Topictitel is mijn vraag dus Ik vind het dus zo'n waterige zooi worden, omdat de voorgekookte witlof zo lastig af te gieten is.. Hoe doen jullie dat?
Ik kook het smiddags altijd al en gooi het dan in een vergiet en zet die vergiet boven de pan en tegen de tijd dat ik eten ga koken is al het water eruit gelekt
Ja, witlof eerst koken, anders blijven de stronkjes hard. Ik kook de stronkjes ook vroeg in de middag en laat ze dan uit lekken in een vergiet. Met de 'kontjes' naar boven.
Hier niet. Wij eten witlof ook liever rauw, dan gekookt. Maar na een tijdje in de oven met een kaassaus eroverheen, smaak het super lekker.
Hier kook ik het normaal ook voor.. Een keer vergeten en had er al vrolijk kaas en ham omheen zitten en zou het in de oven zetten toen ik me bedacht dat ik het had moeten voorkoken Toch maar in de oven gedaan en moest toen wel lang wachten hoor voordat ze gaar waren, maar niet minder lekker overigens. Duurde alleen erg lang
Hey, Is een oervlaams gerecht: en super lekker. Ik stoof mijn witloof (klontje boter, centimetertje water en dan stoven). Heb je helemaal geen natte boel en ik vind het lekkerder dan gekookt.
Ik kook de witlof de avond van tevoren,af laten koelen, dan in een vergiet in de koelkast uit laten lekken tot de dag erop. Dan t bittere eruit snijden, ff uitknijpen, ham/kaas erover, en dan in de oven. Dan komt er nog wel wat vocht uit, maar al lang niet meer zo veel. Hmmm, krijg dr honger van!
Het scheelt al heel veel als je het uiteinde en het bittere stukje er voor het koken nog niet uithaalt. Dan kan de witlof minder vocht opnemen. Daarna uit laten lekken in een vergiet en even uitknijpen.
Hihi, voorkoken dus Heleentje80, aan stoven zat ik ook al te denken. Geeft sowieso een lekker smaakje en je gebruik veel minder water. Dat ga als eerste eens uitproberen.. Allemaal bedankt voor jullie antwoorden
Niet koken!!!! Witloof aanbraden in een beetje boter met een klontje suiker bij, tot ie karameliseert Dan een bodempje water erbij, en laten stoven. 20 minuutjes of tot je er volledig door kan prikken. Even laten uitlekken, maar door het stoven valt dat heel goed mee. Mijn saus is hierdoor nooit waterig