hallo dames misschien gaat het een lang verhaal worden , maar dat zien we dan wel !.. het gaat over miijn moeder ik zal het even uitleggen ongeveer 3 jaar geleden heb ik mijn man leren kennen .. alles ging op rolletjes ik werd zwanger van onze dochter.. toen zat ik thuis en had ik een aantal kittens.. dus ik kwam een buurvrouw tegen die ik verder nog nooit had gesproken genoemt A verder ik ben toen met a in contact gekomen en ze heeft een kitten overgenomen .. alles ging goed en we zaten vaak bij haar of andersom ook had zei een zoontje b genoemd verder toen a op gegeven moment in het ziekenhuis kwam en zei niemand anders had stond haar zoon b snachts om 3 uur aan de deur voor opvang! ik was toen 19 weken zwanger prima ik ben de beroeste niet en zeker als je vriendinnen ben doe je dat voor elkaar dus ik haar zoontje binnen gelaten een bed gepakt en dat kindje op bed gelegt .. na een ander halve week kwam a weer thuis en heb haar zoontje weer naar huis gebracht,, ze zei geen dank je wel niets ! maar daar dacht ik verder niet bij na .. ik vond het belangrijker dat dat ventje zijn moeder nog had ik was 32 weken zwanger 2 uur smiddags.. ambulance voor de deur .. of wij b even op konden vangen aangezienhet niet goed ging met zijn moeder mijn man is bij b gebleven en ik ben met a naar het ziekenhuis gegaan ik heb tot savonds laat na onderzoeken en dergelijke weggegaan uit het ziekenhuis ze moest blijven ik heb b weer 2 weken opgevangen .. elke dag met hem heen en weer gereist naar het ziekenhuis ik heb geen auto dus moest met ov wij hadden het niet breed en moest wel elke keer dat geld betalen ik heb er nooit wat voor gehad of dank je wel gehoort .. van haar zelfs op de dag dat ze tuis kwam had ik b weer naar huis gebracht ik en mijn man kwamen daar zei vroeg aan b wat zou je willen eten hij wilde beer bestellen ! maar ze zei gelijk is goe d.. maar ik ga niet voor 4 personen betalen ( mijn man en ik hadden door alle kosten geen geld om eten te bestellen ) dus ze zei ja ikga het niet afweizen dus wij zijn een beetje verslagen naar huis gegaan .. maanden ging er overheen .. en het ging prima .. ook vaker kwam ze met mijn moeder in contact .. hun konden het prima vinden met elkaar a was ook de leeftijd van mijn moeder logisch dat het lekker klikt.. ik had er geen problemen mee op en dag kreeg ik ruzie met a ! over het feit ik zou iets doen voor haar zoon .. maar ik was in slaap gevallen .. op de bank ik was echt over vermoeit maar daar had zei geen begrip voor ! nu ondertussen is dat van kwaad tot erger gelijd ze noemt me sl*t ik ben een k*twijf. en dat soort dergelijke taal! ik heb mijn moeder alles laten lezen en ze zegt je bent oud en wijs genoeg om er zelf wat mee te doen dus ik zeg tegen mijn moeder van sorry maar als moeder zijnde hoor jij dat ook niet te pikken als dat tegen je dochter word gezegt door een vriendin van jou! is ijn visie ..! nu ondertussen ga ik niet meer met a om maar vandaag barste de bom mijn oma's wonen in brabant.. ik woon in rdam dus ik heb al vaker gevraag aan mijn ouders van joh als jullie naar oma gaan mag ik dan mee rijden ook met de kleine ik wil graag met de oma''s op de foto met de kleine ( mijn moeders oma woont ook daar in de buurt nu 89 ) nee ja moeten we even kijken zegt ze dan . als ik dan vroeg als mijn vader was werken joh ma ga je mee naar de stad,,? nee geen zin vroeg A het had ze opeens wel zin ! ma zullen we een x met de trein naar oma gaan nee ik ben er pas geweest vandaag is mijn oma jarig ! en whatsappte ik vanochtend met mijn zusje aangezien wij morgen op vakantie gaan wilde ik nog even langs mijn moeder met de kleine mijn zusje zegt nee we zijn bij oma dus ik zeg had ik dat geweten had ik mee kunnen rijden zegt ze "' je woont op je zelf.. dan kan je ook met de trein'' dat was al een reactie waar ik boos op werd maar ' waar ik dan om 4 uur achter kwam is dat A gezellig was meegereden met mijn ouders ! naar MIJN oma! ze is geen familie niets! en ik mag nooit meerijden ik voel me gepasseerd en op zijn rotterdams genaait door mijn moeder ! zo zijn er heel vaak dingen voorgevallen dat mijn moeder toen had gevraagt ga je mee naar de kerstmarkt en uiteindelijk er met a LIEP! dit gebeurt zo vaak maar wat er vandaag gebeurde maakte me boos het voeld alsof mijn moeder mij bij wijze van op straat heb gezegt .. gewoon bij het grofvuil heb gedumpt.. zo zijn er een paar punten mijn moeder zeurt altijd dat ze de kleine nooit ziet maar als ik wil langskomen heeft ze geen tijd de kleine blijft nooit logeren als ik het vraag heeft ze geen tijd ik moet haar altijd bellen hoe het gaat zei zal nooit bellen mijn moeder zit 7 dagen thuis want ze werkt niet. ze is jaloers aangelegt ! alles wat mijn schoonouders kopen is niet goed want ze willen alleen maar laten zien dat ze beter zijn en meer geld hebben dan mijn ouders ( zegt mijn moeder ) ik word hier zo moe van ik was vandaag zo kwaad geworden dat ik tegen mijn man heb gezegt van als mijn moeder mij aan zou spreken dat ik zou zeggen dat ze moet nadenken wie er meer betekend voor haar ik of A en dat ze mag gaan kiezen anders hoef tik haar niet meer te zien het voeld zo alsof ze A voor mij kiest ! zo dat is eruit !
punt 1: Dat je niks gezegd heb over dat eten dan... als het een vriendin van mij zou zijn zou ik gewoon zeggen "goh als jij dit eten nu betaalt dan staan we weer kiet met alle buskaartjes die ik voor je zoon hebt betaald..." En dat je zus zo reageert... ik bekijk het van haar kant... vindt zij het vervelend dat jullie geen auto hebben? Voelt ze het alsof jullie je afhankelijk opstellen? Je moeder neemt afstand van de ruzie tussen jou en a... sja jammer en zuur maar het is een vriendin van haar... En dat ze je niet gebeld heeft om te vragen of je mee ging daar zou ik wel wat van zeggen ja... maar aan de andere kant, je zus heeft natuurlijk gelijk... je hoeft toch niet perse met hun naar je oma? Je wist dat je oma jarig was, er rijdt schijnbaar een trein... als je er heen had gewild had je gekund toch? Of je had je moeder kunnen bellen om te vragen of ze naar die verjaardag gingen...
het punt is mijn zusje is 17 en een verwend kreng door mijn moeder dus alles wat in haar voordeel kan zijn doet ze ! trein ja ! mijn ouders weten dat wij het nog niet breed hebben en een treinkaartje voor 2 personen ik retour zo 55 euro kwijt ben en dan heb ik het nog niet over de bus ! mijnouders gaan nooit naar de verjaardag dus had het nu ook niet verwacht ! mijn moeder vraagt nooit aan mij of ik mee ga ik stel me niet afhankelijk op ik vraag nooit wat aan mijn ouders ! nooit ! alleen als ze naar oma gaan of ik dan alsjeblieft een keer mee mag ! het voeld alsof mijn moeder mijn vriendin heeft ingenomen als ze bij ons op bezoek zijn en om 7 uur savonds weg gaan met de tekst .. we moeten op tijd weg je vader moet vroeg zijn bed uit en pas om half 10 bij A weggaan word ik wel een beetje boos
Dus je moeder haalt wel je buurvrouw op en jou niet?? Als ze weet dat jij met het ov moet dan zou ik me toch ook gepasseerd voelen zeg! Je moeder heeft A nota bene door jou leren kennen! Ik vind het maar een vreemd verhaal,waarom doet je moeder zo?
ik heb geen idee.. nou ja geen idee.. toen ik nog thuiswoonde kon ik nooit goed met mijn moeder overweg zei was depresief en ik kreeg alles over me heen .. ik was nooit gewenst en dat soort teksten .. waardoor ik op 15 jarige leeftijd het huis ben uitgegaan nu na jaren gaat het gewoon goed zolang we niet in 1 huis wonen ,.. verder zou ik niet weten wat er een aanleiding kan zijn idd als moeder zijnde snap ik een aantal dinge niet van haar ik laat mijn dochter echt niet zo staan later . zeker als ik weet at ze het niet breed heeft.. het zijn immers wel mijnoma's hoe lang ze nog te leven hebben is een vraag
Oo wat herken ik veel in je verhaal! Ik zal hier niet heel mijn verhaal neer gaan zetten maar ik heb eigenlijk dus dezelfde soort moeder. En het stomme is dat ze mij dus nog iedere keer kwetst. Het went nooit zeg maar... Anderen hebben gelijk,ik ben dom enz.enz. Hoe anders voed IK mn kinderen op?Heeeeel anders! En ook daar heeft ze commentaar op natuurlijk. Erg he als je door je eigen moeder genegeerd word.... En dat stukje over je oma's,dat doet me ook heel veeeel. Mijn oma is al gestorven en zij was echt degene die met mij blijwas toe ik geboren werd. Meid,ik zou toch eens proberen om het eens op tafel te gooien bij je moeder. Misschien doe ik het zelf ook nog eens. En hou je vast aan je gezin,zij hebben je wel nodig. Sterkte ermee.
Jee meid, wat een verhaal. Ik zou er ook heel verdrietig van worden als ik (voor mijn gevoel) ingeruild zou worden voor een ex-vriendin door mijn moeder. Vind die akties van je moeder echt niet moeder-waardig. Zou het niet in mijn hoofd halen ooit zo met mijn kindjes om te gaan. Ik zou haar op een rustig moment wel proberen aan te spreken. Zeggen dat je je gekwetst voelt door de akties van je moeder. Als je dan geen bevredigend antwoord krijgt zou ik het contact voorlopig even op een heel laag pitje zetten. Relaties moeten je niet alleen maar energie kosten...en deze relatie levert je volgens mij helemaal niks op. Heel veel sterkte met je situatie, dikke knuffel!
ik voed mijn kind ook heel anders op! en ook dat is idd niet goed..! ik hou me vast aan mijn gezin .. dat altijd ! ik ben getrouwd en lijd mijn eigen leven .. maar het doet zo'n zeer om door je moeder zo aan de kant gezet te worden
Jeetje wat een vreemde situatie zeg, begrijp heel goed dat je boos bent op jouw moeder. En wat raar zeg van jouw buurvrouw dat ze haar zoontje zomaar 2 weken bij jou achterlaat en dan niet eens een bedankje of iets.
idd geen bedankje niets ik hoef geen geld! als vriendinnen doe je dat maakt me niet uit al was het een half jaar geweest maar dan alsnog een bloemetje je kent het wel alleen het gebaar !
Jeetje wat een verhaal. Kan me niet voorstellen dat je moeder zo doet tegen je. Ze ziet haar kleinkind te weinig maar als je langs wil komen heeft ze geen tijd. Je mag niet meerijden naar je eigen oma terwijl een vriendin dit wel mag en jij als je wilt dus maar met het ov moet gaan met je kleintje terwijl je het niet breed heb. Lijkt me niet echt logisch maar vooral erg pijnlijk om elke keer zo "afgewezen" te worden. En dan nog niet over je buurvrouw te beginnen......wat een vreemde vrouw lijkt me dat. Je zorgt voor haar kind als zij in het ziekhuis ligt (2x zelfs!!)maar een bedankje ho maar, echt te asociaal voor woorden als je het mij vraagt, maar goed. Ik snap heel goed dat je boos bent hoor meid en als ik jou was zou ik dit ook zeker tegen mijn moeder zeggen. Ondanks alles hoop ik dat je wel van je vakantie kan genieten.
Aan de ene kant denk ik: ja je bent volwassen, woont op jezelf en moet je eigen boontjes gaan doppen, betreft a dan. Het meerijden naar oma: ook hierin ben je volwassen maar ik zou ontploffen als ik zou horen dat a wel mee kan rijden en ik niet. Het enigste wat mij rest te schrijven is, zorg dat je die foto met je oma en de kleine nog maakt. Schrijf een brief of iets in die trant naar a met daarin dat je graag voor haar zoon heb gezorgd toen zij in het ziekenhuis kwam te liggen en dat een beetje dankbaarheid een mens siert. Karma! komt wel weer terug bij der hoor. En betreft je moeder, eens flink de waarheid zeggen en haar links laten liggen. Jij niet gewenst dan zij ook niet in jou leven.
Begrijp je verhaal, zou er ook boos om zijn maar vind ook dat je over je heen laat lopen door A. Doe je mond op tijd open anders barst op den duur de bekende onnodige bom. Kijk ook eens naardie aanbiedingen voor treinkaartjes. Laatst bij de Ah ook weer, 16 euro reizen door Nl retour. Komt ook weleens bij de kruitvat. Houd de eer aan jezelf verder meid
hallo dames die dit gevolgd hebben nogsteeds ruzie met haar me vader moeder en zusje praten niet meer tegen me .. het is alleen maar erger geworden .. ik heb gezegt waar het op staat hoe ze is en dat ze alleen maar jaloers is als mijn schoonouders al een pop geven aan mijn dochter is mevrouw jaloers want ze proberen kiara om te kope?.. juist ik krijg van alles de schuld !.. ik ben nu een ruzie zoeker ik krijg teksten zoals: -ik ben jou niets verschuldigd met wie ik om ga, laatmaar wij hebben het toch altijd gedaan -ga maar naar je schoonouders die zijn toch beter als wij - wat ben jij een ruzie zoeker -jullie hebben ons ook zo vaak laten stikken , p zijn familie is toch belangrijker als wij - ik weet nu hoe je over mij denk ... ik word hier zo moe van !
de bom is al gebarsten ! .. mijn moeder zusje en vader praten niet tegen me .. en de andere helft van de familie begind ook al boos te worden op me .. om een feest waar ik niet wil verscheinen omdat ik geen zin in ruzie heb
Ik zou je hele familie loslaten! Het is triest, kinderachtig en bovenal ontzettend dom gedrag van ze. Focus je lekker op je schoonfamilie!Die zitten blijkbaar wel op jou en je kindje te wachten. Laat je moeder lekker gelukkig zijn met je buurvrouw!
Zo denk ik er ook over het is moeilijk maar ik zou me als ik jou was gewoon bezig gaan houden met je eigen gezin en laat hunnie maar lekker in hun sop gaarkoken!! Ik zou dit werkelijk echt niet pikken! Wij hebben het hier in de familie ook zo gezellig het is vooral mijn oma die iedereen tegenelkaar opzet, laatst was het weer zo hoop opgelopen dat me oma in mijn ogen gewoon DOOD is! klink hard maar ik heb geen oma meer.!! Laat het je alsjeblieft niet gek maken! Kies voor jezelf en doe waar jezelf zin in heb! en op zijn rotterdams gezegd laat ze lekker de pleuris genieten
Bah wat erg...ik heb gelukkig een hele goede band met mijn ouders, maar mijn schoonmoeder hoef ik soms ook een hele tijd niet te zien...Haalt ook van die hele rare streken uit dat je denkt...waar slaat dit op! Ik kan er een boek overschrijven geloof me... Ik hou persoonlijk veel afstand van het mens, ze heeft m'n man ook een keer zo gekwetst dat hij een week niks met d'r te doen wilde hebben. Is toch erg... Ben altijd blij dat we mijn ouders hebben (die moet ik altijd meer tegenhouden en eisen dat ze gewoon eens zitten ipv helpen heel de tijd), anders was het echt een trieste boel geweest...Dus helaas ben je niet alleen in dit schuitje. Gelukkig heb ik veel aan m'n schoonzus aan die kant want die voelt dezelfde druk, soms luchten we ook gewoon lekker samen. Als het mogelijk is zou ik idd zeggen afstand houden, is niet leuk, maar ik denk dat je met dit soort dingen beter aan jezelf, je gezinnetje en je eigen verstand kunt denken. Sonde van je energie anders. Het zal zeker niet makkelijk zijn, maar voor nu gewoon lekker je eigen ding doen. Lekker met je gezinnetje gezellige dingen doen en de boel de boel laten daar. Sterkte!
idd gewoon naar de maan laten lopen. zulke mensen moet je er gewoon echt niet bij hebben. stel jezelf de vraag wil jij jou kind blootstellen aan zulke personen??