Ingrediënten Witlof 2 kiwi's Ananas in stukjes uit blik Seroendeng Yoghurt Het ananassap zout/peper Mosterd Witlof in stukjes snijden en wassen Kiwi's in stukjes snijden Ananassap op vangen de stukjes ananas in een kom doen! De witlof en Kiwi ook in de kom.. Maak een saus van ananassap, klein btje magere yoghurt, heel klein puntje mosterd en wat zout en peper naar smaak.. Dit is de dressing.. dit door de salade heen doen.. En als laatste de seroendeng er door en overheen!! Heerlijk!!!
Als ik het bij mijn ouders eet, dan zit er vanalles doorheen zoals: appel, banaan, blikje gemengd fruit, rozijntjes etc...
ok, dit recept klinkt gek maar is zoooooo lekker: in een kom 2 flinke eetlepels mayo en 2 yoghurt mengen. Hier flink wat kerriepoeder en peper en een beetje zout door roeren. Uitgeperst teentje knoflook erdoor. Granny smith appel in kleine blokjes erdoor. 3 hardgekookte eieren in stukjes erdoor flinke hand gewelde rozijnen En 3 of 4 stronkjes witlof in fijne reepjes. Alles goed doorroeren en ff laten intrekken en dan lekker koud eten..zoooo yummy
Doe er altijd een blikje van dat fruit doorheen en een gesneden banaan. Walnoten en dan yoghurt slasaus erover. Jummie!
Witlof, mandarijntjes (uit blik) en ipv slasaus, doe ik er vaak een scheutje (of 2) ongeklopte slagroom doorheen.
Recept 1: witlof geraspte wortel uitje appel citroensap mayo recept 2: ham kaas witlof bleekselderij mayo beetje citroensap