lidocaine vaseline bij baby

Discussion in 'De lounge' started by Brigitte1985, May 30, 2011.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Brigitte1985

Brigitte1985 Fanatiek lid

Nov 29, 2009
    1,018
    213
    63
    Weten jullie of je dit bij een baby mag opsmeren. Ik heb het van de huisarts gekregen omdat mijn dochter last heeft van een bloedende anus ( buikgriep). De huisarts heeft gecheckt bij de apotheek of het ook bij baby's mag maar de bijsluiter klinkt een beetje eng............................................................., officieel is het namelijk alleen voor volwassenen en kinderen boven de 12 jaar en ? zoveel kg.

2. paars

paars Fanatiek lid

Nov 27, 2008
    1,117
    18
    38
    ik heb dat gekregen voor mijn aambeien;) toen ik het opsmeerde had ik het idee dat het begon te branden..
    Maar ja misschien kwam dat ook van die HELE pijnlijke aambei;)

Maar een huisarts zal dat toch niet zomaar even voorschrijven. als het echt niet kon dan had hij dat toch neem ik aan niet gedaan

3. hardloper

hardloper Niet meer actief

mijn zoon heeft het ook. gekregen dat hij drie was. We noemen het zijn kriebelzalf (smeert makkelijker;)) Die is natuurlijk wel even wat ouder dan die van jou, maar ik zou willen dat mijn toenmalige huisarts zo slim was geweest om het te geven, had mijn zoon een hele hoop ellende bespaard.
    Ik zou zeggen, gewoon smeren. Het verdoofd de boel een beetje waardoor ze niet bang worden om te poepen omdat het zo'n pijn doet. Je hoeft het denk ik niet lang te gebruiken. Ze zijn denk ik gewoon voorzichtig omdat het toch verdovend werkt.
    Verder geen verstand van hoor, maar oh wat had ik dit zalfje graag met 4 maanden gehad!

4. Melanie86

Melanie86 Fanatiek lid

Nov 26, 2009
    3,766
    0
    36
    Je kunt het gerust gebruiken hoor... vaseline kan altijd en lidocaine is een verdovende stof tegen pijn/jeuk...

Het is een creme die ook zonder recept verkocht word, daarom dekt de apotheek/fabrikant zich in. Bij vrij verkrijgbare geneesmiddelen word altijd voorzichtig gedaan met gebruik bij baby's en kinderen...

Maar het kan echt geen kwaad hoor! (ik ben apothekersassistente ;))

Share This Page