Witlof

Discussion in 'De lounge' started by lioness74, Feb 25, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Onje

Onje Niet meer actief

Wij doen vaak als hapje de rauwe bladeren dippen in roquefort saus.

Roquefort saus: uitje fijn snijden en fruiten teen knoflook erbij (niet snijden). Roquefort erbij laten smelten scheutje koksroom erbij. Druppels tabasco naar smaak

Dit kan natuurlijk ook als lekker sausje erbij als je de lof gewoon kookt. Lekker met een aardappeltje en stukje vlers!

2. henkie24

henkie24 Niet meer actief

hmm klinkt lekker:)

3. mv3hartendiefjes

mv3hartendiefjes Niet meer actief

wat ik heel lekker vind
    is witlof koken 5 min
    ham kaas en eieren en dan met wat honing en in de oven heerlijk

4. LittleMonsters

LittleMonsters Niet meer actief

witlof met ham en kaas... ochh lekker

5. onzewonders

onzewonders Fanatiek lid

Aug 15, 2011
    4,055
    4
    38
    Dit lijkt mij echt fantastisch!! Dit gaat op mijn boodschappenlijstje voor volgende week!

6. Chilleke

Chilleke VIP lid

Jan 21, 2010
    10,869
    1
    36
    Female
    Verpleegkundige
    Brabant
    :$
    Dank je wel!!! Dit lijkt me zalig!

7. Channes

Channes Fanatiek lid

Jul 24, 2008
    3,170
    0
    0
    Verkoopmedewerkster
    Groningen
    Witof koken. Gehakt rullen. Aardappelpuree maken. Gehakt onderin de ovenschotel leggen. Dan de kern uit de witlof halen en de witlof in ham en kaas rollen daarna de aardappelpuree erop en nog 30 minuten in de oven.. Heerlijk...

8. Hippo89

Hippo89 VIP lid

Dec 11, 2012
    7,373
    343
    83
    Female

Dit dus ! Echt heerlijk

9. lioness74

lioness74 Niet meer actief

Ik heb vandaag het recept van Triskele gebruikt!
    Errug lekker moeten we zeggen haha. Zelfs Timmie vond het lekker!

Maar ik zal nog meer ideeen gebruiken van jullie, klinkt erg lekker allemaal!
    Stom he dat ik zo'n simpele groente als witlof eigenlijk nooit gebruik.
    Bedankt dames, voor de lekkere recepten!

10. mamabri

mamabri Niet meer actief

Ik doe zelf altijd witlof met ham en kaas uit de oven.

Witlof voorkoken, uit laten lekken en rollen in ham, geraspte kaas en stukjes roomboter en een handje paneermeel eroverheen strooien, dan 20 min in een voorverwarmde oven op 220 graden

Mijn schoonmoeder roerbakt spekjes en na 5 min roerbakt ze er stukjes witlof doorheen, samen zo'n 10 min roerbakken, is ook erg lekker.

11. kwebbel1984

kwebbel1984 Fanatiek lid

Oct 30, 2012
    1,027
    0
    0
    Ik maak witlof op verschillende manieren:

1: kontje eraf snijden dan in 4e over de lengte. Witlof even voorkoken dan goed laten uitlekken. Witlof in ham rollen dan door een geklutst ei en dan door de paneermeel. Even bruinbakken in de koekenpan lekker met aardappelpuree en rollade.

2: Witlof in snijden koken en dan ham/kaas saus erover of witlof koken afgieten, beetje maizena aanmaken met klein beetje water. Uitgelekte witlof terug in de pan en daar de aangeroerde maizena door roeren. Nog even verwarmen zodat de maizena bind. Lekker met gekookte aardappels, jus en verseworst.

3: Witlof kontje eraf in 4e snijden voorkoken en goed laten uitlekken. Aardappelpuree maken, witlof in ham rollen. Aardappelpuree in een ovenschaal daarboven op de witlof in ham. Dan een sausje eroverheen dan geraspte kaas erover en dan nog even in de oven.

Eetsmakelijk!!!

12. miss C

miss C VIP lid

Nov 20, 2009
    11,719
    971
    113
    Female
    Het ♡je van Nederland!
    * 1 pakje maggi ovenschotel witlof spekjes met gehakt uit de oven
    * 3 dl water
    * 1 ei
    * 600 gram witlof
    * 300 gram rundergehakt
    * 600 gram voorgekookte aardappelschijfjes
    * 3 eetlepels olijfolie
    * 1 theelepel zout
    * 0,5 theelepel gemalen zwarte peper

Verwarm de oven voor op 200 graden. Roer de ovenmix in een maatbeker door het water en voeg het ei toe.
    Snijd de witlof in reepjes en verwijder de harde kern.
    Bak in een hapjespan in de helft van de olie het gehakt rul in 4 minuten en breng op smaak met zout en peper. Voeg de witlof toe en bak al omscheppend 3 minuten mee.
    Verdeel de helft van de aardappelschijfjes over een met de rest van de olijfolie ingevette ovenschaal. Doe hierop het gehakt met de witlof. Verdeel de overige aardappelschijfjes hier overheen. Schenk de ovenmix gelijkmatig over de schotel.
    Laat de schotel in het midden van de oven in 40 minuten gaar en goudbruin worden.

13. PenF

PenF VIP lid

Aug 20, 2009
    8,387
    2,241
    113
    Female
    Coach
    Dordrecht
    ui in stukjne snijden, witlof ook. Ui fruiten, witlof even om en om bakken. Dan doe je er kippenboullion bij en wat groene peper korrels, daarna laat je het even stoven. Bij serveren nog wat peterselie erover en smullen maar!

14. Theres

Theres Actief lid

Nov 4, 2009
    280
    33
    28
    Zeeland

15. joyce1838

joyce1838 Fanatiek lid

Nov 6, 2008
    1,922
    1
    36
    mkd groepsleidster
    wij doen ipv van ham gerookte zalm erover en dan lekker wat kaas en vervolgens in de oven. Wel even voorkoken natuurlijk..

Share This Page