze brood ontdekten (met een maandje of 7,5), was het ook meteen afgelopen met de pap.

3. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja het schijnt dat er zoveel toegevoegde troep in de pap zit, maar voor brinta vind ik het nog beetje vroeg...dus ik heb al afgebouwd en pap niet meer elke dag, tot op is en dan komt het er niet meer in ;)

alleen kan niet peilen wat ze liever heeft, zowel de pap als brood gaan er goed in,

jou dochter weigerde pap op den duur?

4. karine

karine Fanatiek lid

13 mei 2007
    3.694
    0
    0
    Ik heb hier een ander "probleem" gehad, want Micah weigert de fles, pertinent!! :$ (al vanaf zo'n 6 mnd en een week)
    Dus hier krijgt hij zowel 's ochtends als 's avonds een bordje pap om nog de opvolgmelk binnen te krijgen...
    Verder fruit, brood, diksap, thee, water en groente.

5. Gwenolyn

Gwenolyn VIP lid

13 jan 2009
    7.067
    0
    0
    Ja, ze at het gewoon niet meer. Niet uit een fles, en niet van een bordje.
    Ze vind brood gewoon heerlijk en eet nog steeds geen pap (ook geen brinta of havermout)

6. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    oh ja jeetje das dan idd een ander probleem, dan is het wel belangrijk ja om die pap te geven, hopelijk wil hij snel de fles weer, succes meid....weet wel dat ik die periode hier ook had, weet alleen niet welke leeftijd.

7. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja ok dan is het wel duidelijk ja dat ze brood wil :) lekker hoor.

8. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wij mixen melkpap met appel (of peer, smaakt hetzelfde) met de 8+ pap.
    Dan heeft ze een lekker zacht papje, gaat er hier goed in, maar zij wil dan ook nog geen brood..

9. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik geef met 1,5 nogsteeds fijne granen ( 6+ ) van het grote gele pak pap. De 8+ en 12+ zit inderdaad soya, honing en weet ik het wat allemaal door en dat vind ik niet nodig. De fijne granen is nog het meest neutrale van allen. Nadeel van brinta ( wat ik zelf eet, dus heb B merk brinta en fijne granen in de kast ) is dat het zo snel indikt. En ik geef pap nogsteeds uit een flesje, lekker snel en makkelijk, lekker nog even op schoot voor de dag begint.

10. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    Als je met 8 lepels te veel pap krijgt dan neem je toch gewoon minder melk?

11. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja idd kan ik doen, alleen dan krijgt ze weer minder binnen ;) die 210 was precies dat ze goed vol zat..maar goed heb vanmorgen maar boterham gegeven en 210 fles melk... zoek dus eigenlijk een pap die ook 210 geeft maar met minder pap of minder ingrediënten :)

12. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Je kunt ook een bordje pap geven en daarnaast nog een klein flesje (dat deed ik vaak.. met het bordje was ik echt te lang bezig... Oja, en ik deed ook nog fruit door de pap.. mmm lekker!)

13. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    dat kan ik idd ook doen, gewoon pap maken met minder melk en dus ook minder pap...:) dank je wel

14. Cygnet2

Cygnet2 Niet meer actief

Of probeer eens fruit er door heen te doen, dat verdikt dus ook :D

15. Abri

Abri VIP lid

16 jun 2010
    12.423
    3
    38
    Gaf hier rond die tijd Brinta 's middags en 's ochtends een broodje. En dat doen we nu nog, gaat prima. Met de andere papjes kon ik niet eens een week met een pak doen door de hoeveelheid die ik erbij moest scheppen om een knappe structuur en dikte te hebben. Vandaar de overstap naar Brinta, eten de oudste en ik ook weleens en is dan ook weer wat makkelijker hihi.

16. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja ga denk ik dit pap opmaken en dan is ze ruim 11 maanden en dan over op brinte, koemelk drinkt ze nu al soms dat is ze al gewend...en dan idd smiddags bij de boterham ofzo. Behalve mijn 2 werkdagen als ze bij oma is.

17. dirksmama

dirksmama VIP lid

29 aug 2007
    22.170
    34
    48
    mens
    Meestal in de wolken
    En 't geeft extra smaak zonder dat je suiker of diksap hoeft toe te voegen.

18. Salapio

Salapio VIP lid

15 jan 2007
    13.917
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik heb nooit pap gegeven, altijd brood met tuitbeker melk (M) of verse sinaasappelsap (T)

19. mamajojo79

mamajojo79 Fanatiek lid

2 jun 2012
    1.443
    6
    38
    Beneden NL
    ja dat heb ik dus idd ook gedaan vandaag.

20. Omelet

Omelet VIP lid

14 nov 2008
    14.874
    2
    0
    Mijn zoontje eet papa als ontbijt sinds hij ongeveer 1 jaar is, daarvoor brood maar dat wilde hij niet meer.
    Wat ik doe:
    160 ml melk, flinke scheppen havermout, 2,5 minuut op 600 watt in de magno. Dan wat scheppen pap (Biobim, zit geen troep in) erbij, eventueel wat vers fruit, even laten indikken en dan eet hij het op.

Deel Deze Pagina