Witte aanslag dreumes 1 jr mond/lippen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door brownielover, 10 okt 2019.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Hoi allemaal,

Onze dochter van 1 heeft sinds vorige week een witte aanslag in haar mond. Het zit aan de binnenkant van haar onderlip, tong en gehemelte. Volgens mij ook bij haar wangzakken maar is lastig te zien. Ook heeft ze een aft.

Ik heb de huisarts gebeld en die dacht aan spruw, maar ze heeft nog nooit borstvoeding gehad. Ik moest maar afwachten zolang ze geen extreme klachten had of ziek werd.

Hebben jullie enig idee wat dit kan zijn? Ze is ook al een tijd ontzettend verkouden, oorontsteking gehad. Als ik google kom ik bijvoorbeeld leukoplakie tegen, zo ziet het er ook exact uit.

2. Fuddey

Fuddey VIP lid

6 okt 2015
    16.382
    12.678
    113
    Spruw is gewoon een schimmelinfectie, heeft niks met wel/geen borstvoeding te maken hoor.
    Ik zou de huisarts even laten kijken of je niet beter met bijvoorbeeld daktarin kan gaan smeren, aangezien het op zoveel plekken.

Als ze wangzakken heeft heb je trouwens een groter probleem, dat hebben mensen doorgaans niet ;)

Evanesco vindt dit leuk.
  3. Mupje

Mupje Actief lid

20 mei 2019
    129
    6
    18
    Vrouw
    Hier ook een baby die nog nooit borstvoeding gehad heeft maar inmiddels weer (het komt steeds terug :() last van spruw heeft. Die borstvoeding zegt dus niks!

4. sabagirl

sabagirl Fanatiek lid

15 okt 2015
    3.446
    1.129
    113
    Ik zou ook denken aan spruw. Misschien toch afspraak bij huisarts maken?

5. hummeltje5

hummeltje5 VIP lid

28 dec 2014
    22.504
    13.796
    113
    Vrouw
    Noord- Holland
    Dit.

Heb trouwens gegoogeld op leukoplakie, maar lees dat het nagenoeg altijd komt door roken of alcohol.

Ik zou beginnen met achterhalen of t spruw is (doet de HA voor je) en deze oplossen. Pas als dat geen voldoende effect heeft zou ik met je bevindingen over leukoplakie naar de HA stappen.

6. Evanesco

Evanesco Niet meer actief

Hier moest ik even heel hard om lachen :roflmao:

7. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Aanslag is verdwenen dus ik denk idd dat het spruw geweest is.

Wel heeft ze ineens enorme luieruitslag. Ik heb maizena geprobeerd, vsm luieruitslag zalf, bepanthen maar het word erger en erger.

Iemand daar een tip voor? @Evanesco jij bent doktersassistent toch?:oops: jij enig idee?

8. Flamingooo

Flamingooo Niet meer actief

Spruw kan helaas ook in de darmen zitten en dan krijg je luieruitslag. Ik zou dus aanraden om te gaan smeren met miconazol. Vrij verkrijgbaar bij de drogist.

9. GroeneBomen

GroeneBomen VIP lid

7 mei 2019
    23.638
    27.293
    113
    Vrouw
    Gewoon spruw, als volwassene heb ik dat ook vaker gehad ivm medicatie. Gewoon ordinaire candida infectie verpakt in een lief woordje :p zoon kreeg spruw al direct bij de de bevalling mee van mij.

En kan idd overslaan naar darmen. Zou gewoon even langs de huisarts gaan. Weerstand kan ook minder zijn nu waardoor de billen ook zo aangetast zijn. Zoon had t bij vlagen ook, tot blaren op zn kont (zelfs dit jaar nog) :(
    Sudocreme smeerden we dan en maakten billen schoon met gewoon water en hydrofiel washandje ipv billendoekje. En in een bad met olie.

10. Evanesco

Wat @Flamingooo zegt.

Smeren net miconazol.

Schimmel is erg besmettelijk. Ze hoeft maar met haar handen in haar mond te zitten en daarna aan haar billen. Dan kan het daar al gaan broeien.

Dat het in de darmen zit verwacht ik niet. Dan zal een crème voor uitwendig gebruik maar tijdelijk helpen.

11. brownielover

brownielover VIP lid

9 mrt 2009
    8.149
    3.026
    113
    Nederland
    Oh dat wist ik niet, heb ook nog nooit spruw of luieruitslag gehad bij de andere twee. Ik heb dnog wel miconazol in huis, heb het op gesmeerd. Hopelijk werkt het:)

Evanesco vindt dit leuk.
  12. Evanesco

Bij elke luier verschoning zorgen dat het goed droog is, insmeren, en als het weg is nog een dag of 2 doorsmeren.

brownielover vindt dit leuk.

Deel Deze Pagina