in de supermarkt zag ik weer witlof liggen geen idee wat ik er mee aan moet dus heb het laten liggen dus heeft er iemand een recept met witlof? van maggie hebben ze wel een pakje voor witlof ovenschotel met gehakt alleen vl is niet zo'n gehakt liefhebber
Witlof met ham en kaas.. Heerlijk eerst de witlof koken dan in ham en kaas rollen en dan in de oven totdat de kaas gesmolten is.. Ik ken ook mensen die er ook nog bladerdeeg om heen doen, maar daar ken ik het recept niet van. Zou je even moeten googelen..
witlof in stukjes en dan roerbakken met spekjes Of witlof met ham en kaas in de oven: eerst witlof koken, dan in ham wikkelen, er kaas overheen strooien. Daaroverheen wat paneermeel en klontjes roomboter, 25 min in de oven op 220 graden.
Wel even de kern uit de witlof snijden! Anders wordt hij zo bitter. Ik snijd hem in de lengte door midden, verwijder dan de kern. En idd na het koken even in de oven met ham en kaas jammie..... Het recept met bladerdeeg ga ik ook even zoeken!
Hier doe ik het heel simpel, maar altijd een succes: - achterkant van witlof afsnijden, in de lengte doorsnijden, de harde stronk in het midden er uitsnijden en dan in grove stukken snijden. - 10 minuten koken en goed uit laten lekken in een vergiet. - ondertussen oven voorverwarmen (175 graden) - dan in ovenschaal: laag ham, laag kaas, witlof erop weer een laag kaas en daarop een laag ham. Dan met de bakkwast een losgeklopt ei erover strijken. Ongeveer 8 minuten in de oven. - Aardappelpurree erbij maken. Heerlijk!
Witlof in kleine stukjes snijden, blikje tonijn erbij, geplet hardgekookt eitje en mengen met mayonaise. Met pureepatatjes en slaatje erbij. Heerlijk
dit is een heerlijk recept en niet zoveel calorieën Paddestoelenrisotto met geitenkaas - Recept - Allerhande - Albert Heijn
Ik doe de stronken altijd koken, door midden of door vieren snijden en in plakken ham rollen. Vervolgens maak ik wat kaassaus (die van de lidl is het goedkoopst en lekker gebruik 2 zakjes). Giet dat erovrheen, nog wat geraspte kaas erover en dan in de oven. Lekker met gekookt aardappeltje, meestal doe ik er geen vlees bij omdat ik altijd lekker veel ham al gebruik.
Bijna hetzelfde als een boel hier. Ik snij ze door de helft in de lengte, beetgaar koken(15 minuten incl aan de kook brengen) dan eruit, in Ham rollen en een flinke lading kaas. Dan voor 20 minuten in de oven op 180 graden
Rauwe witlof salade Witlof snijden wel de harde kern er uit halen. Komkommer, tomaat, ui, kleine blokjes kaas, blokjes ham, je kunt er een appeltje sinaasappel of mandarijntje door doen dressing naar keuze. Of in de oven zoals hier al meer is aan gegeven.
Ik maak het altijd uit de oven met bouirsain cuisine. Witlof even kort koken en goed uitlaten lekken. Dan inrollen met ham. De bouirsain even met wat melk tot een iets dunnere saus roeren. Witlof in de ovenschotel bouirsain meukje erbij kaas er over heen en de oven in
Ik snij de stronken (behalve het harde uiteinde) in stukjes/reepjes en kook ze 10 minuten. Daarna afgieten, maar een klein beetje water erin laten zitten. Vuur uit, groentesaus (met tuinkruiden, is een pakje van honig) erdoor, goed roeren zodat de saus niet meer klontert. Vervolgens het vuur weer aan, en kleine stukjes of plakjes schouderham erdoor en een flinke bak geraspte kaas. Door de saus wordt het een lekkere dikke drap haha Maar is echt heerlijk! Lekker te combineren met schnitzel en aardappelpuree!
Rauwe witlof in kleine reepjes snijden. Binnenwerk is stug dat we wel even uithalen. Stukjes banaan en appel erbij, partjes mandarijn kan ook, paar rozijntjes en een eetlepel yofresh ( is mager) of mayo om alles aan te maken. Heerlijk !!!!
Oeh lekker. Hier meestal gesneden gekookte witlof met een ham/kaas sausje en stukjes ham en eventueel plakjes/partjes ei. Wat ik ook doe is de witlof even voorkoken in zijn geheel. Dan goed laten uitlekken, en in kaas en hamgerold in een ingevette ovenschaal en een kwartier of zo in de oven. Heerlijk!
Wij verwijderen eigenlijk nooit de binnenkern: dat bittere vinden we juist lekker als tegenhanger van bijv de ham en kaas uit de oven, of bij de witlofsalade die wij eten met mandarijntjes, appel, walnoten en honing mosterd saus. Jammie!
Het recept "Schelpjes met romige makreel" is ook lekker van de AH. Ik maak het met volkoren penne ipv schelpjes. Verder gaat erin: witlof, ui, makreel, roomkaas, peper en wat verse bieslook erover.
Witlof in reepjes snijden, ondertussen uitje fruiten, witlof erbij, even omscheppen, scheutje kippenbouillon en groene peperkorrels erbij. Zo even laten sudderen totdat de witlof gaar is en dan nog wat verse peterselie erover.
Witlof in reepjes ( midden eruit ) klont margarine in de hapjes pan en daarin de witlof doen, lekker laten glaceren en er een flinke scheut honing bij doen. Super lekker. Erbij gewone aardappels en een vleesje wij doen meestal een worstje.